صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

علی خوشبخت گفت: چندین سال است که رهبر عزیزمان درباره تولید سخن می گویند، ولی مسئولان کم کاری میکنند و با تولید کنندگان همکاری لازم را ندارند؛ تقاضای جدی داری که مسئولان مربوطه راه را برای تولید کنندگان هموار سازند و حقیقتا برای تولید مانع زدایی کنند.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی در دیدار با سرپرست سازمان صنعت، معدن تجارت استان در خصوص استفاده از ظرفیتهای این نهاد در جهت توسعه همکاریها و فعالیتهای بازرگانی، معدنی و تولیدی سازمان همیاری تاکید کرد.
کاکایی در گفت‌و‌گو با پرسون؛

طرح اخذ مالیات از خودروهای لوکس غیرعقلانی است

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: مالیات از خودورهای بالای یک میلیارد تومان نهایت زورگویی و بر مردم تحمیل می‌شود. این طرح قابل کنترل و اجرا است، زیرا خودرو تنها کالایی است که قابل پنهان کردن نیست. اما غیر اصولی و باعث ایجاد تنش می‌شود.
یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با پرسون؛

هنر در خام فروشی نیست/ مازاد تولید در مسیر صادرات قرار گیرد

در چند سال اخیر توجه ویژه ای به موضوع صادرات کالاهای غیر نفتی شده است و توانسته ایم در آمد قابل توجهی از صادرات به دست آوریم؛ اما قرار نیست صادرات را به هر دلیل توسعه دهیم، چرا که فروش کالاها به شکل خام باعث از دست رفتن ارزش افزوده در صورت فرآوری آن می شود.
محمدرضا تقی گنجی مطرح کرد:

تلاش صنعت لاستیک برای حذف فروش سامانه‌ای

رئیس انجمن زنجیره ارزش صنعت لاستیک کشور گفت: نوسانات نرخ ارز و بالا رفتن نرخ دلار باعث شد ما در چند مرحله افزایش قیمت تایر را داشته باشیم این در حالی است که بازار کشش این همه افزایش قیمت را نداشت و مردم نیز توان خرید تایر با این قیمت را ندارند .
منطقه آزاد تجاری محدوده حراست‌شده بندری و غیربندری است که از شمول برخی از مقررات جاری کشور خارج است، این مناطق با بهره‌گیری از مزایایی مانند معافیت‌های مالیاتی، بخشودگی سود و عوارض گمرکی، نبود تشریفات دست‌وپاگیر ارزی و اداری، تسریع در فرآیندهای صادرات و واردات با جذب سرمایه‌گذاری خارجی و انتقال فناوری به توسعه کشور کمک می‌کنند.
جهت پاسخگویی درباره وضعیت نابسامان مرغ و تخم مرغ انجام شد؛

حضور وزرای صمت و کشاورزی در دادسرای دیوان محاسبات

جهت پاسخگویی درباره وضعیت نابسامان مرغ و تخم مرغ، وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی در دادسرای دیوان محاسبات حاضر شدند.
رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتقاد یکی از نمایندگان در مورد طرح سوال از وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که این سوال طبق آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مطرح شده است.
برای اولین بار توسط مجتمع فولاد خراسان محقق شد؛

کسب تندیس دو ستاره جایزه ملی مدیریت انرژی

مدیر عامل مجتمع فولاد خراسان از ارتقای جایگاه این شرکت بزرگ صنعتی در جمع برترین شرکت ها در حوزه مدیریت انرژی خبر داد.
بر اساس اعلام سایپا محصولات کوییک.آر، نیسان تک سوز آپشنال، نیسان دوگانه سوز آپشنال، نیسان دیزل و پادرا پلاس به دلیل عرضه بیش از تعداد متقاضیان بدون قرعه‌کشی تحویل مشتریان خواهد شد.
​بر اساس اخبار واصله و با استناد به دستور مفتح قائم مقام محترم وزارت صمت طی نامه شماره۶۰/۵۹۰۵۶مورخ ۱۴۰۰/۲/۲۵ با موضوع تغییر اولویت بندی کالایی تایر که این مهم با تلاش و پیگیری دبیر انجمن زنجیره ارزش تایر و انجمن صنفی صنعت تایر محقق گردید.
دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت حبوبات در سطح بنکداری‌ها خبر داد.
دبیر پیشین شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی درگذشت.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت گذاری و واگذاری خودرو نیازمند تعیین یک ساز و کار مناسب و نظام مند است.
دبیر انجمن صنفی زنجیره ارزش صنعت تایر ایران با توجه به توانمندی تولیدکنندگان داخلی در تولید محصولات رقابتی و بیش از نیاز بازار داخل، خواستار آزادسازی صادرات تایر و بازنگری در تعرفه واردات تایر شد.