بررسی برلیانس 220

قبل از اینکه به معایب برلیانس H220 و نقاط ضعف این خودرو بپردازیم، اطلاعات مختصری در مورد این مدل خودرو در اختیار شما قرار می دهیم تا راهنمایی های بیشتری در مورد آن به دست آورید. خودروی برلیانس h220 یکی از انواع خودروهای هاچ بک است که محصول مشترک سایپا و برلیانس چین می باشد.
تصویر بررسی برلیانس 220

به گزارش سایت خبری پرسون، این خودرو دارای گیربکس پنج سرعته دستی و نیمه اتوماتیک است و مدل های دستی و دنده ای محبوبیت بیشتری دارند. این خودرو مجهز به موتور 4 سیلندر خطی مجهز به فناوری VVT است و قدرتی معادل 103 اسب بخار و گشتاور 138 نیوتن متر دارد و مصرف سوخت آن در دستی و اتوماتیک تفاوت چندانی ندارد و به 6.4 لیتر در هر خواهد رسید. صد کیلومتر در مدل دنده دستی و 6.5 لیتر در مدل اتوماتیک. اما آنچه به آن مشکل و نقاط ضعف این خودرو گفته می شود. موضوع این مقاله است که در ادامه به تفصیل توضیح می دهیم. پس با ما همراه باشید.

این مدل از برلیانس نیز مانند سایر خودروها دارای معایبی است که مبهم می شود تا اطلاعات بیشتری در مورد آن به دست آورید. البته از دید همگان خودروی ایده آل فاکتورها و ویژگی های متفاوتی دارد. آنچه در زیر قصد توضیح آن را داریم، معایب برلیانس H220 است که اکثر افراد به آن پی برده اند. این معایب عبارتند از:

اولین ایراد برلیانس H220 طراحی کابین است. طراحی ضعیف داخلی این خودرو و استفاده از مواد بی کیفیت در مقایسه با انواع دیگر خودروهای چینی اولین نکات منفی است که به چشم می خورد. اکثر مردم هنوز از پلاستیک خشک استفاده شده در داخل کابین ناراضی هستند. دلیل این امر این است که معمولاً خودروهای چینی دارای یراق آلات و مواد باکیفیت هستند و به همین دلیل است که اکثر افراد تمایل به خرید این نوع خودروها دارند. اما آنچه در خودروی برلیانس H220 به چشم می خورد، کاملا برعکس این طرز تفکر است. امکانات کم و محدود این خودرو مانند سانروف برقی، صندلی برقی راننده و سنسور معکوس نسبت به قیمت آن باعث شده است که از رقبای خود متمایز شود. برای خرید لوازم یدکی برلیانس در بازار تهران می توانید با فروشگاه دیجی کار شاپ در تماس باشید: 09128389667 --- 02136058442

البته آنچه در هنگام رانندگی بسیار مهم است، داشتن دید خوب به اطراف است. به این معنی که راننده باید بتواند به راحتی محیط اطراف خود را در حین رانندگی کنترل کند و در معرض نقاط کور قرار نگیرد. اما باید گفت که این مشکل در خودروی برلیانس H220 مشاهده نشد و دلیل این امر طراحی این خودرو است. در واقع شیشه های عقب خودرو کوچک هستند و همین موضوع باعث شده تا راننده نتواند دید کاملی داشته باشد. از طرفی شیشه های کناری خودرو نیز کوتاه و عریض بوده و دید راننده را کاهش داده است. البته کارخانه تولید این خودرو از سنسور معکوس استفاده کرده که تنها در نسخه اتوماتیک خودروی برلیانس موجود است نه در نسخه دستی. یکی دیگر از مواردی که دید راننده را محدود می کند وجود ستون های بزرگ در جلوی خودرو است. این ستون ها دید راننده را به سمت راست و چپ محدود می کنند.

متاسفانه قیمت بالای لوازم یدکی و قطعات این خودرو از دیگر معایب برلیانس H220 است. در واقع قیمت های بالای این خودرو این امید را ایجاد می کند که امکانات لازم را به همراه داشته باشد. از طرفی هزینه بالای قطعات یدکی معادل خرید خودروی گران قیمت خواهد بود. در واقع اکثر افرادی که از این خودرو استفاده می کنند استهلاک بالای آن را تشخیص می دهند.

یکی دیگر از ایرادات برلیانس H220 ترمز دیسکی عقب است. این عنصر که اکثر مردم بر آن اصرار دارند به عنوان نقطه ضعف این خودرو شناخته می شود. این سیستم ترمز در اکثر کشورهای جهان منسوخ شده و دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد. در واقع این سیستم ترمز نسبت به ترمزهای دیسکی عملکرد بسیار پایین تری دارد بنابراین قدرت ترمزگیری آن در مقایسه با مدل های دیسکی کمتر است و ایمنی خودرو را تا حد زیادی کاهش می دهد. لازم به ذکر است طراحی و ساخت این ترمزها به گونه ای است که نگهداری یا تعویض آنها مقرون به صرفه تر است. موتور 4 سیلندر خطی 1.5 لیتری 16 سوپاپ، 103 اسب بخار قدرت و 138 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. شتاب برلیانس حدود 13.7 ثانیه است که نسبت به قیمت و مشخصات مورد انتظار از این خودرو نامناسب است. مشخصات موتور این خودرو با وزن آن متفاوت است. در واقع وزن آن حدود 1200 کیلوگرم است و قدرت لازم را ندارد و در واقع شتاب آن را کاهش می دهد. البته با توجه به ابعاد کوچک خودرو، چنین انتظاری وجود ندارد.

اما این ناهماهنگی در جاده های مختلف به خصوص سربالایی قابل مشاهده است و بسیار ناامید کننده خواهد بود. لازم به ذکر است که حداکثر سرعت برلیانس H220 حدود 180 کیلومتر در ساعت است.

همانطور که در مورد دید ناکافی این خودرو گفته شد. به نظر می رسد این خودرو از نظر طراحی بیرونی کمی ضعیف عمل کرده و مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کرده است. در واقع از نظر مهندسی طراحی جلو و عقب این خودرو غیر اصولی بوده و باعث ناهماهنگی در عملکرد آن شده است. خودروی برلیانس H220 در مقایسه با اکثر خودروهای داخلی مانند پژو 206، تندر 90 و ... از کلاس بالاتری برخوردار است. ظاهر جذاب و متفاوت آن نسبت به خودروهای داخلی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. البته هر نوع خودرو دارای ویژگی های مثبت و منفی است که آن را از رقبای خود متمایز می کند. در این بررسی سعی شده است برخی از ایرادات و نقاط ضعف برلیانس H220 نیز بیان شود. به این ترتیب می توانید اطلاعات بیشتری در مورد آن به دست آورید و با دید بازتری به سمت این نوع خودروهای چینی حرکت کنید.

459054