صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

سازمان بازرسی کل کشور دیروز (شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲) خبر داد که «یک گروه فعال در حوزه چای، از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ مبالغی برای واردات ماشین‌آلات و واردات چای دریافت و بخش بزرگی از آن را در جای دیگری هزینه کرده است. موضوعی که پیش از این توسط بازرسی ویژه ریاست جمهوری به اطلاع قوه قضاییه رسیده بود.
ارزش واردات ایران در ۷ ماهه امسال، تقریباً ماهی ۱.۱ میلیارد دلار بیشتر از میران صادرات غیرنفتی بوده است. بخشی از این مسئله ناشی از رشد ۴.۱ میلیارد دلاری ارزش واردات در این بازه زمانی بوده؛ اما بخشی نیز ناشی از افت شدید ارزش کالاهای صادراتی ایران در بازارهای جهانی است.
خودروهای وارداتی با وجود چند بارعرضه، بدون تقاضا مانده‌ و مشتری ندارد.در چنین شرایطی مدیر سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی اعلام کرد: عرضه خودروهای وارداتی به متقاضیان جدید به‌زودی آغاز می‌شود. برای تشویق مشتریان، شرط بلوکه‌شدن ۵۰۰میلیون تومان وجه نقد در حساب وکالتی هم حذف شد.
در زمان فروش تایر سواری به مصرف‌کننده نیاز است شماره شاسی و شماره موتور خودرو نیز از خریدار دریافت و در سند خرده‌فروشی ثبت شود.
رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: متقاضیانی که در سامانه یکپارچه فروش خودرو‌های وارداتی اقدام به انتخاب اولویت خرید خودرو نموده‎‌اند، می‌توانند نتیجه انتخاب خود را مشاهده کنند.
امروز به کمک تیم تخصصی فضاسازه نقش جهان قصد داریم شما را با یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های عرصه ساخت و ساز یعنی سازه فضایی آشنا کنیم. تنوع کاربرد، مزیت‌ها و دوام و استحکام این سازه‌ها باعث شده تا استفاده از آن‌ها طی ۱۰ سال اخیر به حداکثر میزان ممکن برسد.
آمارها نشان می‌دهد تراز تجاری غیرنفتی در ۸‌ ماه سال ‌جاری به منفی ۱۰میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که وزیر اقتصاد پیش از این تراز تجاری ایران را مثبت ۱۰ میلیارد دلار اعلام کرده بود. ماجرا چیست؟
اگر شما هم قصد ساخت سوله در بندرعباس را دارید، این مقاله برای شما است. سوله یکی از بنا‌های پرکاربرد در شهر‌ک‌های صنعتی و حتی داخل شهر‌ها است.