راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

به زودی سامانه املاک و اسکان راه اندازی می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی از راه اندازی مجدد سامانه املاک و اسکان ظرف یکی دو روز آینده خبر داد و گفت: در نسخه جدید کارها را آسان کرده‌ایم.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پروازهای اربعین از ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهرماه از ۶ فرودگاه امام خمینی، مشهد، شیراز، اهواز، تبریز و اصفهان انجام می‌شود
وزیر راه و شهرسازی:

صندوق توسعه مسکن تشکیل می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: مقرر شده بسیاری از درآمدها از جمله فروش املاک و مستغلات وزارتخانه به صندوق توسعه مسکن واریز شود که از این طریق امکان کمک به اقشار مختلف جامعه برای انجام پروژه‌های حمایتی وجود دارد.
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: هر گونه فروش بلیت به مقاصد عراق برای ایام اربعین غیرقانونی است و شرکت‌های حمل و نقل هیچ فروشی ندارند و اساسا امکان خروج از مرزها وجود ندارد.
شناسایی نابرابری وارونه در بازار مسکن نشان می‌دهد که سیاستگذار بخش مسکن باید به جای اولویت دادن به «خانه‌سازی»، در وهله اول «تامین مسکن» از طریق ایجاد بستر عرضه واحدهای مسکونی احتکار شده را در دستور کار قرار دهد.
پرسون از صفر شدن مهم ترین منبع درآمدی شهرداری تهران گزارش می دهد؛

کاهش شدید صدور پروانه ساخت / سازندگان چشم انتظار تراکم فروشی از مدیریت جدید پایتخت

شهرداری تهران یکی از مهم ترین سازمان ها خدماتی در کشور به حساب می آید که در آمد قابل توجهی دارد، اما در عین حال مخارج و نگهداشت شهر نیز با هزینه بالای رخ می دهد، با این حال منابع گوناگونی برای درآمد زایی شهرداری تهران وجود دارد.
یک مقام مسئول گفت: تصمیم ناگهانی عراق مبنی بر عدم صدور روادید برای مسافران شرکت هواپیمایی العراقیه، باعث سرگردانی مسافران پرواز شبِ گذشته تهران- نجف در فرودگاه امام خمینی شد.

ساخت یک میلیون مسکن در سال آن‌هم توسط دولت، وعده‌ای که تحقق آسان نخواهد بود. در دوره احمدی‌نژاد طرح مسکن مهر اوج تورمی بود که قیمت مسکن را به نهایت رساند. هرچند شرکت ترکیه‌ای بخشی از طراحی این ساخت و ساز را به عهده گرفت اما اسکلت مسکن مهر زده شد تا هم اکنون مسکن مهرهایی که استارت آن زده شد، همه تکمیل نشده است.
تغییر دولت و انتخاب تیم اقتصادی جدید، آینده تازه‌ای را پیش روی بازار ملک قرار داده است که شناخت و درک درست از مشخصات آن می‌تواند طیف فعال بازار مسکن را در تصمیم‌گیری درست‌تر در ارتباط با نحوه عمل در این بازار راهنمایی کند.

محمدحسن علمداری با اشاره به اینکه در طرح اقدام ملی مسکن ۲ هزار و ۸۴۰ میلیاردتومان ازمحل آورده متقاضیان به حساب سازندگان واریز شد از پرداخت ۲۴۴ میلیاردتومان تسهیلات در اجرای این طرح به متقاضیان خبر داد.
متقاضیان می‌توانند با دریافت وام مسکن زوجین تنها حدود ۸ متر از یک واحد مسکونی ۵۰ متری با متوسط قیمت هر متر ۳۱ میلیون تومان خریداری کنند که معادل ۱۵.۵ درصد کل هزینه است
عضو هیئت‌مدیره بانک تخصصی بخش مسکن گفت: ۲ هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان به حساب سازندگان طرح اقدام ملی مسکن واریز شد.