اعلام آخرین وضعیت زمان انتظار برای تخصیص ارز

سامانه جامع تجارت در اطلاعیه ای خطاب به واحدهای تولیدی و بازرگانی وزارت صمت، آخرین وضعیت زمان انتظار برای تخصیص ارز را اعلام کرد.
تصویر اعلام آخرین وضعیت زمان انتظار برای تخصیص ارز

به گزارش سایت خبری پرسون، سامانه جامع تجارت در اطلاعیه‌ای خطاب به واحدهای تولیدی و بازرگانی وزارت صمت اعلام کرد: با توجه به هماهنگی و تلاش‌های انجام شده جهت برنامه‌پذیر کردن و نوبت‌دهی خودکار به درخواست‌های در صف تخصیص ارز ثبت‌سفارش‌ها، به استحضار می‌رساند که متوسط زمان انتظار (هموارسازی‌شده) نوبت‌دهی به فیش‌های دارای ثبت‌سفارش معتبر از زمان درخواست تخصیص به شرح زیر است. بدیهی است تمامی تلاش برای کاهش زمان تخصیص به تناسب وضعیت منابع ارزی کشور انجام خواهد شد.

۱- واحدهای تولیدی و بازرگانی متقاضی ارز حاصل از صادرات خود؛ *بلافاصله پس از درخواست*

۲- واحدهای تولیدی و بازرگانی متقاضی ارز حاصل از صادرات دیگران؛ *۷۵ روز*

۳- واحدهای تولیدی متقاضی ارز نیما؛ *۸۰ روز*

۴- واحدهای بازرگانی متقاضی ارز نیما؛ *۹۰ روز*

لازم به ذکر است که برخی از رشته فعالیت‌ها همچون تلفن همراه، تبلت، پارچه و امثال آن که دارای صف تخصیص زیادی هستند، از زمان‌دهی‌های فوق مستثنی بوده و هر هفته به میزان مورد تأیید وزارت صمت و به ترتیب نوبت مشمول دریافت تخصیص می‌گردند. لذا نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان به وزارت صمت جهت پیگیری اولویت‌دهی تخصیص ارز نیست.

ضمناً امکان مشاهده آخرین وضعیت زمان تخصیص ارز، به تفکیک رشته فعالیت‌های بخش صنعت نیز در آینده نزدیک در سامانه جامع تجارت ایجاد خواهد شد.

منبع: مهر

791198

سازمان آگهی های پرسون