کشاورزی و دامداری

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس کشاورزی را در پرسون دنبال کنید.

رییس اتحادیه بنکداران اعتقاد دارد فقط در شرایطی طرح توزیع هوشمند اثرگذار است که ادامه دار باشد؛ وگرنه در مدت محدود تاثیری برگران‌فروشی برنج در بازار ندارد.
آنچه درباره کمبود ذخایر روغن می گفتند، ریشه در اجرای برخی سیاست‌هایی داشت که قرار بود اجرایی شود، اما وزیر جهاد کشاورزی می گوید که ذخایر کافی است.
مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت: عرضه گوشت با نرخ های فعلی در بازار ناشی از دلالان است و ربطی به دامدار ندارد.
جمعیت جهان تا سال 2232 به بیش از 8 میلیارد و جمعیت ایران تا سال ۱۴۳۰ به حدود ۹۳ میلیون نفر خواهد رسید و سوال این است که برای تامین امنیت غذایی در بخش های مختلف کشاورزی چه کارهایی را می توانیم انجام دهیم؟
مشاور مدیرعامل سازمان تعاون روستایی اعلام کرد: از روز گذشته عرضه برنج ایرانی شیرودی با قیمت کیلویی ۴۲ هزار تومان در سامانه بازرگام آغاز شده است و تا رسیدن به ثبات قیمت مناسب این شیوه فروش ادامه خواهد داشت.
رییس شورای تامین دام کشور با بیان اینکه ظرفیت گوشت قرمز کشور کافی است، گفت: اکنون عده ای دنبال افزایش قیمت گوشت قرمز به ۳۰۰ هزار تومان هستند.
وزیر کشاورزی خبر داد؛

مرتفع شدن صادرات کیوی به هند

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشتند: استفاده ما از همه ظرفیت‌ها در حوزه تجارت کشاورزی است، و به زودی صادرات کیوی به هند خواهیم داشت
رکوردشکنی قیمت برنج ایرانی و افزایش نرخ برنج خارجی در بازار مصرف موجب شد، ستاد تنظیم بازار، پس از چند ماه تأخیر و تعلل، به عرضه نامحدود برنج هندی و تایلندی در بازار مصرف رأی دهد.
انگار هرچه گلایه‌ها نسبت به گرانی‌ها بیشتر باشد وضع بدتر خواهد شد. انگار امیدی نیست که قیمت‌های اقلام خوراکی کمی فروکش کند هرروز یک قیمت جدید و شوکی عظیم به مردمی که دیگر نمی‌دانند با این گرانی‌ها چطور زندگی‌شان را بگذرانند.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی گفت: صادرات دام در گرانی گوشت تاثیری ندارد، زیرا مقداری نیست که موثر باشد. برف و یخبندان منجر به اختلال در رفت و آمد و در نهایت گرانی گوشت شده است.
دبیر اجرایی سندیکای صنایع کنسرو ایران گفت: قیمت‌ تن ماهی نسبت به سال‌‌ گذشته بیش از 100 درصد افزایش نرخ را تجربه کرده است همین مسئله باعث کاهش مصرف تن در بین مردم شده است.
گزارش میدانی پرسون از گرانی یک کالای اساسی؛

برنج کیلویی 80/000 تومان/ قیمت گذاری روزانه شده است

برنج به عنوان مهم ترین و اساسی ترین کالاهای اساسی هموطنان مان به حساب می آید که این روزها به دلایل نامعلومی به مرز 80 هزار تومان در هر کیلو رسیده است.