اقدامات شورای رقابت برای بازار خودرو +جزئیات

شورای رقابت در اطلاعیه ای جزئیات اقدامات این نهاد را برای مدیریت بازار خودرو اعلام کرد که کارگروه خودرو هنوز به جمع بندی نرسیده است.
تصویر اقدامات شورای رقابت برای بازار خودرو +جزئیات

به گزارش سایت خبری پرسون، شورای رقابت در قالب اطلاعیه‌ای جزئیات اقدامات این نهاد را برای مدیریت بازار خودرو، اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است:
۱. از ابتدای فعالیت دوره سوم شورا در اردیبهشت ۱۴۰۱ بررسی و پایش بازار خودرو و سیاست‌های مربوطه در دستور کار مرکز ملی رقابت قرار گرفت و با اتمام اعتبار مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا و طی جلسات ۵۲۷، ۵۲۸ و نهایتاً ۵۳۳ این شورا، کارگروه خودرو با هدف پایش و پیشنهاد سیاست‌های مربوط به این بازار ایجاد گردید.

۲. جلسات کارگروه خودرو در مرکز ملی رقابت با حضور همه ذینفعان و متخصصان این حوزه به صورت فشرده و فوق العاده تشکیل و در حال بررسی بازار و جمع‌بندی دستورالعمل موضوع بند ۵ ماده ۵۸ قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی است که در صورت تصویب شورای رقابت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

۳. شورای رقابت انتظار دارد ضمن ملاحظه اختیارات و وظایف قانونی این شورا از اظهارنظرهای غیر مستند و نا دقیق پرهیز نموده و به بهینه شدن تصمیمات شورا کمک شود.

۴. در پایان ابراز امیدواری می‌شود با توجه به شرایط نامناسب اقتصاد کشور از منظر رقابت و ضرورت مداخله جدی شورا در بخش‌های مختلف با هدف توسعه فضای رقابتی و رفع انحصارات و برنامه گسترده شورا در این خصوص در دوره سوم، امید است اصحاب رسانه و صاحب‌نظران اقتصادی ضمن بازتعریف نقش و جایگاه شورای رقابت در نظام حکمرانی کشور به تحقق اهداف شورا در بخش‌های مختلف کمک کنند.

458602

سازمان آگهی های پرسون