صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

مدیر عامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی تشریح کرد:

تبلور باور ایرانی در شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی

بابایی گفت: ما روز پتروشیمی را روز تجلی خودباوری و ارزش‌آفرینی و روز مبارزه با تحریم می‌نامیم. در مبارزه با تحریم هم خیلی حرف‌ها داریم، دلیل آن هم اینست ‌که اساساً توسعه کشور چیزی است که هدف اصلی تحریم‌کنندگان قرار گرفته‌است و شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی از بدو تاسیس تا به حال محور کار و تخصص‌اش توسعه‌ای بوده‌است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس گزارشی که گمرک ایران اعلام کرد، تاکنون بیش از ۱۶ میلیون تن کالای اساسی به کشور وارد شده است و نسبت به تأمین ذخایر کالاهای راهبردی اقدامات خوبی صورت گرفته است.
رئیس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا گفت:« با وجود تحریم ها و نخریدن نفت ایران توسط ایتالیا تجارت دو کشور در سال جاری همچنان برقرار است، در سال جاری بیش از یک میلیارد یورو تجارت دو کشور بود؛ البته اگر تحریم ها وجود نداشت این امکان وجود داشت که میزان تجارت بین دو کشور به رقم 10 میلیارد دلار برسد.»
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:

صادرات کالا در بوشهر نسبت به سه ماهه گذشته افزایش داشته است

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد صادرات کالای غیرنفتی از استان بوشهر در فصل پاییز ۱۲ درصد بیشتر از تابستان بوده است.
رئیس سازمان صمت فارس خبر داد؛

600 میلیارد جریمه برای متخلفان اقتصادی فارس

رئیس سازمان صمت فارس: ۶۶۲ مورد بازرسی از انبارهای موجود در استان انجام شده که برای ۵۷ مورد پرونده تشکیل و حدود ۶۰۰ میلیارد ریال جریمه برای متخلفان در نظر گرفته شده است.
رییس جمهوری با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی گفت: نام و یاد همچنین راه و مکتب سردار سلیمانی که همان مکتب امام و مکتب رهبر معظم انقلاب بود، ان شاالله همیشه ادامه پیدا می‌کند ضمن آنکه قطعا از ترور سردار سلیمانی حتما ضرر خواهد کرد.
از سوی مدیرعامل گروه توسعه صنایع بهشهر صورت گرفت؛

معارفه مدیر عامل و عضو جدید هیئت مدیره هلدینگ صنعت شوینده

طی حکمی از جانب مدیرعامل گروه توسعه صنایع بهشهر، امیر علی نعمت اللهی به عنوان مدیرعامل هلدینگ صنعت شوینده و شهریار محمدی راد به سمت عضو هیئت مدیره این شرکت منصوب شدند.
رئیس جمهور با اشاره به نزدیک شدن به سالگرد شهادت سردار سلیمانی خطاب به آمریکایی ها تاکید کرد: شما دست سردار ما را قطع کردید و باید پای شما را از این منطقه قطع کنیم، تا پایتان را از منطقه قطع نشود ما انتقام نهایی را نگرفتیم.
دومین نمایشگاه بین‌المللی مراکز خرید، مجتمع‌های تجاری، رویکردهای نوین صنعت خرده‌فروشی و صنایع وابسته با رشد ۱۰۰ درصدی مشارکت کنندگان و فضای نمایشگاهی 5 الی 8 دی ماه سالجاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.