صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

گروه صنعتی ایران خودرو در مرحله بیستم فروش فوق العاده 2 محصول پارس بنزینی و پارس TU5 را با موعد تحویل حداکثر 90 روزه از فردا پنج‌شنبه 14مردادماه عرضه می کند.
از تفکرات لیبرالی تا گرانی‌ها عمدی؛

برنامه 8 ساله دولت تدبیر برای ضربه به کشور

رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری، مهم‌ترین ماموریت دولت آیت‌الله رئیسی را بهبود معیشت مردم عنوان کردند.
دولت دوازدهم در حال رفتن و مدیران جدید در حال جایگزینی هستند؛ در زمان فطرت دولت در ایران؛ باند های قدرت در حال تلاش برای بسط قدرت و بلعیدن بی سر و صدای برند تولید ملی ایران یعنی «چینی مقصود» هستند.
در شرایطی که وقوع بحران همه‌گیری کرونا، بقای شرکت‌های تولیدی و به‌خصوص بخش صنعت را در مقیاس جهانی تهدید می‌کرد و نتایج ویرانگر اجتماعی و اقتصادی را برای بخش تولید در پی داشت، شرکت فولاد مبارکه با اقدامات مؤثر خود نه‌تنها در مهار این ویروس موفق عمل کرد، بلکه با افزایش تولید نشان داد که به‌عنوان شرکتی سرآمد در کشور و جهان مطرح است.
از این پس متقاضیان خرید خودرو می‌توانند تنها با داشتن کارت ملی خودرو بخرند دلیل این کار افت تقاضای خرید در بازار است.
در سند سیاستی توسعه صنعت خودرو که از سوی وزارت صمت منتشر شده، دو روش قیمت‌گذاری برای خودروسازان پیش‌بینی شده است. در قالب روش اول، تولیدکننده اجازه پیدا می‌کند بر مبنای مکانیزم عرضه و تقاضا در بازار، قیمت فروش را تعیین کند که برای این منظور، سه شرط فنی شامل «سقف مشخص مصرف سوخت، حداکثر حجم موتور و تولید خودروی هیبریدی» در نظر گرفته شده است. هرچند خودروهای مشمول آزادسازی مورد تقاضای بازار است، اما روش دوم همچنان «تعیین قیمت» را برای دیگر خودروها به تولیدکننده تحمیل می‌کند.
دو سال پیش بود که انجمن صنایع لبنی کشور به وزارت صمت نامه ای ارسال کرد تا در صورت موافقت وزارت صمت و دولت قیمت لبنیات برای اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه تنها با سه درصد سود عرضه شود تا از این طرق کمک حال معیشتی برای این دسته از افراد جامعه برای تامین کالاهای لبنی به عنوان مهم ترین کالای اساسی خانوار صورت گیرد.
در شرکت فولاد مبارکه اصفهان؛

رکورد بارگیری و حمل ریلی تختال صادراتی ثبت شد

رئیس راه‌آهن فولاد مبارکه گفت: در تیرماه "سال تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها" و با همت و تلاش کارکنان فولاد مبارکه رکورد بارگیری و حمل ریلی تختال صادراتی به میزان 67940 تن به ثبت رسید.
کارشناس مسائل بانکی در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

را‌ه‌های تأمین منابع مالی برای رونق واحدهای تولیدی

واحدهای تولیدی براساس دسته‌بندی‌هایی که مشخص کرده‌ایم از طریق سامانه بهین‌یاب تقاضا می‌دهند، سپس در کارگروه‌های استانی ستاد تسهیل بررسی می‌شود و پس از مشخص شدن اولویت‌ها به بانک‌های عامل اعلام می‌شود.
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه کمیسیون با دعوت از وزیر صمت علل گرانی یکباره سیمان را جویا شد گفت: از منظر آقای رزم حسینی قطعی برق صنایع علت گرانی بود که اعضای کمیسیون آن را نپذیرفتند چراکه قبل از قطعی برق ماجرای افزایش قیمت مصالح کلید خورده بود.
آمارها ثبات تولید در سه خودرو سازی کشور را نشان می‌دهد در حالی که با توجه به افزایش قیمت خودرو انتظار می‌رفت تولید نیر افزایش داشته باشد.
برنج یکی از کالاهای اساسی است که در سبد غذایی خانوار ایرانی قرار دارد، از همین رو میزان تولید برنج در کشورمان جایگاه خوبی دارد، اما این میزان تولید جوابگوی سرانه مصرف کشور نیست، به طوری که کل برنج تولیدی در سه استان شمالی و برخی از استان های جنوبی کشور حدود 2 میلیون و 200 هزار تن در حالی که میزان مصرف برنج بیش از 3 میلیون تن است.
قطعی برق‌ این روزها باعث ایجاد اختلال و ضرر در دو صنعت سیمان و فولاد شده. وزارت نیرو وعده داده است که از این پنجشنبه مشکل قطعی برق در این دو صنعت برطرف می‌شود اما باید دید که با ادامه دار بودن گرمای هوا و بی برقی این وعده می‌تواند عملی شود یا خیر.