صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو گفت: اکنون تقاضا بیشتر برای خودرو‌های زیر ۶۰۰ میلیون تومان است و خودرو‌های بالای یک میلیارد بدون مشتری مانده‌اند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در استان قزوین؛

وزارت صمت آماده حمایت از شرکت های توسعه گرا در مناطق محروم!

وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین افتتاح طرح توسعه گیربکس شش سرعته در شهر صنعتی البرز قزوین از آمادگی وزارت صمت در حمایت از شرکت های توسعه گرا در مناطق محروم گفت و با بیان سهم ۷۵ درصدی کشورهای همسایه از صادرات کشور در سال ۹۸ و سال جاری، بر اولویت مراودات تجاری با همسایگان تاکید کرد.
رییس اتاق اصناف ایران اظهار داشت: واحدهای صنفی می‌توانند حراج داشته باشند اما به شرط اینکه مجوزهای مربوطه را از اتحادیه‌ها دریافت کنند و اتحادیه‌ها از نظر قیمت و کیفیت کالا روی آنها نظارت داشته باشد. از طرف دیگر هم رعایت پروتکل‌های ستاد کرونا باید رعایت شود.
سرپرست معاونت فروش و بازاریابی شرکت مجتمع فولاد خراسان گفت: فروش و عرضه محصولات فولاد خراسان در بازار، با استراتژی‌های اتخاذ شده در بورس کالا نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

امسال برای بازار خودرو سالی پرنوسان و پرالتهاب بود و قیمت خودرو صعودهایی تاریخی را تجربه کرد؛ با این حال فعالان بازار می‌گویند که اسفند جاری، یک ماه با ثبات برای بازار است.

نایب رئیس سندیکای تولیدکنندگان مجموعه قطعات موتورسیکلت و دوچرخه ایران گفت: تقاضا را به گونه‎ای سرکوب کردیم که اگر کسی قصد خرید موتور داشته باشد، باید موتور خارجی بخرد و به نوعی به بازار تحمیل کردیم که موتورهای قدیمی را تعمیر و نگه‌داری کنید.
آلمان یکی از مهم ترین کشورهای صنعتی دنیا به حساب می آید، این کشور اروپایی چه در زمان قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب اسلامی ایران روابط تجاری و اقتصادی مناسبی را با ایران داشته است.

رئیس کمیسیون صنایع گفت: در لایحه بودجه پیشنهادی هزینه هایی برای دولت آینده تراشیده شده است که منابع تامین درآمد آن مشخص نیست، چرا باید دولت همه چیز را به دولت بعد حواله کند؟

اصناف به جای کاستن از تضاد میان کارگر و کارفرما و وضع قواعد روشن و دقیق، در کسب امتیاز و نفوذ در بدنه دولت با هم به رقابت می‌پردازند و در این حالت است که اصناف دچار نا‌بهنجاری و نابسامانی می‌شوند و به جای اینکه راه‌حل کاستن از نابسامانی و تضاد باشند، خود جزئی از مشکل می‌شوند.
مدیرکل گمرکات استان کرمان اعلام کرد: صادرات این استان در ١١ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ٢۶ درصد افزایش داشته است.
در حالی این روزها صحبت از پرداخت تسهیلات پنج هزار میلیارد تومانی به خودروسازان است که صورت‌های مالی ایران‌خودرو و سایپا نشان می‌دهد میزان بدهی آنها به سیستم بانکی طی سال‌جاری افزایش یافته است.
رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه برگزاری حراج فصلی به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دریافت مجوز مجاز است گفت:در جشنواره فروش فوق‌العاده نوروزی تاکید بر عرضه کالای تولید داخل است، کالاها باید با برچسب قیمت در معرض دید خریداران قرار گیرند و فروشنده هم مکلف به صدور فاکتور فروش است.
مزدا در صدر جدول کیفی‌ترین خودروساز برای سال ۲۰۲۱ قرار گرفت. به گزارش سایپانیوز، کانزومرز ریپورتس Consumer Reports طی گزارشی کیفی‌ترین خودروسازان جهان در سال جاری را معرفی کرده است.
چین و آمریکا کماکان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در جهان هستند. به گزارش اتوکار، سال ۲۰۲۰ بازار خودرو به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن با افت محسوسی مواجه شد. فروش ۱۱ خودروساز اول جهان در این سال هفت میلیون و ۷۱۰ هزار دستگاه کاهش یافت. تولیدات کره جنوبی در این سال ۶/ ۱۲ درصد افزایش یافت اماانگلیس با افت ۲۸ درصدی تولید خودرو، رکورددار جهان از این نظر بود.