صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

وزیر صمت گفت: نرخ تورم در شهریور سال جاری ۴۳ درصد بود، ولی با اقدامات دولت سیزدهم نرخ تورم به ۳۵ درصد رسیده است.
مدیرکل نظارت بر خدمات عمومی، شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت با اشاره به اینکه مقرر شده، قیمت تولید کننده و مصرف کننده بر روی کالاها درج شود، گفت: با احصا قیمت تولید کننده انواع کالاها در ماه‌های اخیر، دیگر امکان درج قیمت غیرواقعی بر روی کالاها وجود ندارد.

وزیر صمت گفت: در چند ماهه اخیر بر بهبود محیط کسب‌وکار، تأمین مواد اولیه و منابع مالی تمرکز کرده‌ایم که به ایجاد ثبات نسبی در بازار مواد اولیه منجر شده است.

پارسایی گفت: مافیای خودروسازان حتی در مجلس و دولت نفوذ کرده است و قطعا این جریان مانع هرگونه اقدامی برخلاف نظر خود خواهد شد.
روز دوشنبه، شانزدهم اسفندماه، وزارت صمت و بانک آینده در خصوص توسعه همکاری‌های مشترک به‌منظور تحقق تأمین مالی زنجیره‌ای در حوزه صنعت و معدن، مصرف بهینه تسهیلات با هدف کاهش قیمت نهایی کالاها، تفاهم نامه امضا کردند.
گروه بازرگانی گردشگری دانا با ایجاد زیرساخت های لازم، مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز شرکت های تابعه گروه مالی گردشگری را از داخل و خارج کشور تأمین کرده و آمادگی دارد برای تمام کارخانه های فولادی کشور نیز اقدام کند.
عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: نکته قابل توجه آنکه با توجه به وضعیت تورم، مردم کالاهای ارزان همچون نان و تخم مرغ را جایگزین کالاهای دیگر در سفره خود کرده‌اند، اگر این کالاها را هم از سفره مردم حذف کنیم دیگر چیزی باقی نمی‌ماند بنابراین دولت حتماً باید موضوع حمایت از حداقل معاش مردم را جزو وظایف خود بداند.
رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروش و کافه قنادی تهران گفت: قیمت عرضه شیرینی تر در واحدهای صنفی درجه دو هر کیلو 65 هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم شیرینی‌ دانمارکی، زبان و پاپیونی در واحدهای درجه دو 50 هزار تومان و قیمت عرضه هر کیلوگرم شیرینی یزدی نیز در واحدهای صنفی درجه دو 39 هزار تومان است.
در پی دستورات رییس‌جمهور صورت گرفت؛

افت ۴ میلیونی قیمت خودروهای داخلی

کارشناسان معتقدند صحبت‌ها و فرمان‌های آیت‌الله رییسی بر بازار با اثر مثبت همراه بوده است، زیرا وقتی صحبت از بهبود کیفیت یا تکمیل خودروهای ناقص می‌شود، خودروسازان نیز به خود خواهند آمد.
مراسم قرعه کشی برای ۲ طرح پیش فروش یکساله و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی برگزار و اسامی منتخبان ساعت ۸ صبح روز دوشنبه، ۱۶ اسفند ماه در سایت رسمی این گروه خودروسازی منتشر خواهد شد.
عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: ممنوعیت واردات خودرو مربوط به مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه در سال ۹۷ است و مهلت قانونی این مصوبه در اوایل خرداد سال آینده به پایان می رسد.