صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

سایپا اعلام کرد: با کسر ۱۱۵ هزار دستگاه از کل ۱۸۹ هزار دستگاه تعهد گروه سایپا تا پایان سال، ۷۴ هزار دستگاه باقی می‌ماند که با پیش بینی ۱۲۰ هزار دستگاه تولید تا پایان سال، تعداد ۴۶ هزار دستگاه تولید مازاد بر تعهدات خواهد بود.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: اگر خودروهای کشور با استاندارد بین‌المللی تولید می‌شد، مصرف بنزین به ۶۰ میلیون لیتر در روز کاهش می‌یافت و می‌توانستیم روزانه ۵۰ میلیون لیتر صادرات داشته باشیم.
برای‌ ریاست اتاق ایران

سلاح‌ ورزی ردصلاحیت شد‌

دبیرخانه هیات عالی نظارت بر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در بیانه‌ای اعلام کرد: حسین سلاح ورزی فاقد صلاحیت قانونی برای انجام هرگونه مکاتبه در جایگاه رئیس اتاق ایران است.
در یک نشست تخصصی در هفته پژوهش در دانشگاه صنعتی شریف مطرح شد:

عصاری مدیرعامل سابق هلدینگ ومعادن: عدم ارتباط پایدار صنعت و دانشگاه درد بزرگی است

دوشنبه ۱۱ دی‌ماه نشست تخصصی "تولید سبز، فرصت‌های دانشگاه و صنعت" به همت دانشگاه صنعتی شریف و موسسه "معدن و فولاد سبز" در دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
در دوران حاضر آهن و فولاد و به طور کلی فلزات، جزئی جداناپذیر از زندگی انسان‌ها شده‌اند. در بین فلزات، فولاد از استحکام و قدرت بالایی برخوردار است اما در کنار این نقاط قوت، ضعف‌هایی نیز دارد. بزرگترین ضعف آن آسیب‌پذیری در برابر رطوبت و خوردگی بوده که منجر به عدم قابلیت استفاده در محیط‌های مرطوب خواهد شد.
وزیر صنعت از تصویب آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده خبر داد و تأکیدکرد: ‌معتقدم که باید به سمتی حرکت کنیم که افراد، خود بتوانند برای واردات خودرو اقدام کنند. با توجه به سخنان وزیر صنعت و طرح مجلس در این باره، به‌نظر می‌رسد به‌زودی مسیر واردات خودروهای کارکرده توسط مردم باز شود.
وزیر صمت ۳ ماه است که می گوید آیین نامه واردات خودروهای کارکرده به زودی ابلاغ خواهد شد، با این حال وزیر اقتصاد گفت که این آیین نامه طی هفته های آینده در دستور کار هیات دولت قرار خواهد گرفت.
معاون وزیر صمت با بیان اینکه مافیای دارو ادعا نیست بلکه موثق است، گفت: به برخی از فعالان این صنعت که منکر مافیا بودند گفتم اگر شک دارید در آینه نگاهی بندازید تا ببینید.
سید علیرضا موسوی مدیرعامل شرکت صبانور در حاشیه بازدید مدیرعامل «ومعادن» مطرح کرد:

اهتمام ویژه در گسترش فعالیت‌های اکتشافی صبانور/ اجرای طرح‌های پیشران «ومعادن» در کردستان با جدیت دنبال می‌شود

مدیرعامل  شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) در بازدید از پروژه‌های صبانور در استان کردستان، بر لزوم تسریع اجرای طرح‌ها، افزایش بهره‌وری، توسعه فعالیت‌های اکتشافی و استفاده از دانش و تکنولوژی‌های جدید در این شرکت تاکید کرد.