صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

شورای رقابت برای تهیه دستورالعمل واردات خودرو اعلام آمادگی کرد. اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ماده ۴ اصلاحی طرح ساماندهی خودرو، شورای رقابت را به عنوان ناظر و تنظیم‌گر بازار خودرو معرفی کرده است.
پس از پایان ببیست و سومین مرحله فروش فوری ایران خودرو امروز 4 مهر 1400 قرعه کشی فروش فوری رانلاپلاس ایران خودرو با حضور نهادهای نظارتی برگزار می شود و نتایج قرعه کشی ایران خودرو در فروش فوری مهر 1400 بر روی سایت ایران خودرو قرار خواهد گرفت. در ادامه این خبر اسامی برندگان رانا پلاس بر اساس کد پیگیری و کد ملی را می آوریم.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: افرادی که اقدام به پیش فروش خودروهای خارجی روز به اتکای قانون در حال بررسی در مجلس می‌کنند، کلاهبردار هستند و مردم در دام آنها نیفتند.
به منظور تسریع و تسهیل فرآیند تبادل و فعال سازی قراردادهای سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو که منجر به افزایش سرعت تامین قطعات خواهد شد، شرکت ساپکو برای طراحی و استقرار سامانه تبادل الکترونیکی قراردادها با تکیه بر فناوری امضای دیجیتال اقدام کرده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: روحیه خودباوری در فولاد مبارکه به گونه‌ای متجلی شده که در بومی‌سازی و ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز بسیار موفق بوده‌ایم؛ شرکت فولاد مبارکه با بومی‌سازی بیش از چندین هزار قطعه در سال گذشته، طلایه‌دار بومی‌سازی در کشور است که این مهم نیز ثمره محدودیت‌هایی است که از دوران دفاع مقدس تاکنون به کشورمان اعمال گردیده است.
نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد از نگاه مصرف‌کننده، بازگشایی واردات باعث کاهش قیمت، ایجاد رقابت و همچنین حذف دلالان و واسطه‌گران از بازار خودرو می‌شود؛ ضمن آنکه شرایط را برای تولید و فروش از حالت نابسامان خارج می‌کند.
ایران به دلیل داشتن منابع طبیعی، چهار فصل بودن در یک بازه زمانی برای تولید محصولات کشاورزی، نیروی انسانی جوان، موقعیت جغرافیایی با 15 کشور و... بستر مناسبی برای صادرات کالا در اختیار دارد؛ اما این امر به شکل واقعی به وجود نیامده است.
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران در گفت وگو با پرسون؛

کاهش 70 درصدی مبادلات تجاری ایران و چین طی 7 سال / کرونا مانع سفر مقامات دو کشور شده است

در دو دهه اخیر روابط سیاسی بین ایران و چین به قدری به یکدیگر نزدیک شده است که چینی ها توانستند شریک نخست اقتصادی ایران شوند.
روز آخر تابستان ۱۴۰۰، سخنگوی شورای نگهبان گفت: بنابر گزارش مجمع تشخیص مصلحت نظام، موادی از مصوبه مجلس درباره آزادسازی واردات خودرو مغایر با قانون شناخته شد.
به اطلاع عموم متقاضیان محترم و نمایندگیهای مجاز می رساند شرایط فروش فوق العاده رانا پلاس سقف شیشه ای با موتور TU۵P و گیربکس شش سرعته دستی با موعد تحویل (حداکثر۳ ماهه) به شرح ذیل ارائه میگردد.

مسیر واردات از طریق ارز حاصل از صادرات خودرو و قطعه در حالی مورد توجه نمایندگان مجلس قرار گرفته که آمارهای گمرک در دو بخش صادرات و واردات نشان‌دهنده عدم سنخیت صادرات با واردات خودرو به کشور است. به عبارت دیگر مسیر صادرات خودرو و قطعه نمی‌تواند آن طور که باید و شاید بار تامین ارز مورد نیاز برای واردات خودرو را به دوش بکشد.
با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی برگزار شد؛

قرعه‌کشی طرح پیش فروش خودروی "تارا"

مراسم قرعه کشی میان متقاضیان محصول تارا با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی در سالن کنفرانس معاونت بازاریابی و فروش برگزار شد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: بنابر گزارش مجمع تشخیص مصلحت نظام، موادی از مصوبه مجلس درباره آزادسازی واردات خودرو مغایر با قانون شناخته شد که ما در شورای نگهبان بر اساس مقررات موظف هستیم آن‌ها به مجلس منعکس کنیم.