ارتباط هوایی ایران و ونزوئلا چگونه است؟

به‌دنبال گسترش روابط اقتصادی بین ایران و ونزوئلا، برقراری دو پرواز مسافری در هفته و همچنین پروازهایی با هدف حمل‌ونقل بار از اقدامات صورت‌ گرفته میان دو کشور است.
تصویر ارتباط هوایی ایران و ونزوئلا چگونه است؟

به گزارش سایت خبری پرسون، دولت سیزدهم دیپلماسی اقتصادی خارجی خود را در تقویت همکاری در زمینه‌های مختلف اقتصادی و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقلی و ترانزیت بین ایران و سایر کشورها هدف‌گذاری کرده است و آمادگی کامل جهت همکاری با کشورها و فعالان اقتصادی آن‌ها در همه زمینه‌های حمل‌ونقلی و ترانزیت را دارد. فعالان اقتصادی می‌توانند از شرایط ایجادشده در جهت افزایش تبادلات تجاری بین کشورها استفاده بهینه را داشته باشند.

جدیدترین جلوه همکاری‌های ایران و کشورهای دوست، ارتباط با کشورهای آمریکای لاتین که در این راستا اخیرا ابراهیم رئیسی -رئیس جمهوری- به آمریکای لاتین سفر کرده بود تا ظرفیت‌های جدیدی از همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور را گسترش دهد.

همچنین به گفته مسئولان حمل‌ونقل، وزارت راه و شهرسازی، تبدیل منطقه به یک هاب حمل‌ونقلی، مزایای اقتصادی زیادی برای هر دو کشور به بار خواهد آورد. در حال حاضر ایران تلاش دارد نقش هاب کالا و ترانزیت را در منطقه ایفا کند. در زمینه هوایی نیز بر افزایش تعداد پروازها بین دو کشور تاکید دارد که مستلزم افزایش مسافر چه به صورت تجاری و بازرگانی و چه به‌صورت گردشگری است.

ونزوئلا از سال ۱۳۹۹ به دنبال توافق گردشگری با ایران است، در همان سال وزیر گردشگری ونزوئلا به ایران آمد و دو توافق همکاری در زمینه گردشگری با ایران امضا کرد و از تورگردانان ایرانی خواست که ونزوئلا را به ‌عنوان یک مقصد گردشگری متنوع بشناسند و معرفی کنند.

مقامات ایران و ونزوئلا سال گذشته همزمان با امضای قرارداد ۲۰ ساله بین دو کشور، همچنین توافق کردند پرواز مستقیم بین تهران و کاراکاس برقرار ‌شو و از این رو از مردادماه سال گذشته، پروازهای برنامه‌ای میان کاراکاس - تهران و بالعکس کلید خورد که به صورت یک بار در هفته بود.

حالا جعغر یازرلو - سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری - به ایسنا می‌گوید که این پروازها در حال حاضر به دو پرواز مسافری در هفته افزایش یافته است و همچنین پروازهای باری بین ایران و ونزوئلا هم از سال ۲۰۱۹ برقرار شده و همچنان وجود دارد.

منبع: ایسنا

489710