ایران خودرو تکلیف متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده را روشن کرد

مدیر عملیات فروش ایران خودرو گفت: از ۷۰۰۰ متقاضی در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، ثبت نام ۶۶۰۰ نفر انجام شده است.
تصویر ایران خودرو تکلیف متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده را روشن کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، کیوان پناهی، در خصوص علت عدم تحویل خودرو به متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، گفت:طرح جایگزینی خودروهای فرسوده از شهریور سال گذشته آغاز شد، اما تاکنون فرآیند اسقاط خودروهای این متقاضیان طولانی شده است.

وی درباره واریز وجه از سوی افراد توضیح داد: متقاضیانی که در ۶ ماه گذشته واریز وجه کرده‌اند، افزایش قیمت شامل این افراد نخواهد شد.

مدیر عملیات فروش ایران خودرو تشریح کرد: این خودروها که اسقاط می‌شوند، باید به تایید راهور برسند که بعضا این فرآیند نیز طولانی است. اصولا بین فرآیندی که برای مشتری پیامک ارسال می‌شود تا برای اسقاط اقدام کند و در نهایت به خودرو برسد، ۵ ماه طول می‌کشد.

به گفته پناهی، مشکل تاخیر در تحویل خودروهای فرسوده از سمت خودروساز نیست. آخرین لیست ارسالی به ایران خودرو که متعلق به یک ماه پیش است، حدود ۷۰۰۰ نفر بودند که ۶۶۰۰ نفر آن‌ها ثبت نام شده‌اند.

مدیر عملیات فروش ایران خودرو با بیان اینکه همه ثبت نام‌های خودرویی معمولا بین ۷۵ تا ۹۰ روز طول می‌کشد، اضافه کرد: اکنون موعد تحویل خودروی حدود ۴۰۰ نفر رسیده که هنوز فراخوان نشدند، برای این تعداد افراد هم به زودی با توجه به شرایطی که در تولید پیش بینی کردیم، فراخوان ارسال می‌کنیم.

وی گفت: هدف این است که خودرو در موعد مقرر تحویل شود، ۴۰۰ نفری که تاکنون فراخوان نشدند به این دلیل بوده که خودرویشان آماده تحویل شود و سپس فراخوان کنیم.

پناهی گفت: از زمانی که متقاضیان به خودروساز معرفی می‌شوند بین ۱۵ روز تا یک ماه برای ثبت نام معطل می‌شوند.

مدیر عملیات فروش ایران خودرو در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا افزایش قیمت شامل این دسته از متقاضیانی که مدت طولانی در انتظار طرح اسقاط و تحویل خودرو بوده‌اند می‌شود یا خیر؟ گفت: افزایش قیمت شامل این افراد نمی‌شود، در طول ۶ ماه اخیر همه این متقاضیان که تاکنون واریز وجه کرده‌اند، افزایش قیمت شاملشان نشده است. در فروردین ماه یک افزایش قیمت شورای رقابت روی کل محصولات اعمال کرد که شامل تمام متقاضیان خودرو بود، اما از آن زمان تاکنون هیچ افزایش قیمتی نداشته‌ایم.

منبع: ایسنا

522304