صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

رئیس کمسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با پرسون:

توصیه ما به دولت دخالت نکردن در کار خودروسازان است

رئیس کمسیون صنایع و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: توصیه ما در مجلس دخالت نکردن دولت در کار دو شرکت خودروساز بزرگ است اما با این حال انتظار هم داریم حمایت خود را از این دو شرکت کاهش ندهد.
چهارمین دور عرضه خودروهای خارجی صبح امروز با عرضه ۸ خودرو وارداتی در سامانه یکپارچه آغاز شد تا متقاضیان دور اول طرح فروش خودروهای خارجی اولویت‌های اول تا سوم خود را از میان محصولات عرضه شده انتخاب کنند.
طی چند ماه گذشته، تعداد زیادی از ثبت نام کنندگان خودرو به دلیل فرصت‌جویی خودروسازان و مونتاژکاران، دچار نقصان مالی شدند و قطعاً نمی‌توانند پول پرداخت شده خود را پس بگیرند چرا که به اجبار قرارداد آنها، تغییر کرده است
از سوی سرپرست معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی:

محدودیتی برای عرضه شکر وجود ندارد

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی شایعه سهمیه بندی شکر خانوار را تکذیب کرد.
مدیرعامل شرکت فولاد امیرکبیر با وجود مشکلات تأمین مواد اولیه خبر داد:

تولید بیش از ۴۰۰ هزار تنی فولاد در شرکت امیرکبیر کاشان

مدیرعامل شرکت فولاد امیرکبیر کاشان از تولید بیش از ۴۰۰ هزار تن ورق گالوانیزه، نورد سرد و ورق اسیدشویی این شرکت و ورود به بازار صنایع کشور در سال جاری خبر داد
وزیر صمت با اعلام اینکه در حال حاضر ‌تشخیص قیمت‌گذاری خودرو بر عهده شورای رقابت است، افزود: البته در چشم‌انداز می‌خواهیم رقابت در تولید خودرو به گونه‌ای باشد که نیازی به قیمت‌گذاری توسط شورای رقابت نباشد و این خواست ما و دولت است.
رئیس کمیسیون مرزنشینان اتاق تعاون ایران گفت: ضرورت دارد تا قانون ساماندهی مبادلات مرزی بر اساس آنچه که فلسفه تدوین این قانون و نیاز واقعی جامعه هدف آن بوده مورد بررسی قرار گرفته و نمایندگان با در نظر گرفتن واقعیت های موجود در مرزها و شرایط اقتصادی زندگی مرزنشینان نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.
مرکز آمار ایران اعلام کرد تورم سالانه بخش صنعت در تابستان ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹.۲ درصد شد که نسبت به بهار امسال ۲.۲ درصد افزایش دارد.
آمارها نشان می دهد میزان تولید خودرو توسط بخش خصوصی در سال جاری ۸۴ درصد رشد کرده است. با این میزان تولید، سهم بخش خصوصی از تولید خودرو در کل کشور به ۲۳ درصد رسید، در حالی که این میزان در سال ۹۸ فقط ۵ درصد بود.به نظر می رسد خودرو سازان بخش خصوصی وارد رقابت با ایران خودرو و سایپا شده اند.
تعدادی از مشتریان از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی برای خرید خودروی شاهین دستی ثبت نام کرده بودند و موعد تحویل هم مشخص شده بود. اما شرکت سایپا در اقدامی به خریداران اعلام کرده بود که برای خرید شاهین اتوماتیک اقدام کنند.
آسانسور یکی از مهم ترین تجهیزات در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری هستند. این وسیله به افراد امکان می‌دهد تا بدون صرف انرژی زیاد و در زمان کوتاهی بین طبقات حرکت کنند. با این حال، آسانسور نیز مانند هر وسیله دیگری در معرض خرابی قرار دارد.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: اگر بخش دانشگاهی و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با محوریت این سازمان در کنار هم قرار بگیرند می‌توانیم در آینده‌ای نه چندان دور به مرجعیت علمی در عرصه کشاورزی در منطقه تبدیل شویم.

یک عضو هیات علمی دانشگاه در واکنش به راه اندازی پویش« مطالبه گری شفاف سازی قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت» از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: اظهارات دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در رابطه با صنعت خودرو و زیر سوال بردن نظام مدیریتی کشور بدون مطالعه قوانین مربوطه و طی کردن مراحل قانونی، خود عین منکر است.