صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه شورای رقابت قیمت خودرو را تعیین می‌کند و تعیین و افزایس قیمت خودرو دست خودرو‌ساز نیست، گفت: فروش فوق العاده ایران خودرو از هفته آینده آغاز می‌شود.
براساس اصل 114 قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران، رییس‌جمهور با رای مستقیم مردم برای یک دوره 4 ساله انتخاب می‌شود . اصول دیگر قانون اساسی وظایف و اختیارات رییس‌جمهور را تعیین کرده است.
وزیر صمت از واردات کالاهای غیر ضروری به ارزش 5.5 میلیارد یورو طی سال گذشته به کشور خبر داد و گفت: جلوگیری از واردات غیر ضروری به کشور درراستای حمایت از تولید داخل بوده است.
تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان منطقه آزاد ماکو و شرکت شهرک‌های صنعتی کشور در راستای توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی و زیرساخت‌های آنها، تسهیل سرمایه‌گذاری و استقرار فعالان اقتصادی در منطقه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار آذربایجان‌غربی منعقد شد.
وزیر صمت به منظور روان‌سازی و تسهیل در تردد و ترانزیت، از ظرفیت‌های مرزی منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو و پایانه‌مرزی بازرگان به عنوان بزرگترین پایانه مرزی کشور بازدید کرد.
وزیر صنعت و معدن تجارت از فعالیت یک هزار واحد در حوزه صنعت فرش بافی در سطح کشور خبر داد و گفت: صادرات فرش ایران نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد افزایش پیدا کرده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت از اجرای طرح توسعه و ایجاد صنایع پایین دستی معادن طلا در تکاب خبر داد و گفت: طرح توسعه معادن تکاب در دست مطالعه و بررسی است و با توجه به ظرفیت منطقه طی روزهای آینده با حضور مسوولین استانی  و وزارت صمت با برگزاری جلسه‌ای برنامه‌های توسعه‌ای این منطقه را مصوب خواهیم کرد.
در پی موافقت مجلس با واردات ضابطه‌مند؛

خودروهای خارجی اجازه ورود گرفتند

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر ۱۰۰ درصدی نوسانات ارزی در اقتصاد امروز و نابودی تعادل اقتصادی کشور گفت: مجلس با واردات کنترل‌شده و ضابطه‌مند خودرو و نه اعطای امتیاز خالی به خارجی‌ها موافق است.
شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در پی کشف فروش قطعات تقلبی و مجعول در یکی از معروف‌ترین سامانه‌های خرید آنلاین کشور، هشدار داد که در حال حاضر تنها مراکز معتبر فروش قطعات و لوازم یدکی محصولات ایران‌خودرو، فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های مجاز این شرکت هستند.
مجتمع فولاد خراسان، به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های حوزه سرمایه‌گذاری«صندوق بیمه کشاورزان، عشایر و روستاییان» کشور به عنوان بنگاه اقتصادی ممتاز شناخته و نشان برنز همایش تقدیر از شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی وزارت «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» توسط شریعتمداری مقام عالی این وزارت به مدیرعامل این مجتمع برتر اقتصادی اهدا شد.
بر اساس تصمیم شورای رقابت برای افزایش قیمت محصولات خودروسازان داخلی، افزایش بطور متوسط ۸.۹ درصدی برای محصولات گروه سایپا اعمال شده و لیست قیمت جدید محصولات این گروه خودروسازی مشخص شد.
ایزدخواه در گفت‌و‌گو با پرسون؛

عرضه خودرو در بورس مانع اساسی سوداگری‌ها است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جهت ساماندهی بازار خودرو کمیسیون صنایع و معادن طرح عرضه خودرو در بورس را تصویب کرده و در انتظار بررسی در صحن علی مجلس است. 
بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی به خاطر قوانینی است که باید اصلاح شود و در این خصوص همکاری‌های بسیار خوبی با مجلس شورای اسلامی، کمیسیون اقتصادی و کمیسیون‌های دیگر صورت گرفته که اگر برخی از قوانین اصلاح شود، می‌توان واحدهای تولیدی بیش‌تری را سرپا نگه داشت.
وزیر سابق بازرگانی در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

سیاست زدگی درد این روزهای اقتصاد / تجارت نیازمند یک استراتژیک مداوم

قبل از انقلاب اسلامی کشورمان به عنوان یکی از کشورهای وارد کننده کالا در دنیا به حساب می آمد، تا اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با دشمنی امریکایی ها به کشورمان تحریم های نفتی سنگینی اعمال شد تا از این طریق بر اقتصاد و واردات کالا تاثیر مستقیم بگذارند.
دبیر انجمن زنجیره ارزش لاستیک:

لوکوموتیو صنعت تایر خاموش شده است

دبیر انجمن صنفی زنجیره ارزش صنعت لاستیک کشور گفت: با توجه به ممنوعیت سه‌ ساله صادرات تایرهای ایرانی به بازارهای خارجی،‌ در عمل لوکوموتیو صنعت تایر خاموش شده است.
خودروسازان که منتظر ابلاغ و اعمال قیمت‌های جدید محصولات برای اجرای طرح‌های فروش فوق‌العاده بودند، در پی اعلام قیمت‌های جدید، گروه صنعتی ایران‌خودرو دومین مرحله از فروش فوق‌العاده محصولات خود در سال ۱۴۰۰ که شانزدهمین مرحله فروش فوق‌العاده این خودروساز است را از امروز (یکشنبه) با عرضه چهار محصول پرتقاضا به مرحله اجرا در آورده است.
«مجتمع فولاد خراسان» اردیبهشت ماه امسال شاهد رکوردشکنی بی سابقه ای در اغلب حلقه های زنجیره تولید خود بود به طوری که به گفته مدیرعامل این مجتمع، در اتفاقی کم نظیر هر سه کارخانه گندله سازی، احیا مستقیم و فولادسازی شرکت در ماه اردیبهشت بالاترین نصاب های خود را از ابتدای راه اندازی ثبت کردند.