صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

قیمت خودرو در روزهای گذشته تغییر نکرده و قمیت ها در بازار تقریبا ثابت است، قیمت انواع خودرو را می توانید در مطلب زیر ببینید.
دفتر آمار آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و آمریکا در نیمه نخست سال 2022 میلادی به 23.8 میلیون دلار رسیده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 18 درصد افزایش داشته است.
معاونت حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی، روز گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای عرضه انواع گوشت و فرآورده‌های گوشتی دام‌های سبک و سنگین و قطعات بدن آنها ازجمله دنبه را به استناد بند الف قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ از پرداخت مالیات و عوارض معاف کرد.

بنابر صورت‌‌های مالی ارائه شده به بورس توسط ایران‌خودرو، سایپا و پارس خودرو، آنها در سال گذشته در مجموع بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان صرف حقوق و دستمزد پرسنل خود (کارگری و کارمندی) کرده‌اند که این رقم حدود ۵/ ۶درصد از کل درآمد فروش آنها را تشکیل می‌دهد.
وزیر نفت با بیان اینکه زمستان امسال برای اروپایی‌ها و برای همه جهان بسیار مهم است و باید از اکنون به فکر باشند، گفت: ایران به‌ عنوان بزرگترین دارنده ذخایر نفت و گاز جهان آمادگی دارد در سریع‌ترین زمان ممکن تولید نفت خام خود را به سطح پیش از تحریم‌ها افزایش دهد.
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی از تخصیص قیر رایگان مصوب در بودجه ۱۴۰۱ به دستگاه های اجرایی از روز شنبه خبر داد.

سخنگوی گمرک خبر داد؛

افزایش ۳۱ درصدی ترانزیت خارجی

سخنگوی گمرک ایران گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه شاهد تداوم رشد ترانزیت خارجی از مسیر ایران بودیم.
عضو انجمن تولیدکنندگان ظروف یک بار با اشاره به افزایش تقاضا، گفت: با توجه به کاهش محدودیت‌های کرونا نسبت به سال گذشته، میزان مصرف ظروف مورد استفاده در هیأت‌های مذهبی شامل قاشق، چنگال، لیوان و ظرف دردار (ظرف غذا) افزایش قابل توجهی یافته است.
سخنگوی اتاق اصناف با بیان اینکه باید کمک کنیم مجوز آموزش به اتحادیه‌های صنفی داده شود، گفت: حمایت‌های جانبی از حوزه کارآفرینی باید صورت بگیرد و ارائه تسهیلات با بهره کم نیز در اولویت باشد.

اجماع دو قوه بر انجام اقدام غیرقانونی؛

بی توجهی مجلس و دولت به اسناد بالادستی

ظاهراً دولت و مجلس در صدد به کرسی نشاندن قانونی هستند که با قانون اساسی و سیاست گذاری‌های کلان مملکت در تضاد است و منافع مردم را در نظر نمیگیرد.
وزارت صنعت اعلام کرد: همه محدودیت‌هایی که در طرح قرعه‌کشی خودرو وجود داشت، از این پس برای خودروهایی که از فرایند قرعه‌کشی خارج می‌شوند، حذف خواهد شد. به‌گفته سخنگوی این وزارتخانه، این تصمیم به کاهش قیمت خودرو در بازار آزاد منجر خواهد شد.
با تجدیدنظر در استاندارد معیار مصرف سوخت خودروهای بنزین‌سوز، سال‌ آینده تولید خودروهای پرمصرف داخلی متوقف خواهد شد.
بررسی بازار سیمان حاکی از آن است که در هفته‌های اخیر قیمت سیمان در بازار کاهش یافته است.