صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ج ا ایران گفت: در شرایط تحریم و وضعیت نامناسب اقتصادی فعلی، حرف از تعطیلی نمایشگاه معنا ندارد، زیرا تاکید مقام معظم رهبری همواره بر توسعه اقتصادی بوده و نمایشگاه بین المللی تهران هم اهرمی برای دستیابی به همین امر است.
فروش خالص شرکت آدیداس در سه ماهه سوم ۶ درصد کاهش یافت و به ۶ میلیارد یورو رسید.
محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور تصویب نامه هیأت وزیران در خصوص اصلاح ماده ۳ آیین نامه تسهیلات خرید یا ساخت مسکن آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا را به بنیاد شهید و امور ایثارگران، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.
مدیرکل صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تولید حدود ۷۶۳ هزار دستگاه خودرو از ابتدای فروردین تا پایان مهر سال جاری خبر داد و گفت: شاهد به ثمر نشستن برنامه‌های تحولی دولت سیزدهم در حوزه تولید و تنظیم بازار خودرو هستیم.
اگر به‌دنبال راهی برای ایمن‌سازی بسته‌ها، پالت‌ها یا کالاهای خود هستید، باید به‌فکر خرید تسمه کش باشید.
در نیمه نخست امسال بیش از ۱.۵ میلیارد دلار محصول کشاورزی از کشور صادر شده و سه مقصد اول محصولات کشاورزی صادراتی عراق، سایر کشورها و امارات متحده عربی بوده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت از امکان ثبت‌نام برای جانبازان از طریق سایت شرکت‌های واردکننده احتمالا در هفته جاری، خبر داد و گفت: هر خودرویی امکان واردات ندارد و بایستی حتما خودرویی وارد شود که خدمات پس از فروش آن در کشور تضمین شده باشد.
رئیس سازمان توسعه تجارت ضمن تشریح آخرین وضعیت واردات خودروی جانبازان، گفت: امیدواریم تا پایان سال روند واردات خودرو برای جانبازان را محقق کنیم.
در آستانه یک‌ساله شدن تصویب و ابلاغ آیین‌نامه واردات خودروهای صفر و در حالی که هنوز هیچ خودرو جدید خارجی به بازار کشور وارد نشده، در روزهای اخیر جزئیات بیشتری از قیمت اولین خودروهای وارداتی به کشور مشخص شده است.
دوازدهمین اجلاس وزاری حمل ونقل سازمان همکاری اقتصادی اکو امروز (پنجشنبه) با حضور شهریار افندی‌زاده به نمایندگی از وزیر راه و شهرسازی در شهر تاشکند ازبکستان برگزار شد.
در حالی در فضای مجازی از اجرای مرحله سوم فروش یکپارچه خودروها از اواخر هفته آینده به نقل از مدیر سامانه یکپارچه خودروها صحبت می‌شود که این مقام مسئول این موضوع را رد و تاکید کرده که هنوز در مورد زمان عرضه مرحله سوم مشخص نیست.