صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

یادداشت/ در گزارشی که وزارت صنعت، معدن و تجارت، تحت عنوان"برنامه راهبردی" در بهار سال ۱۳۹۶ منتشر کرده آمده است که "یونیدو" (United Nation Industrial Development Organization ) هر سال بر اساس شاخصهای سرانه ارزش افزوده صنعتی، سرانه تولید ناخالص داخلی و سهم در ارزش افزوده صنعتی جهان، کشورهای جهان را ، از لحاظ سطح و میزان صنعتی شدن و توسعه صنعتی، مورد ارزیابی قرار می دهد.
رزم حسینی با بیان اینکه 40 درصد اقتصاد کشور توسط وزارت صمت اداره می شود، افزود: در حوزه صنایع، معادن، تجارت، بازار و ... برنامه هایی برای رشد اقتصادی داریم.
کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در نهایت واردات خودرو از مناطق آزاد به سرزمین اصلی را تصویب کرد و این در حالی است که دولت با وجود کسب درآمد از این محل، چندان موافق این تصمیم نیست.
با وعده وزیر صمت در یزد، به زودی انجام می شود؛

آغاز عملیات اجرایی خط دوم انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی و شرق کشور

وزیر صمت از آغاز عملیات اجرایی خط دوم انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران و شرق کشور به منظور توسعه صنایع استانهای یزد، اصفهان، کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی در آینده ای نزدیک خبر داد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر خود به استان یزد با حضور در منطقه چادرملو (اردکان) از خطوط انتقال و تاسیسات پروژه مهم انتقال آب خلیج فارس به استان یزد بازدید به عمل آورد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه قانون آزادسازی معادن ظرف چند هفته آینده در کشور اجرا می شود گفت: این قانون یک فرصت طلایی برای معدنکاران کشور است و سرمایه های جدیدی در حوزه معادن صورت خواهد گرفت.
رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: کردستان در بحث معادن بسیار غنی است و وجود معادن طلا و آهن می تواند باعث توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در این استان شود.

آخرین ارزیابی کیفی صورت گرفته از خودروهای سنگین تولیدی دی ماه امسال نشان می‌دهد که سازندگان این نوع خودروها عملکرد بهتری از سواری‌سازان و به‌ویژه سازندگان وانت‌های داخلی دارند؛ به‌رغم اینکه در وانت‌ها بالاتر از سه ستاره کیفی نداریم، حداقل کیفیت در خودروهای سنگین سه ستاره است و حتی یک نوع کامیونت هم پنج ستاره تولید می‌شود.
استارت حذف شورای رقابت از پروسه قیمت‌گذاری و جایگزینی این شورا با سازمان حمایت، این بار در مجلس شورای اسلامی کلید خورد.
در ماه‌های گذشته و به‌دنبال افزایش نجومی قیمت برخی کالاها، انتظار می‌رود تقاضای داخلی برای برخی محصولات و کالاهای تولیدی داخلی با افت چشمگیری روبه‌رو شود. در بازار مواد غذایی گزارش‌هایی از حذف گوشت قرمز از سفره بسیاری از خانوارهای ایرانی به گوش می‌رسد.

خودروهای برتر سال ۲۰۲۰ در شرایطی اعلام شد که خودروهای انگلیسی حضور پررنگی در این رتبه‌بندی دارند و خودروهای لیموزین نیز جایگاه ویژه‌ای کسب کرده‌اند.
معاون برنامه‌ریزی و فناوری مجتمع فولاد خراسان گفت: با وجود تامین کنسانتره فولاد خراسان از چندین مبدا و متغیر بودن کیفیت آن‌ها، محصول نهایی فولاد خراسان بسیار با کیفیت است و می‌توانیم آن را به 17 کشور دنیا صادر کنیم.
متاسفانه میزان صدور بخشنامه های خلق الساعه توسط بانک مرکزی رو به افزایش است. این موضوع موجب می شود که هم صادرکننده و هم واردکننده کشور دچار سردرگمی و بلاتکلیفی عجیبی شوند. شوربختانه سیاست های ارزی بازگشت ارز صادراتی نیز فارغ از تمام چالش ها و مسائل پیرامونش از ثبات لازم برخوردار نیست.
واحدهای صنفی متقاضی شرکت در «نمایشگاهی به وسعت ایران» و فروش فوق‌العاده لازم است برای اجرای شرایطی در قیمت‌گذاری و کیفیت کالا و کسب مجوزهای لازم باید به اتحادیه صنفی که پروانه کسب خود را از آن دریافت کرده‌اند مراجعه کنند تا با توجه به پروتکل‌های بهداشتی، تعداد مشتریانی که می‌توانند هم زمان در واحد صنفی شرکت‌کنند با توجه به متراژ واحد صنفی نیز تعیین شود.