صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

گامی دیگر در خودباوری و خود اتکایی؛

ساخت بزرگترین ترانسفورماتور کشور در ایران

به منظور اتصال قوی و محکم شبکه برق آسیای مرکزی و اوراسیا به شبکه برق ایران از طریق خط انتقالEHV ، تفاهم‌نامه‌ای مابین گروه صنعتی ایران ترانسفو و شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان منعقد گردید.
برای فروش 120هزار دستگاه خودرو داخلی به قیمت آزاد

وزارت صمت شورای رقابت را دور می زند؟

وزارت صمت همچنان پرونده اجرایی شدن طرح فروش ۱۲۰‌هزار دستگاه از محصولات ایران‌خودرو و سایپا را باز گذاشته است و اجرای آن را محتمل می‌داند.
می‌خواهیم با استفاده از تجربه بازرگانان کاربلد و حرفه‌ای تجیار در این مقاله به تعیین ارزش tsc نگاهی متفاوت داشته باشیم و پس از آن سریع‌ترین راه دریافت ارزش گمرکی کالای تجاری را به شما معرفی کنیم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با بیان اینکه اقتصاد دریا محور از دهه ۱۹۷۰ میلادی مطرح است و مقام معظم رهبری به بحث توسعه دریامحور تاکید زیادی دارند، گفت: سند توسعه دریامحور نقطه عطف تاریخ دریایی کشور خواهد بود.
اگرماشین اضافی دارید چرا مردم در نوبتند؟

دسیسه دولت و خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو

حدود 10 روز پیش تصاویر صورتجلسه امضا شده میان خودروسازان و وزارت صنعت در رسانه ها منتشر شد که براساس آن طرفین توافق کرده بودند مازاد تولید خودروسازان – معادل 120 هزاردستگاه- پنج درصد زیر قیمت بازار عرضه شود.
به گفته رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران، هیچ اطلاعیه یا ابلاغیه ای درباره محدودیت فروش بیشتر از ۴ عدد نان با یک کارت بانکی دریافت نشده است.
بررسی‌ تجارت کالاهای غیرنفتی نشان می‌دهد در ۹ ماهه ابتدایی امسال تراز تجاری کشور در منفی‌ترین سطح ۴ سال اخیر و حجم تجارت در بیشترین سطح ۱۰ سال اخیر قرار گرفته است.
پس از بررسی گزارش‌های فروش دخانیات به افراد زیر ۱۸ سال از طریق فروشگاه‌های آنلاین، دادگستری استان تهران به اتحادیه کسب و کارهای مجازی تذکر داد و از آنها خواست تا این فعالیت‌ها را متوقف کنند؛ در غیر این صورت، برخورد قانونی و قضایی با متخلفان خواهد شد.
یک کارشناس صنعت خودرو می‌گوید: با این زیان انباشته‌ای که شرکت‌های خودروساز دارند، قاعدتا دیگر ادامه توان برای خودروسازی وجود ندارد. بر همین اساس، خودروسازان مجبور هستند که به صورت پلکانی و آرام که به یک‌باره به بازار شوک وارد نشود، قیمت کارخانه را حذف کنند و همان قیمت حاشیه بازار را به عنوان قیمت کارخانه جایگزین کنند.