صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

صنعت ساخت و تولید تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی از معدود صنایعی است که واحدهای تولیدی، علاوه بر تخصص و مهارت با دانش بالا، نیازمند فن‌آوری های جدید نیز می‌باشند.
سرفصل مطالبات انباشته و البته به حق مردم از خودروسازان بود که رفع آن‌ها رییس‌جمهور را شخصا به میدان آورده تا فرمان اصلاح صنعت خودرو را به دست گیرد.
کاربران سامانه «فارس من» با ثبت موضوع «مافیای خودرو بلای جان مردم» از مسئولان مرتبط با صنعت خودرو خواستند تا با مقابله با مافیای خودرو، انحصار و گرانی در این حوزه را مرتفع سازند.
در این روزها هم با افزایش قیمت‌ها دیگر خرید مایحتاج شب عیدی هزینه بسیار زیادی برای خانواده‌ها دربردارد. در حال حاضر شیرینی حدودا کیلویی ۷۰هزار تومان برای خانوارها آب می‌خورد.
در دیدار وزیر نیرو با سفیر جدید ارمنستان مطرح شد:

همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و ارمنستان

معاون حقوقی رئیس‌جمهور پیشتر در دیدار با کارن آندراسیان، وزیر دادگستری جمهوری ارمنستان گفت: سیاست جمهوری اسلامی ارتقا همکاری همه‌جانبه بویژه‌ همکاری های اقتصادی و تجاری با همسایگان است.
رییس اتحادیه نمایشگاه‌ داران گفت: از دو سال پیش تاکنون به دلیل کرونا، فروش شب عید بسیار کم شده است، خریداران واقعی پیشتر خرید خود را انجام داده‌اند و افرادی که خودرو نخریده‌ اند نیز اقدام به خرید نمی‌کنند، چون به فاصله کوتاهی مدل خودرو یک سال افت می‌کند و ترجیح می‌دهند خرید خود را به سال ۱۴۰۱ موکول کنند.
تجارت خارجی ایران در ۱۱ ماهه سال‌ جاری به ۹۰ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.
براساس این گزارش در ۱۰ ماهه امسال در مجموع حدود ۵۱۵ هزار تن به ارزش حدود ۱.۱ میلیارد دلار برای چند گروه از اقلام خشکبار صادرات صورت گرفته است، البته این آمار تمامی اقلام را در برنمی‌گیرد.
مدیرکل دفتر همکاری‌های بین‌الملل گمرک ایران گفت: حجم تجارت خارجی ایران با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در ۱۱ ماهه سال جاری به پنج میلیارد و ۳۴ میلیون و ۹۴ هزار دلار رسید که در مجموع ۴۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش نشان می‌دهد.
به تعبیر رهبر معظم انقلاب، ایران قوی نیاز به اقتصاد قوی دارد و وزارت صمت موتور محرکه این اقتصاد است و جامعه تولید و تجارت تنها در فضای همدلی و اتحاد و انسجام ملی است که می‌تواند بخش صنعت، معدن و تجارت کشور را به افتخار ملی ایرانیان مبدل کند.
محصول اساسی یک برنامه ریزی خوب، صرفا تدوین و ارایه برنامه نیست، بلکه الگوی منظم، نظام مند، آگاهانه و دور اندیشانه تصمیم‌گیری در اقدام و عمل است.
گروه صنعتی ایران خودرو در راستای اجرای قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» و نیز عمل به مسوولیت‌های اجتماعی خود در قبال جامعه، نیمی از ظرفیت طرح‌های فروش محصولات خود را به مادران دارای دو فرزند و بیشتر اختصاص می‌دهد.