تحویل همزمان عیدی ۱۰ هزار واحد «مسکونی مهر» به مالکان

رئیس جمهور با حضور در شهر جدید پرند، دستور افتتاح رسمی و بهره‌برداری همزمان از ۱۰ هزار واحد مسکونی را صادر کرد.
تصویر تحویل همزمان عیدی ۱۰ هزار واحد «مسکونی مهر» به مالکان

به گزارش سایت خبری پرسون، رئیس جمهور در سفری کوتاه اما پرثمر در روز ولادت حضرت علی (ع) و غیرکاری به پرند در جنوب غرب تهران رفت و به صورت همزمان ۱۰ هزار واحد مسکونی مهر را به مالکان تحویل داد.

با یک میلیارد تومان در این محله‌های تهران صاحب آپارتمان شوید

مسکن مهر طرحی بود که در دولت نهم و دهم کلید خورد و با آمدن دولت سیزدهم این طرح جانی دوباره گرفت به نحوی که روز شنبه همزمان با ولادت مولای متقیان علی(ع) ۱۰ هزار واحد از این طرح بزرگ به مالکان پس از سالها تحویل شد.

سیدابراهیم رئیسی همزمان با ایام گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سالروز ولادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) و روز پدر، روز شنبه در آئین تحویل حدود هفت هزار مسکن مهر به مردم در شهر پرند و سه هزار واحد در سراسر کشور در جمع خبرنگاران افزود: انشالله تحویل این واحدها مقدمه ای برای تکمیل دیگر واحدهای باقی مانده باشد؛ کار به صورت شبانه روزی ادامه دارد.

رئیس جمهور با حضور در شهر جدید پرند، دستور افتتاح رسمی و بهره‌برداری همزمان از ۱۰ هزار واحد مسکونی را که ۶ هزار و ۸۳۸ واحد آن در شهر جدید پرند احداث شده است، صادر کرد.

در این مراسم همچنین حدود ۳ هزار و ۱۶۲ واحد مسکونی روستایی نیز به شکل همزمان در سراسر کشور افتتاح شد.

بخش قابل توجهی از واحدهایی که امروز افتتاح شدند، واحدهای طرح مسکن مهر هستند که بیش از ۱۰ سال در تکمیل و بهره‌برداری از آنها تاخیر ایجاد شده بود، اما در یکسال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته و اقدامات جهادی دولت و وزارت راه و شهرسازی، در دستور کار قرار گرفت و تکمیل شدند.

دکتر رئیسی همچنین با حضور در مجتمع ۴۰۰ واحدی امام علی (ع) شهر جدید پرند، به طور نمادین کلید ۱۰ واحد مسکونی این مجتمع را به مالکانی که بیش از ۱۰ سال چشم انتظار صاحب خانه شدن بودند، تحویل داد.

رئیسی با حضور در یکی از واحدهایی که در مراسم امروز افتتاح شد کلید و سند این واحد مسکونی را به همراه یک جلد کلام الله مید به شکل نمادین به اعضا این خانواده چهار نفره تحویل داد و گفت: با تلاش هایی که از دوره مرحوم رستم قاسمی وزیر فقید راه و شهرسازی آَغاز شد و در دوره آقای بذرپاش با قوت ادامه یافته است، تکمیل واحدهای باقیمانده از طرح مسکن مهر به زودی به پایان رسیده و واحدهای در حال اجرا در نهضت ملی مسکن نیز با سرعت بیشتر ساخته شده و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

مجموع سرمایه‌گذاری انجام شده برای احداث این ۶ هزار و ۸۳۸ واحد مسکونی ۱۱ هزار و ۱۷۴ میلیارد ریال و بخش‌های عمرانی و خدماتی افتتاح شده نیز هزار و ۴۳۲ میلیارد ریال است.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد : افراد پول واریز کردند و ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته تا صاحب خانه بشوند که باید زودتر این کار انجام شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: ساخت مسجد، حسینیه، پارک و مدرسه در کنار ساخت مسکن هنگام تحویل مسکن ها کار بزرگی است که در حال انجام است و امیدواریم بقیه واحدها نیز به زودی تحویل شود.

461089