صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

در آخرین فروش فوق‌العاده محصولات ایران‌خودرو ویژه اسفندماه ۱۴۰۱ در حالی حدود یک‌میلیون و ۹۰۰هزار تقاضا به ثبت رسید که تنها ۱۰هزار و ۳۰۰ دستگاه محصول در این مرحله عرضه شد.
دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری ایران با بیان اینکه درطول ۵۰ روز اخیر ترخیص مواد اولیه خط تولید از گمرکات به دلیل عدم تخصیص ارز با مشکل روبرو شده است، گفت: هیچ کس پاسخگوی تولیدکنندگان نیست.
با توجه به مشکلات اساسی رویه واردات در برابر صادرات خود، وزارت صمت در مکاتبه با بانک مرکزی خواستار اصلاح این رویه مهم وارداتی شد و این اتفاق بلافاصله پس از آن رخ داد که وزارت کشاورزی خواستار محدودیت رویه تهاتر برای تنظیم بازار یک کالای بخصوص شد.
نایب‌رئیس اتاق ایران در یادداشتی، هدف از برگزاری انتخابات اتاق‌ها را شنیده شدن صدای شبکه گسترده ذینفعان اقتصاد کشور در بخش خصوصی عنوان کرد که اکنون با اتمام انتخابات، باید در دستور کار منتخبان قرار گیرد.
با توجه به تاخیر در ارسال اطلاعات حساب وکالتی مشتریان توسط برخی از بانک ها، گروه صنعتی ایران خودرو زمان تعیین برندگان طرح فروش فوق العاده را از ساعت ۱۱ به ساعت ۱۷ امروز ۲۱ اسفندماه موکول و مهلت نام نویسی را تا ساعت ۱۳ تمدید کرد.
بزرگترین طرح فروش خودرو شامل سه مرحله است که در مرحله نخست از ۲۰ اسفند تا ۲۳ اسفند، مهلت افتتاح حساب وکالتی به نام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است که متقاضیان باید مبلغ یکصد میلیون تومان را در آن داشته باشند.
از امروز (شنبه) طرح بزرگ عرضه یکپارچه خودرو‌های داخلی شروع خواهد شد که مرحله اول پیش ثبت‌نام متقاضیان است که با وکالتی کردن حساب شخصی خود به نفع سازمان حمایت که در آن مبلغ اعلام شده وجود دارد، می‌توانند اقدام به ثبت‌نام کنند.
در پی نگرانی‌های ایجاد شده در میان متقاضیان ثبت نام در طرح فروش فوق‌العاده، گروه صنعتی ایران‌خودرو در اطلاعیه‌ای بر ایجاد امکان ثبت‌نام برای تمام متقاضیان تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۰ اسفند ماه تاکید کرد.

تعیین تکلیف فروش خودروهای وارداتی قرار بود سه‌شنبه‌ای که گذشت (16 اسفند سال جاری) انجام شود اما مدیر طرح واردات صمت اعلام کرد این قرعه‌کشی با تاخیر برگزار می‌شود.