صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

وزیر صمت در نشست شورای راهبری فرش دستباف خبر داد:

ارتقاء جایگاه صادراتی فرش دستباف با تکمیل زنجیره تامین

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست شورای راهبری فرش دستباف ایران که با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد، از کاهش تعرفه واردات نخ ابریشم از ۲۶ درصد به ۲۰ درصد و تصویب آن در هیئت دولت خبر داد.
قرعه‌کشی طرح فروش فوق العاده و پیش فروش یکساله سایپا انجام شد؛

اعلام اسامی منتخبین قرعه کشی؛ فردا

قرعه کشی همزمان دو طرح فروش فوق‌العاده ۷ محصول و طرح پیش فروش یک ساله ۹ محصول سایپا طرح عید تا عید انجام شد و اسامی منتخبان پس از تائید نهایی توسط نهادهای نظارتی فردا پنج شنبه ۱۴ اسفند ماه ساعت ۱۴ در سایت رسمی این گروه منتشر خواهد شد.
تکلیف جدید مجلس برای اصناف؛

یک حساب را تا اردیبهشت 1400 معرفی کنید

نمایندگان مجلس، اشخاص حقوقی و مالکان واحدهای صنفی را به منظور اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی موظف به معرفی یکی از حساب‌های بانکی خود به عنوان حساب فروش تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ کردند.
مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در گفتگو با پرسون:

رتبه سوم ایران در تجارت بانکرینگ خلیج فارس/ عدم حمایت کشتیرانی و شرکت ملی نفتکش

از ۱۸۰ میلیون تن سهم سوخت در دنیا ۲۲ میلیون تن در حوزه خلیج فارس خدمات‌دهی می‌شود که ارزش سوخت و خدمات در این حوزه ۲۱ میلیارد دلار است و ایران در رده سوم خلیج فارس قرار دارد.
در حالی معاون فنی گمرک ایران از رسوب حدود ۹۰میلیون دلار کالای ثبت سفارش شده در گمرکات خبر داد که معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت گفت: در جلسات برگزار شده قرار شد در این باره تمهیداتی اندیشیده شود.

گروه صنعتی ایران‌خودرو در راستای پاسخگویی به نیاز مشتریان و با هدف تسریع در مشارکت متقاضیان خرید محصولات، به صورت همزمان دو طرح فروش فوق‌العاده را از روز چهارشنبه سیزدهم اسفندماه به مدت چهار روز اجرا می‌کند.
سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت با تاکید بر ضرورت ارتقاء نقش معدن در اقتصاد کشور، دستیابی به اهداف تعیین شده در این حوزه را منوط به تغییر الگوها در رفتار معدنی دانست و گفت: ظرفیت ارزش افزوده در حوزه معدن تا ۸۰۰ برابر برآورد شده است که برای استفاده از آن نیازمند برنامه‌ریزی و طراحی دقیق هستیم.
نایب رئیس هیئت مدیره مجتمع فولاد خراسان گفت: با موافقت شرکت آبفای کشور پسآب شهر نیشابور را به مدت 25 سال در فولاد خراسان به کار خواهیم گرفت و مازاد آن را در صنعت و کشاورزی در اختیار متقاضیان قرار خواهیم داد. 1100 میلیارد تومان سرمایه گذاری در این زمینه نیاز داریم که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می شود و اجرای آن اشتغال مستقیم 1000 نفر را تامین می کند.

مجلس شورای اسلامی روز گذشته در حین بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰، در شرایطی تعرفه ۸۶ درصدی ورود خودرو به کشور را تصویب کرد که توقف واردات خودرو به چهارمین سال خود نزدیک می‌شود. با این حال، اقدام نمایندگان می‌تواند سیگنالی در راستای آزادسازی واردات خودرو در سال آینده باشد. در طرح ساماندهی صنعت و بازار خودرو؛ «واردات مشروط» پیش‌بینی شده است.
بازار خودرو در شب عید با افزایش دو تا چهار میلیون تومانی قیمت‌ها روبه‌رو شد اما خرید و فروش خودرو به اندازه اسفند سال‌های گذشته رونق ندارد.
رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی تلفن همراه شهر تهران گفت: مصوبه جدید کمیسیون تلفیق مجلس بر قیمت درصد زیادی از موبایل‌ها موجود در بازار بی‌تاثیر است.

‎این روزها نخستین مقصد صادراتی کالاهای ایران به کشور های همسایه است، نزدیک بودن فرهنگ، رابطه سیاسی مناسب و کاهش هزینه حمل و نقل از مهم ترین دلایل تمرکز صادراتی کالای ایران به همسایگان به شمار می رود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رای به حذف بند الحاقی تبصره ۶ ماده واحده با واردات خودروهای خارجی از مناطق آزاد به داخل کشور مخالفت کردند.