صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

مشاور فرمانده هوافضا در افتتاحیه نمایشگاه هفته دفاع مقدس مطرح کرد؛

مقبولیت محصولات ایران خودرو در بازار داخلی و بین المللی

دستاوردهای همکاری مشترک صنعت هوا فضا و بسیج مهندسان گروه صنعتی ایران خودرو در زمینه داخلی سازی قطعات خودرو، در نمایشگاه دفاع مقدس به نمایش گذاشته شده است.

رئیس سابق سازمان توسعه تجارت درگفت وگو با پرسون مطرح کرد؛

تجارت خارجی در حاشیه اقتصاد/ درآمد اندک صادرات به همسایگان

یکی از راهکارهای صادرات کالای پر سود تجارت با کشورهای همسایه است، چرا که برای انتقال و بازاریابی در کشورهای همسایه نیازی نیست هزینه بالایی پرداخت شود و از سوی دیگر به دلیل رابطه حسنه بین کشورهای همسایه همواره روند تجاری به راحتی امکان پذیر است.
شرکت فولادمبارکه به عنوان یکی از مهمترین پیشتازان عرصه صنعت توانسته است سال گذشته با ایجاد ارتباط با دانشگاه ها و شرکتهای دانش بنیان تعداد ۱۵۸۹ قطعه و تجهیزات را برای نخستین بار بومی سازی کند و صرفه جویی دو هزار و ۶۱۶ میلیارد تومانی برای کشور به ارمغان بیاورد.
تقوامنش در گفت و گو با پرسون تشریح کرد:

راهبردهای مهم دولت سیزدهم در حوزه صنعت و تجارت

فرهاد تقوامنش در خصوص راهبردهای ساماندهی برخی چالش‌های کنونی صنعت و تجارت بیان داشت: اگرچه همسو بودن سیاست‌های تجاری و صنعتی در اولویت قرار دارد اما باید در این مسیر به اجرای صحیح استراتژی میان مدت، کوتاه مدت و بلند مدت توجه ویژه داشت.
رییس اداره پیش توسعه و طرح ریزی محصول ایران خودرو گفت: شتاب صفر تا ۱۰۰ یکی از شاخص های استاندارد مقایسه خودروهاست که ارتباط مستقیمی با وزن خودرو، قدرت موتور و شرایط آیرودینامیکی دارد. برای ایجاد شرایط کنترل شده یکسان در این مقایسه، اندازه گیری شتاب خودرو استانداردسازی شده است.

مدیر اجرای پروژه‌های جنبی و پشتیبانی فولاد مبارکه مطرح کرد؛

احداث پل روگذر راه‌آهن مجتمع فولاد سبا برای حمل مواد اولیه و ارسال محصولات به تمام کشور

مدیر اجرای پروژه‌های جنبی و پشتیبانی فولاد مبارکه گفت: پل روگذر راه‌آهن مجتمع فولاد سبا در راستای اهداف لجستیک شرکت فولاد مبارکه و فولاد سبا برای حمل مواد اولیه و ارسال محصولات به تمام کشور با ضریب ایمنی بالا احداث گردید که گامی در جهت توسعه حمل‌ونقل ریلی کشور محسوب می‌شود.

رئیس اتحادیه لوازم التحریر و نوشت افزار از رکود در کسب و کار این صنف با آغاز سال تحصیلی جدید خبرداد، گفت: در دو سال اخیر آموزش و پرورش در اقدام خلاف قانون اساسی کتاب های درسی دانش آموزان را خودش توزیع و به فروش می رساند و این موضوع ضرر مالی برای کتاب فروشان و لوازم التحریران و نوشت افزار فروشان به وجود آورده است.
تحریم صنایع اصلی کشور همچون صنعت خودرو در چهار سال اخیر شرایط تولیدکنندگان خودرو را دچار چالش‌های متعددی همچون تأمین قطعات و در نتیجه کاهش آمار تولید خودرو کرد و این فشارها منجر به عدم انجام تعهدات شرکت‌های خودروسازی، نارضایتی مردم و در نهایت افزایش قیمت خودرو گردید و این روند ادامه یافت.
در ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه انجام شد؛

اجرای کامل پروژه واحد بریکت‌سازی آهک با رعایت موارد ایمنی

مدیر اجرای پروژه‌های نواحی آهن‌سازی و فولادسازی از اجرای موفقیت‌آمیز پروژه طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی واحد بریکت‌سازی آهک ناحیه آهن‌سازی با رعایت کامل موارد ایمنی و با هدف رفع مشکلات زیست‌محیطی ناشی از انبارش ریزدانه‌های مازاد آهک خبر داد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت وگو با پرسون؛

واردات خودرو گامی برد_ برد در صنعت / خودروی خارجی در شوک 30 درصدی کاهش قیمت است

از سه سال پیش حرکت افزایش قیمت خودروهای داخلی شروع شد و دست اندرکاران مربوط نه تنها نتوانستند قیمت خودرو را کاهش دهند بلکه توان جلوگیری از این افزایش قیمت را نیز نداشتند.
یکی دیگر از فاکتورهایی که می تواند بر توسعه و بهره گیری از کریدورهای بین االمللی ترانزیتی عبوری از بنادر ایران نقش اساسی ایفا نماید، بهره گیری از ظرفیت های شرکت های کشتیرانی بین المللی مهم متردد در بنادر مهم دنیا و منطقه می باشد تا با ادغام با شرکت های اپراتوری بزرگ کشور ویا مدیریت مستقل پایانه های بندری بنادر، هم در جذب بار و هم حمل بار بطور یکپارچه عمل نمایند. این مدل در تمام دنیا بویژه در حال حاضر که تغییرات اساسی در سایز کشتیها بویژه کشتی های کانتینربر در حال وقوع است، از جمله مدل های پذیرفته شده در حمل و نقل دریایی محسوب می گردد.
مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در ۵ ماهه نخست ۱۴۰۰، بیش از ۱۰ میلیون تن کالای اساسی از طریق بنادر وارد کشور شده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

خودرو نه وارد می‌ شود و نه ارزان!

یک نماینده مجلس گفت: به نظر من قرار نیست خودرو وارد شود یا حتی قیمت خودروی خارجی کاهش یابد.
رئیس کمیته افزایش ایمنی محصولات ایران خودرو با بیان این که این خودروساز در مسیر افزایش ایمنی محصولات خود گام برداشته، گفت: بعضی از قطعات کدگذاری شده و در سیستم ردیابی قرار گرفته‌اند و پلیس می‌تواند در صورت کشف قطعات مسروقه، به اصالت خودرو پی برده و آن‌ را به مالک بازگرداند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در گفت وگو با پرسون مطرح کرد؛

زمینه سازی ورود واکسن چینی توسط دولت قبل / سرعت گیری واردات سینوفارم

سرعت واکسیناسیون ویروس کرونا در کشور افزایش پیدا کرده و روزانه تزریق واکسن به مرز یک میلیون نفر رسیده است، در این میان برخی با نگاه سیاسی به موضوع مهم بهداشت و درمان پرداخته اند که با روی کار آمدن کمتر از دوماه دولت سیزدهم این امر محقق شده است.