صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

گروه صنعتی ایران خودرو هم زمان با هفته وحدت، طرح پیش فروش شش محصول خود را با موعد تحویل حداکثر یک ساله به اجرا می گذارد.
سالهاست که جلسات تنظیم بازار با محوریت وزارت صمت، هفته‌ای یک بار برگزار می‌گردد، حاصل آن چند صد مصوبه، که تعداد کثیری از آن اجرا نشده است.
مراسم تجلیل از شرکت آرتاویل تایر و مدیر کنترل کیفیت خانم دکتر ایپک ترک پور درهفته استاندارد با حضور مدیرکل استاندارد اردبیل ومدیریت محترم عامل جناب آقای مهندس انصاری ومدیریت محترم مجتمع جناب آقای مهندس طاهری در دفتر مدیرکل استاندارد استان اردبیل انجام شد.
وزیر صمت وعده داده است که رشد بخش صنعت و معدن در سال ۱۴۰۱ به ۱۲درصد خواهد رسید. در این میان، سوال مهم این است که الزامات تحقق این وعده چیست؟ روند رشد این بخش در دهه گذشته نشان می‌دهد که آخرین بار در سال ۹۵ و در جریان توافق هسته‌ای، کشور شاهد رشد دورقمی بخش صنعت و معدن بود. حال در شرایط فعلی به نظر می‌رسد شرط لازم برای خیز رشد صنعتی تقویت سرمایه‌گذاری است که بتواند موجب رشد تشکیل سرمایه ماشین‌آلات شود؛ موضوعی که بدون کنار رفتن مانع تحریم ممکن نیست.
خضریان در واکنش به حواشی نقل و انتقال خودرو؛

برگ سبز خودرو حکم سند رسمی را دارد

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: اعلام نظر قوه قضائیه در مورد نقل و انتقال خودرو توسط دادستان به دنبال نامه کمیسیون اصل 90 بوده است که بر این اساس برگ سبز خودرو حکم سند رسمی را دارد و نیازی به حضور در دفاتر اسناد رسمی نیست.
در تمامی کشورهای توسعه یافته ،همواره نقش SMEها در توسعه اقتصادی وصنعتی کشور غیر قابل انکاراست، مشاغلی که در خانه‌های شخصی در کارگاه‌های کوچک و بعضا با مشارکت خانواده و افراد اندک شکل می‌گیرد، اما تاثیر آن به دلیل مزایای بی شمار این نوع فعالیت بسیار حائز اهمیت است، نگاهی به ساختار اقتصادی وتولیدی کشور نشان می‌دهد،که بخش عمده‌ای از فعالیت‌های تولیدی، خدماتی وتوزیعی از طریق این SMEها صورت می‌پذیرد، که با تعداد و پراکنش زیاد در حدود 14% از GDP کشور را تشکیل می‌دهند.
یک مقام صنفی در گفت وگو با پرسون مطرح کرد؛

‎ورشکستگی در کمین اسباب بازی فروشان

‎نایب رئیس اول اتحادیه خرازی فروشان تهران گفت: تورم شدید اقتصادی طی دو سال اخیر تولیدکنندگان و فروشندگان اسباب بازی را با مشکلات جدی مواجه کرده است؛ به طوری که بسیاری از فعالان این حوزه نتوانسته اند ادامه فعالیت دهند و با سابقه و تجربه ای که داشته اند از این صنف خارج شده اند.
صحبت های عجیب دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی؛

بی خبری از حال و روز مردم یعنی این!

در شرایطی که جمع کثیری از شهروندان ایرانی به واسطه تحریم‌‌‌های ظالمانه با مشکلات شدیدی به ویژه در حوزه معیشت رو به رو شده اند و چشم امید به گشایش‌ها در این حوزه دارند، از آنسو هستند هموطنانی که اتفاقاً بازارشان در این شرایط سکه است و نگران رفع تحریم‌ها هستند.
اصناف و بازار از زمان انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره)، همواره خود را به عنوان بازوی امین و مشاور راستین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران معرفی کرده‌اند. هر کجا در این مرز و بوم بحرانی شکل گرفت، علیرغم فشارهای اقتصادی وارده به بازار، اصناف پیشگام بودند. هر کجا لازم بود، اصناف با جان و مال خود در دفاع از کشور و کمک به هم وطنان خود پیشقدم شدند و به تأمین نیازهای آنان پرداختند. اما آیا دولت به نیازهای اصناف و تشکل‌های صنفی توجه کرد؟
مسیرهای جایگزین؛ راه حل ایران؛

وقتی از چپ و راست آذربایجان را دور می زنیم

در حالی که مدیرعامل شرکت ساخت از احداث مسیر جدید میان ایران و ارمنستان خبر داده، مدیرعامل سازمان بنادر هم برای حمل دریایی کالا به روسیه اعلام آمادگی کرده است.
یک عضو اتحادیه مصالح فروشان استان تهران گفت: در حال حاضر قیمت هر کیسه سیمان تیپ ۲ در فاصله ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان برای خرده فروشی عرضه می‌شود؛ اما در برخی نقاط شهر تهران ممکن است تا حدود کیسه‌ای ۵۰ هزار تومان هم برسد.
رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: استاندارد خودرو در ایران استاندارد ۸۵ گانه اروپا و در عراق استاندارد کشورهای حوزه خلیج فارس است. استاندارد ایران در رابطه با ایمنی و آلایندگی سختگیرانه تر و از طرف دیگر برخی از موارد هم در استاندارد عراق سختگیرانه‌تر است.
«قاچاق» پدیده شومی است که علاوه بر ورود آسیب جدی به تولیدات داخلی، بعضاً حتی سلامت و فرهنگ جامعه را نیز نشانه میرود. اساساً در اینکه باید با قاچاق مبارزه شود شکی نیست و در این خصوص میان تصمیمسازان اتفاق نظر وجود دارد. اما شکل اجرا گاهی از ماهیت آن مهمتر میشود. بنابراین، باید بررسی شود که آیا راهکارهای در نظر گرفته شده میتواند در عمل منجر به وفاق ملی برای مبارزه با قاچاق شود یا خیر؟
میر احمدی بیان کرد: تاسیس شرکت صنایع غذایی انسی به سال  ۱۳۵۱ شمسی بر می گردد؛ که ابتدا بصورت کارگاهی در محله یافت آباد فعالیت خود را آغاز کردیم و اولین تولید کننده رشته اسپاگتی بصورت سنتی بودیم.