صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با صدور پیامی، ضمن تبریک به جناب آقای دکتر سیدرضا فاطمی‌امین جهت انتصاب به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت، آمادگی این شرکت را برای هم‌افزایی بین شرکت‌های صنعتی و کمک به ساماندهی بازار در فصل جدید فعالیت‌های این وزارتخانه اعلام نمود.
فولادمردان خراسان، تهدید قطعی برق را در تابستان امسال به فرصتی برای انجام تعمیرات اساسی بدل کردند، به طوری برخی مرمت های صورت گرفته در تجهیزات و سازه های این مجتمع صنعتی پس از دو دهه از راه اندازی برای نخستین بار اجرا می‌شود.
پرسون به موج جدید گرانی کالاهای خوراکی می پردازد؛

افزایش قیمت صد درصدی ماکارونی/ آرد عامل گرانی مواد غذایی

آرد به عنوان مهم ترین مواد غذایی در سبد خواربار مردم نه تنها کشورمان بلکه تمامی دنیا به حساب می آید؛ اما به دلیل خشکسالی و کمبود باردندگی در سال های اخیر رشد تولید گندم در کشورمان کاهش پیدا کرده، از سوی دیگر به دلیل بالا رفتن حقوق کارگر، حمل و نقل و همچنین افزایش قیمت ارز و کاهش واردات نهاده های دامی و طیور گندم در داخل کشور با افزایش قیمت مواجه شده است.
روز کارمند تجلیل از انسان های شایسته ای است که هدف مقدس شان خدمت به مردم و کسب رضای پروردگار متعال است، این روز یادآور شکوه و عظمت زنان و مردان غیور، مومن و متعهدی است که در طول تاریخ زیباترین جلوه های خدمت به خلق را آفریدند.
در تازه‌ترین مکاتبه صورت گرفته بین سازمان غذا و دارو و گمرک ایران اعلام شده که «با توجه به بررسی‌های به عمل آمده در خصوص داروهای فاقد مجوز واردات از این سازمان در گمرکات کشور، واردات هرگونه دارو که فاقد ثبت سفارش و مجوز ورود از این سازمان است به کلیه گمرکات کشور ممنوع اعلام می‌شود.»

نشست خبری گروه صنایع غذایی انسی؛

مسئولان به فریاد تولید کنندگان برسند

سید یاسر میر احمدی گفت: نرخ بانک مرکزی ۱۸ درصد یعنی ۴ برابر نرخ تسهیلات تولیدی بوده که در نهایت تولید برای تولید کننده ۱۵ تا ۱۸ درصد سود دارد. مسئولان مشکلات را رفع نمایند.
نمایندگان مجلس در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت برنامه‌های وی را مورد ارزیابی قرار دادند. وی سبک مدیریت خود در وزارت صمت را در دو افق کوتاه‌مدت و میان‌‌‌مدت اعلام کرد و وعده‌‌‌های بسیاری نیز به نمایندگان مجلس برای رفع معضلات کشور در حوزه تولید و تجارت داد.
اوایل آبان امسال، نخستین نمونه شبکه الکتریکال، شبکه داده و نُود مرکزی خودرو (BCM) که براساس استاندارد آتوسار (Autosar) و ایزو ۲۶۲۶۲ طراحی ‌و نمونه سازی شده است، بر روی خودروی دنا پلاس توربو نصب و رونمایی خواهد شد.
وزیر پیشنهادی صمت در تشریح برنامه های خود در صحن علنی مطرح کرد؛

تحریم های داخلی را برمی دارم/ تحریم های خارجی را خنثی می کنم

وزیر پیشنهادی وزارت صمت با تاکید بر موضوع مالیات مطرح کرد: مالیات دغدغه همه ماست، به واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری قول می دهم که تحریم های داخلی را بردارم و تحریم های خارجی را خنثی کنم.