صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

اکثر تولیدکنندگان مواد غذایی با کمبود و افزایش نرخ قوطی فلزی رو به رو هستند و تولیدکنندگان شیرخشک از این قاعده مستثنا نیستند.
صدرایی در گفت و گو با پرسون مطرح کرد؛

سیگنال‌های سیاسی سبب رکود در بازار خودرو

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: واردات خودرو باید هدفمند باشد و از ارزانترین خودرو و گرانترین خودرو وارد شود تا مصرف کننده بر اساس نیازش تصمیم بگیرد که کدام ماشین را خریداری کند.
شرکت «مجتمع فولاد خراسان» به منظور مطابقت با سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و برای نیل به اهداف کلان اقتصادی کشور و همچنین همسویی با شعار سال، و فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در زمینه جهش تولید، کلیه فعالیت ها و  توجه خود را به بخش تولید معطف نموده تا سمت و سوی حرکت خویش را برای نیل به این اهداف تغییر داده و در جهت خودکفایی صنعتی و منافع جمعی و ملی کشور عزیزمان، حرکت نماید، شایان ذکر است این شرکت تمامی توان خود را به منظور رسیدن به اهداف مذکور و برای گذر از شرایط سخت تحریم ها، استراتژی هایی در حوزه تولید تعریف نموده است.

تعرفه واردات خودرو در کشورهای مختلف مثل تیغ دولبه عمل کرده است. کشورهایی که سیاست‌گذار صنعتی در آنها به‌دنبال «تولد خودروسازان در کلاس جهانی» بوده، تعرفه واردات به سکوی جهش تولید تبدیل شد.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

خودکفایی ایران در صنعت هوافضا

ابوالفضل ابوترابی، گفت: بعداز انقلاب در تمام مسابقات علمی ، فیزیک و نجوم، جزو ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم.دستاوردهای بزرگی را در صنعت هوافضا و ماهواره کسب نمودیم.
اتاق بازرگانی تهران در اطلاعیه‌ای جدید از صاحبان کارت‌های بازرگانی خواست نسبت به تمدید این کارت‌ها اقدام کنند.
آخرین بهای تیبا صندوق‌دار ۱۰۹ میلیون تومان، تیبا دو حدود ۱۲۰ میلیون تومان، ساینا ۱۲۵ میلیون تومان و کوئیک ۱۲۹ میلیون تومان است.
با موضوعیت «نوآوری‌در‌ تولید‌ و‌ فروش»‌‌

هفتمین کنفرانس بین‌المللی استیل‌پرایس برگزار شد

هفتمین کنفرانس بین المللی استیل پرایس با موضوع  «نوآوری در تولید و فروش» با نگاه ویژه به بازارهای مجازی فولاد، تولید فولادهای سبک و عصرآلیاژها برگزار شد.
تغییرات خلق‌الساعه مصوبات و دستورالعمل‌های خودرویی در شرایطی به‌عنوان یکی از چالش‌های جدی تولیدکنندگان شناخته می‌شود که این موضوع امکان هر نوع برنامه‌ریزی و ابتکار عمل را از مدیران خودروساز سلب کرده است.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور گفت: کارخانه‌های تولید سیمان به بهانه‌های واهی، از مدار تولید خارج شده‌اند و بعضی دیگر از این کارخانجات نیز به صادرات سیمان به کشورهای دیگر پرداخته‌اند که این مساله، باعث افزایش قیمت سیمان در بازار به هر پاکت ۴۰ هزار تومان در مدت یک هفته رسیده است.
مدیرعامل پاکسان در دیدار با وزیر اقتصاد ارمنستان؛

افزایش حجم مبادلات ایران و ارمنستان

وزیر اقتصاد ارمنستان در سفر پنج روزه خود به ایران، با تعدادی از مقامات دولتی و خصوصی از جمله وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر نیرو، رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و دارایی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و مدیران عامل شماری از شرکت های فعال در عرصه صادرات دیدار و گفت و گو خواهد کرد.
مدیرعامل سایپا آذربایجان از صادرات قطعات تولیدی این شرکت به سوریه و عراق خبر داد و گفت: با افزایش دو برابری تولید و اضافه شدن قطعات مهم دیگر، تبریز به قطب تولید قطعات موتوری و گیربکسی سایپا تبدیل می‌شود.
در شرایطی برخی اخبار از برنامه‌ریزی دولت برای تحقق جهش ۵۰ درصدی تولید خودرو حکایت دارد که بازار نیز در واکنش به این اخبار و همچنین نوسان قیمت ارز باز هم در برخی از محصولات کاهش قیمت را به خود دیده است.
رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه افزایش توان خودروسازی کشور و ایجاد بازار رقابتی در این صنعت باید در دستور کار باشد، تاکید کرد: صنعت خودروسازی کشور تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد و انتظار آن بود زودتر روی پای خود بایستد و از وضعیت صنعت "نوزاد" خارج شود، البته خودروسازان در سال های اخیر گام های مناسبی در این راستا برداشته اند.
شرکت رابین مرکب کوشا درزمینه پوشش ها‌ی ضدخوردگی پایپلیمری مقاوم به انواع اسیدها، بازها و محیط های خورنده‌ها وهمچنین پوشش های مقاوم به آتش یا به تاخیر انداز آتش، محصولات ارایه می دهد.