اصلاح آیین‌نامه کیلومتراژ شرکت راه‌آهن

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از اصلاح آیین‌نامه کیلومتراژ در راستای رعایت عدالت و سیاست‌های جدید این شرکت خبر داد.

تصویر اصلاح آیین‌نامه کیلومتراژ شرکت راه‌آهن

به گزارش سایت خبری پرسون، سید میعاد صالحی، در دیدار با همکاران لوکوموتیوران، رؤسای قطار و مانورچی، اعضای هیأت مدیره، معاونان و برخی از مدیران راه آهن، اظهار کرد: پس از برگزاری ۱۴ جلسه هیأت مدیره، اقداماتی در خصوص اصلاح آئین‌نامه کیلومتراژ و نظام انگیزشی صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه موضوع کیلومتراژ صرفاً یک عدد نیست بلکه تحولی اساسی در مسیر کاری نیروهای عملیاتی است، عنوان کرد: درخواست‌های به حقی از سوی لوکوموتیورانان و رؤسای قطار و کادر مانور در خصوص اصلاح آئین نامه کیلومتراژ وجود داشت، مساله مهم این است که هم عدالت رعایت شود و هم تا جایی که مقدور است، تبعیض بین نیروهای عملیاتی از میان برداشته شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه موضوع کیلومتراژ باید یکپارچه شده و پرداختی‌ها بر مبنای آن صورت گیرد، اظهار کرد: تحول اساسی در آئین نامه کیلومتراژ اتفاق افتاده و سرعت سیر و سرعت سفر در آئین نامه جدید، لحاظ شده است.

صالحی تصریح کرد: آئین نامه جدید کیلومتراژ، ناظر به یک ریل گذاری جدید مبتنی بر عدل، انصاف، و سیاست‌ها و راهبردهای شرکت راه آهن است و هر شخصی که با رعایت ایمنی، سیر بیشتری انجام دهد دریافتی بیشتری خواهد داشت.

وی با یادآوری اینکه بایستی اعمال سلیقه مدیریتی در کار کاهش یابد، گفت: طبق آئین نامه جدید، پرداخت کیلومتراژ از وضعیت ایستا به پویا تغییر خواهد کرد. از این طریق و با روزآمدسازی ساختار و فضای سنتی راه‌آهن، می‌توانیم نظام کنترلی دقیقی داشته باشیم.

410049