به گزارش سایت خبری پرسون، سیدرضا فاطمی امین در نشست علنی امروز (یکشنبه، 10 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه های خود و در پاسخ به اظهارات متقاضیان استیضاح با اشاره به موضوع وحدت، همدلی و هم افزایی مردمی و مجلس انقلابی، گفت: مسئله امروز کشور ما همین موضوع وحدت، همدلی و هم افزایی است، ما فرصتی نداریم که گرفتار حواشی شویم، ما باید نسبت به جبران عقب ماندگی ها اقدام کنیم و گرفتاری های معیشتی مردم را حل و جبران کنیم و این موضوع به وحدت، همدلی و هم افزایی نیاز دارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس افزود: در چند روز اخیر خبر کذبی منتشر شد که همه مردم متضرر شدند، اتهامی که در شأن دولت مردمی و مجلس انقلابی نبود. این اتهام کذب محض، سلب بزرگ بود، چرا با آبروی مردم بازی می شود البته عزت مومن به خدا تعلق دارد اما این خبر کذب به حیثیت دولت و مجلس و اعتماد عمومی ضربه زد.
وی یادآور شد: ملت بزرگ ایران، فاطمی امین، خادم شما، آلوده به فساد نشده است، ملت بزرگ ایران نمایندگان شما در مجلس شورای اسلامی آلوده به فساد نشده اند. آقای بیگی یک خودرو معرفی کنید، 70 خودرو را کنار بگذارید و تنها یک خودرو معرفی کنید. چرا دولت و مجلس تخریب می شود و رابطه دولت و مجلس تخریب می شود؟ چرا برای کشور هزینه درست می کنید؟ ضد فسادترین دولت به چنین فسادی متهم می شود. مجلس انقلابی ضد فساد به چنین اتهامی متهم می شود، آیا این جنگ روانی نیست؟
وزیر صمت تصریح کرد: موضوع چیست؟ از رئیس کمیسیون اصل 90 پیگیر شدم، در سال 1399 و 1400 و قبل از تشکیل دولت مردمی یک رابطه ای بین یکی از واحدهای مجلس و شرکت خودروساز خصوصی که متخلف است وجود داشته و این شرکت 14 هزار پرونده در تعزیرات دارد. خودروسازی که این روزها میلیاردها تومان در کانال های تلگرامی برای انتشار خبرهای زرد هزینه می کند تا وزیر را بزند، این مافیای خودرو است.
فاطمی امین افزود: آقای پژمانفر گفتند که اتفاقی افتاده و رئیس محترم مجلس جلوی کار را گرفت. دو روز در تابلوهای رفاهی مجلس درج شد که خودرو دریافت کنید، هیات رئیسه موضوع را بررسی و کار را متوقف و از حیثیت مجلس دفاع کرد. چرا کاری که مربوط به نیمه نخست سال 1400 هست به این استیضاح پیوند زده می شود. چه کسانی از این استیضاح نفع می برند؟
وی همچنین گفت: استیضاح حق مجلس است، من این جا هستم که پاسخ بدهم و شما به عنوان نمایندگان محترم مردم سرافراز ایران حق استیضاح دارید اما این روزها برخی رسانه ها تیترهایی درباره «لابی های آمریکایی فاطمی امین» می زنند اما آیا تیپ فاطمی امین به چنین چیزهایی می خورد؟ چه کسانی این تیترها را می زنند و چنین پول هایی را هزینه می کنند؟ چرا در بیرون مجلس عده ای خوشحال هستند؟ چه کسانی خوشحال هستند و چه می کنند؟ چه منافعی به خطر افتاده است؟
فاطمی امین افزود: می گویند «تیم استیضاح یا گیوتین استیضاح بر سر وزیر صمت»، مگر این جا قتلگاه است؟ بارها پرسیده شده و من هم پاسخ دادم. نمایندگان در مقام نظارت و من در مقام اجرا وظایفی دارند، اگر پاسخ ها را منطقی دیدید رأی بدهید و در غیر این صورت سنگر را تحویل سرباز بعدی خواهم داد. چرا دو قطبی سازی می شود؟ برخی می گویند اگر وزیر افتاد، برد مجلس است و اگر وزیر نیفتاد باخت مجلس است. این دو قطبی سازی ها را چه کسانی هدایت می کنند؟ دولت مردمی و مجلس انقلابی با یکدیگر باید مسائل را حل کنند.
وزیر صمت تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند هرکس دوقطبی ایجاد کند خیانت می کند، هرکس می گوید انداختن وزیر قوت مجلس است، خیانت می کند. این تعبیرات زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست. به عنوان مسئول باید پاسخگوی عملکردم باشم.
فاطمی امین با اشاره به اظهارات احد آزادیخواه در موافقت با استیضاح، گفت: وی در اظهارات خود به شرکتی اشاره کرد که 3 هزار میلیارد تومان گران فروشی دارد و پرونده آن در سازمان تعزیرات مفتوح است. وی به شرکتی اشاره کرد که در پی منافع نامشروع یکی از معاونان این وزارتخانه را مضروب کرده است. چه کسانی در شعبه 27 جناحی رفته و وساطت کرده اند که فرد متخلف آزاد شود؟ این افراد اژدهای هفت سر فساد هستند.
وی گفت: به مردم ایران اطمینان می دهم که با هرگونه رانت خواری و ویژه خواری مقابله می کنیم، تاوان هم می دهیم. آقای رئیس مجلس باید موضوع را پیگیری کنید، این چه شرکتی است که وقتی به متاعش نمی رسد با معاون وزیر برخورد فیزیکی می کند! از آقای آزادیخواه نیز می خواهم جهت شفافیت در این خصوص توضیح دهند.
فاطمی امین همچنین گفت: صنعت خودروی ایران بیمار است، دردهای مزمن دارد و بیش از 10 بار پشت همین تریبون اعلام کردم که یک برنامه 4 ساله داریم و الان در میانه راه هستیم. در ابتدای راه 2 مسیر در پیش داشتم، نخست می توانستم کوتاه بیایم یا فرافکنی کنم یا دنبال فرافکنی باشم یا شاکی شوم که راه بسیار آسانی بود. مسیر دومی هم در پیش داشتم که وارد میدان شوم و مسئله را به طور زیرساختی حل کنم که من این راه دوم را انتخاب کردم و ما الان در میانه راه و جراحی هستیم.
وی ادامه داد: نشانه های بهبودی حاصل شده است. صنعت خودرو موضوعات بسیاری دارد اما این روزها تنها قیمت خودرو مورد توجه قرار گرفته است اگر در سال های گذشته تولید خودرو درمان می شد ما امروز دچار این مشکلات نمی شدیم و اگر واردات خودرو متوقف نمی شد ما با این مسائل روبه رو نمی شدیم و اگر در نیمه دوم سال 1401 جنگ ارزی آغاز نمی شد ما با این موضوعات روبه رو نمی شدیم. صنعت خودرو کشور مبتنی بر مونتاژ و داخلی سازی است و به همین جهت با فراز و نشیب تحریم ها، تولید کم و زیاد می شود.