صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد:

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه

مدیر کل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: مرکز تجاری ایران در سلیمانیه در راستای برنامه های سازمان توسعه تجارت ایران در زمینه حمایت از تأسیس مراکز تجاری در بازارهای هدف، در اواخر فروردین ۱۴۰۰ افتتاح خواهد شد.
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک با اشاره به تاثیرات مثبت امضاء الکترونیک در افزایش امنیت و تسهیل در فرآیند فعالیت‌های اقتصادی گفت: با توجه به توسعه لایه‌های مختلف زیرساخت،کاربران و کاربرد، شاهد رشد ۲/۵ برابری استفاده از امضاء الکترونیک در سال ۹۹ بودیم.
نوسان و نابسامانی بازار روغن در حالی از ماه های اخیر ادامه دار شده که گزارش های رسمی بیانگر افزایش ۶۸ تا ۱۳۹ درصدی قیمت این کالا است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با فرقت صدیق اف، معاون وزیر امورخارجه ازبکستان با تاکید بر افزایش حجم مبادلات تجاری دوجانبه با توجه به توانمندی‌های مختلف دو کشور به یک میلیارد دلار در سال، از برگزاری چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی فی‌مابین در بهار 1400 خبر داد.
معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش با اشاره به مناسبات قدیمی و دیرینه و رویکرد مثبت تجاری ایران و اتریش از آمادگی همه‌جانبه ایران برای توسعه همکاری‌ها با کشورهای مختلف اروپایی به ویژه کشور اتریش خبر داد.

با صرفه جویی 110 هزار دلاری و به همّت متخصصان توانمند «فولاد خراسان» رقم خورد:

گامی به جلو در راستای بومی سازی کمپرسور سیل

فولاد مردان ناحیه احیای مستقیم «مجتمع فولاد خراسان» با انجام تعمیرات اساسی کمپرسور سیل ، جان تازه ای به این تجهیز حساس در مدول شماره 2 بخشیدند و توانستند 110 هزار دلار صرفه جویی ارزی را برای کشور در سخت ترین دوران تامین منابع ارزی به ارمغان بیاورند.

بازار خودرو در سال آینده و در شروع قرن جدید، متاثر از این مشکلات خواهد بود. رکود تورمی ناشی از تخریب قدرت خرید مردم در کنار بدهی کلان چند صد همتی خودروسازان، عدم سرمایه‌گذاری در زیرساخت تولید خودرو و قطعه و عدم اتصال به شبکه جهانی تهیه و توزیع قطعات چالش‌هایی است که صنعت خودرو با آن روبه‌رو است.
پنجمین نشست ستاد ملی اکسپو با حضور نمایندگان دستگاه های عضو در سالن مروارید شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پاکسان منتهی به 30 آذر 1399 روز سه شنبه مورخ 19 اسفندماه سال جاری و با حضور بیش از 76درصد سهامداران و علی ملکی عضو هیئت مدیره و معاون مجامع و امور شرکت های توسعه صنایع بهشهر به عنوان رئیس مجمع، امیرعلی نعمت اللهی مدیرعامل شرکت مدیریت صنعت شوینده، امدادی به عنوان ناظر دوم از گروه سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر ایران و جمعی از مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت های گروه توسعه صنایع بهشهر برگزار شد.
محمد مهدی برومندی گفت: مشکل اینجاست که مرغ فروشی که ۱۰۰ کیلو سهمیه مرغ دارد حواله یک تنی مرغ خود را در میدان بهمن در بازار آزاد می‌فروشد و مرغی که باید ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان بدست مصرف کننده برساند قطعه بندی می‌کند و کیلویی ۵۰ هزار تومان می‌فروشد.
دبیر ستاد تنظیم بازار با یادآوری عوامل موثر در افزایش قیمت در واحد‌های صنفی و شبکه توزیع خُرد گفت: متاسفانه در برخی مناطق میوه با قیمت‌های بسیار بالا عرضه می‌شود و این مورد تایید ما نیست و قطعا واحد‌های نظارتی با اینگونه تخلفات برخورد می‌کنند و ما نیز در سازمان صمت تلاش کردیم تا با ایجاد شبکه عرضه مستقیم کالا، نه تنها اقلام را با قیمت مناسب‌تر به دست مصرف‌کننده برسانیم که تعدیل قیمت‌ها در شبکه توزیع سنتی را هم شاهد باشیم.
معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، پروژه انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی و استان‌های شرقی کشور را اقدام شجاعانه‌ای از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت دانست.