خبر مهم درباره واردات خودروهای کارکرده/ سامانه یکپارچه خودرو باید فعال بماند؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره شیوه ادامه کار سامانه یکپارچه خودرو و همچنین آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده توضیحاتی ارائه کرد.
تصویر خبر مهم درباره واردات خودروهای کارکرده/ سامانه یکپارچه خودرو باید فعال بماند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، اواخر هفته گذشته، اخبار ضد و نقیضی درباره حذف یا ادامه کار سامانه یکپارچه تخصیص خودرو منتشر شد که نگرانی و سردرگمی متقاضیان خرید خودرو به‌خصوص ثبت‌نام‌کنندگان در این سامانه را به دنبال داشت.

در جدیدترین خبر، امروز شورای رقابت مجددا بر ادامه عرضه خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو تاکید و اعلام کرد احتمالا طی چند روز آینده اطلاعیه مربوط به عرضه دور سوم خودرو در سامانه یکپارچه بارگذاری و منتشر خواهد شد و طی هفته‌های پیش رو مرحله سوم اجرایی می‌شود.

فعلا باید سامانه یکپارچه خودرو فعال باشد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در واکنش به این صحبت‌ها و حواشی پیرامون عرضه خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به همشهری آنلاین گفت: تا زمانی که عرضه و تقاضا در بازار خودرو با هم تناسب ندارد، نمی‌شود فروش خودرو را آزاد کرد چون به ضرر مصرف‌کنندگان است و به عبارتی سر مشتریان کلاه می‌رود.

لطف‌اله سیاهکلی ادامه داد: چون عرضه خودرو کمتر از تقاضاست در صورت آزاد شدن فروش خودرو، قیمت‌ها افزایش می‌یابد بنابراین تا زمانی که واردات خودرو اعم از نو و کارکرده صورت نگیرد باید سامانه یکپارچه خودرو فعال باشد و مردم از این طریق و با قیمتی که شورای رقابت تعریف می‌کند خودروی خود را خریداری کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: زمانی که واردات خودرو آزاد و خودرو وارد کشور شد از آنجا که مشتری قدرت انتخاب دارد و رقابت وجود دارد، آن زمان می‌شود اعلام کرد خودروسازان در نرخ‌گذاری آزادند و هر طور که آنها تعیین می‌کنند می‌توانند خودروهای خود را بفروشند اما الان که هنوز بین عرضه و تقاضا فاصله زیادی وجود دارد حذف سامانه یکپارچه خودرو باعث افزایش تصنعی قیمت خودرو خواهد شد و به مردم خسارت وارد خواهد شد.

سیاهکلی در مورد زمان واردات خودرو کارکرده هم بیان کرد: به نظر می‌رسد احتمالا چهارشنبه این هفته آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در دولت تصویب و پس از آن، واردات خودرو انجام می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین

521835