صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

با همکاری مشترک فولاد مبارکه و دانشگاه صنعتی اصفهان صورت می‌گیرد؛

برگزاری بزرگ‌ترین مسابقه مدل‌سازی و بهینه‌سازی کشور

بزرگ‌ترین مسابقه مدل‌سازی و بهینه‌سازی کشور با هدف آشنایی بیشتر دانشجویان و دانش‌آموختگان با مسائل واقعی صنعت و نیز به چالش کشیدن مهارت‌های آن‌ها در این حوزه به همت دانشکده مهندسی صنایع و سیستم‌های دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌ شود.


در پنج ماهه نخست امسال به ثبت رسید؛

رشد ۳۴ درصدی حمل محصولات گروه صنعتی ایران خودرو

شرکت مهندسی خدمات صنعتی ایران‌خودرو (ایسیکو) توانست در راستای پشتیبانی از برنامه تولید این خودروساز و تحقق اهداف در حوزه حمل و نقل محصول و بدنه، رشد ۳۴ درصدی حمل محصول را در پنج ماهه ابتدای امسال به ثبت برساند.

تحلیلگر ارشد صنایع و تجارت بین‌الملل بیان کرد: تدوین استراتژی توسعه صنعتی باید در چارچوب مشخصی از جمله انتخاب با دقت صنایع و حمایت مشروط و زمانبندی شده از آنها صورت پذیرد.
روند افزایش قیمت در بازار خودرو متوقف شد و با کاهش قیمت ارز، قیمت خودرو نیز کاهش یافت.
دولتی بودن دو غول صنعت خودروسازی ایران، سالهاست  که با وعده وعیدهای خصوصی شدن  مورد انتقاد قرار می گیرد. اما این سوال همیشه مطرح بوده است که با اینکه در دولت های قبلی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ادوار گذشته، به خصوصی سازی صنایع خودروسازی ایران نظر موافقی داشتند، چرا تا به امروز این وعده، محقق نشده است؟
معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری و با سهم 5 درصدی از تولید ناخالص ملی، پشتیبانی همه‌جانبه از تولید را محقق کرده است.
پرسون به مهم ترین مواد اولیه کارخانه های فرآوری غذایی می پردازد؛

ترکش گرانی شکر به هزاران کالای خوراکی/ بازار تلخ موادغذایی شیرین

شکر به عنوان یکی از مهم ترین مواد اولیه برای موادغذایی فرآوری شده به حساب می آید، که این روزها به دلیل گرانی شکر هزار کالای خوراکی نیز با افزایش قیمت مواجه شده است.
آخرین آمار اعلام شده تجارت خارجی در دولت دوازدهم حکایت از تراز مثبت یک میلیارد دلاری 5 ماهه منتهی به‌مرداد امسال دارد. در عین حال در‌ماه پنجم سال نیز واردات از صادرات عقب‌مانده و تراز تجاری مثبت یک‌میلیارد و 200 میلیون دلاری را در این‌ماه ثبت کرده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، از پهلوگیری 32 فروند شناور حامل کالای اساسی در اسکله‌های اختصاصی بندر شهید رجایی و رشد 40 درصدی تخلیه کالای اساسی در این بندر از ابتدای امسال تا روز چهارم شهریور نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه این معاونت از نیمه دوم سال 1397 کار خود را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: ما در فولاد مبارکه به دنبال ارزیابی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد گزینه‌های بهینه مرتبط با حوزه کسب‌وکار فولاد مبارکه، انجام سرمایه‌گذاری و نهایتا مدیریت سبد سرمایه‌گذاری هستیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه ضمن اعلام خبر احداث بیمارستان فولاد مبارکه گفت: احداث بیمارستان مجهز نیز یکی دیگر از اقداماتی است که برای سرویس‌دهی به کارمندان در شرایط خاص و اورژانسی که ممکن است ناشی از فعالیت در حین کار باشد، در دستور کار قرار گرفته تا سرویس‌دهی لازم ارائه شود؛ در واقع با احداث بیمارستان برای کارکنان، امنیت سازمانی مجموعه افزایش پیدا می‌کند.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با صدور پیامی، ضمن تبریک به جناب آقای دکتر سیدرضا فاطمی‌امین جهت انتصاب به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت، آمادگی این شرکت را برای هم‌افزایی بین شرکت‌های صنعتی و کمک به ساماندهی بازار در فصل جدید فعالیت‌های این وزارتخانه اعلام نمود.
فولادمردان خراسان، تهدید قطعی برق را در تابستان امسال به فرصتی برای انجام تعمیرات اساسی بدل کردند، به طوری برخی مرمت های صورت گرفته در تجهیزات و سازه های این مجتمع صنعتی پس از دو دهه از راه اندازی برای نخستین بار اجرا می‌شود.
پرسون به موج جدید گرانی کالاهای خوراکی می پردازد؛

افزایش قیمت صد درصدی ماکارونی/ آرد عامل گرانی مواد غذایی

آرد به عنوان مهم ترین مواد غذایی در سبد خواربار مردم نه تنها کشورمان بلکه تمامی دنیا به حساب می آید؛ اما به دلیل خشکسالی و کمبود باردندگی در سال های اخیر رشد تولید گندم در کشورمان کاهش پیدا کرده، از سوی دیگر به دلیل بالا رفتن حقوق کارگر، حمل و نقل و همچنین افزایش قیمت ارز و کاهش واردات نهاده های دامی و طیور گندم در داخل کشور با افزایش قیمت مواجه شده است.