کشاورزی و دامداری

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس کشاورزی را در پرسون دنبال کنید.

معاون وزیر صمت:

مشکل تولید مرغ داریم

معاون وزیر صمت با بیان اینکه تولید مرغ ما در کشور به اندازه نیاز بازار نیست گفت: مشکل تولید مرغ در کشور داریم.

مرجع ملی کنوانسیون تنوع زیستی گفت: گیاه پالونیا در مرحله ورود به کشور، تحقیق کافی بر روی آن انجام نشده است و دستگاه‌های ذی‌ربط به اجماع نظر نرسیده‌اند.
معاون وزیر صمت با اشاره به تامین مداوم تخم‌مرغ برای واحدهای بسته‌بندی جهت عرضه به بازار،گفت: عرضه مرغ گرم به نرخ مصوب نیز از امروز در شبکه توزیع منتخب آغاز می‌شود.
گرانی محصولات غذایی در یک سال اخیر به اوج خود رسیده و به نوعی سبد غذایی خانوار کوچکتر شده و خانواده های کارگری که از درآمد کمتری برخوردار هستند بیشترین لطمه را در این شرایط اقتصادی دیده اند.
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور گفت: کارخانه‌های تولید سیمان به بهانه‌های واهی، از مدار تولید خارج شده‌اند و بعضی دیگر از این کارخانجات نیز به صادرات سیمان به کشورهای دیگر پرداخته‌اند که این مساله، باعث افزایش قیمت سیمان در بازار به هر پاکت ۴۰ هزار تومان در مدت یک هفته رسیده است.
مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان این که کمبود عرضه مرغ واقعیت ندارد گفت: زمانی کالایی دچار کمبود است که در مغازه ها موجود نباشد، اما هم اکنون در تمامی مغازه ها مرغ فراوان است.

در چهل و سومین هفته افتتاح جهش تولید صورت گرفت؛

آغاز بهره برداری از طرح های ملی منابع طبیعی و آبخیزداری در کشور

بهره برداری از بیش از ۳ هزار پروژه مهم منابع طبیعی و آبخیزداری، شبکه آبیاری و زهکشی در اراضی غرب و شمال غرب و استان گلستان با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۵ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان آغاز شد.
بانک کشاورزی به عنوان یک بانک عامل که تا همین اواخر از آسیب تحریم‌های ظالمانه در امان مانده بود کار اصلی واردات کشور را انجام داده و کماکان انجام می‌دهد. در چارچوب مصوبات شورای پول و اعتبار، بانک کشاورزی نیز به سهم خود در پرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی به قریب دو میلیون خانوار کشور مشارکت داشت و این کار را بدون مراجعه به شعب بانک و از طریق سیستم‌های الکترونیکی انجام داد. ارائه کشاورز کارت به کشاورزان، امهال تسهیلات کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان خرد و کلان و ... از دیگر اقدامات بانک کشاورزی است.
یک مقام مسئول گفت: اشکالات سامانه بازارگاه در دست حل است و اگر خساراتی از طریق این سامانه به تولیدکنندگان وارد شود جبران خواهد شد.
رشد 8/8 درصدی بخش کشاورزی در سال گذشته در شرایطی که با سخت‎ترین تحریم‌های ظالمانه و فشارهای حداکثری آمریکا و به نوعی دنیا علیه خودمان مواجه بودیم، مایه مباهات ما است که نشان از تلاش بی‌وقفه بخش کشاورزی و کشاورزان کشور است که نه تنها سبب به دست آمدن یک رکورد در رشد بخش کشاورزی شده بلکه باعث مثبت شدن رشد اقتصادی کشور بدون نفت شده است و این نشان می‌دهد که بخش کشاورزی به عنوان موتور رشد اقتصاد کشور کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.
رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به افزایش ۲ تا ۳ برابری هزینه‌های تولید اعم از بذر، کود، سم، حمل و نقل و بسته بندی، قیمت میوه مانند سایر کالا‌ها گران شده است.
مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری وزارت جهادکشاورزی از افزایش تولید حدود ۴ میلیون و ۱۲۰ هزار تن سیب در کشور خبر داد.