صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

واردات خودروهای خارجی به کشور پس از چهار سال ممنوعیت، آزاد شد و وزیر صمت از تصویب کلیات واردات خودرو در هیات دولت پیرو پیگیری‌ های وزارت صنعت و معدن و تجارت خبر داد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت از تصویب کلیات واردات خودرو در هیئت دولت پیرو پیگیری‌های این وزارتخانه خبر داد و گفت: جزئیات و چگونگی آیین‌نامه واردات خودرو به‌زودی اعلام و اطلاع رسانی می‌شود.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کشورها، واردات هر کالایی از جمله خودرو را با تعرفه تنظیم می‌کنند، اکنون نیز دولت باید تعداد خودروهای موردنیاز، نوع آن‌ها و قطعات و خودروهایی که امکان صادرات دارند را تعیین و بستر واردات خودروهای موردنیاز را فراهم کند.

عضو هیات رئیسه مجلس از تایید مصوبه مجلس درباره واردات خودرو از سوی دولت خبر داد و نوشت: دولت باید سریعا، آیین‌نامه واردات خودرو را تهیه کند.
وزیر صمت گفت: از نظر تأمین مواد اولیه و محصولات نهایی هیچ‌گونه نگرانی نداریم و به‌اندازه کافی ذخایر کالایی وجود دارد، اما مهم این است که در روزهای اجرای طرح التهاب و نگرانی در بازار رخ ندهد.

تعرفه بالای خودروهای خارجی باعث می شود خرید این خودروها برای قشر متوسط جامعه همچنان دست نیافتنی باشد.
آیین تجلیل از پیشکسوتان و فعالان ایمنی و بهداشت ذوب آهن اصفهان با حضور مداحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مهندس ایرج رخصتی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، مدیران گروه ایمنی و بهداشت حرفه ای استان و دانشگاه اصفهان و جمعی از مسئولین و کارشناسان شرکت سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در تالار آهن برگزار شد.
رئیس اتحادیه سوپرمارکت داران تهران گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شده طی روزهای آینده وضعیت توزیع روغن مثل قبل خواهد شد.
اولین نظرسنجی از مدیران خرید در سال۱۴۰۱ از وضعیت قرمز در هزینه‌های تولید حکایت دارد. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد در فروردین‌ماه شاخص قیمت محصولات تولیدشده، رکورد ۱۸ماهه را زد. فعالان اقتصادی معتقدند افزایش قیمت نهاده‌های تولید از جمله مواد اولیه، قیمت انرژی و نرخ دستمزد باعث شده است تا قیمت محصولات تولیدی به‌شدت افزایش یابد. بر اساس داده‌های گردآوری‌شده، عدد شامخ صنعت در فروردین ماه ۰۲/ ۳۷ به دست آمده است که با توجه به تعطیلات نوروزی دور از انتظار نیست؛ اما در مقایسه با فروردین۱۴۰۰ رقم کمتری را نشان می‌دهد.
رئیس سندیکای کاغذ و مقوا از آغاز تولید کاغذ تحریر در شرکت چوب و کاغذ مازندران خبر داد.
در حالی که با 500 میلیون تومان می‌توان یکی از بهترین و به روزترین خودروهای خارجی را خریداری کرد در ایران با این مبلغ تنها امکان خرید دو خودروی داخلی دنا پلاس دنده‌ای توربو و تارا اتومات از بازار وجود دارد.
دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: با توجه به اعمال قیمت‌های جدید، از روز گذشته عرضه ماکارونی به بازار به روال عادی بازگشت و توزیع ماکارونی با قیمت‌های جدید شروع شده است و بازار طی هفته جاری اشباع می‌شود.
خودروسازان بزرگ کشور نخستین ماه۱۴۰۱ را با افت تولید به پایان رساندند؛ موضوعی که به نظر می‌رسد بیش از چالش‌هایی مانند کمبود نقدینگی و تامین قطعات، با ماجرای کاهش تولید محصولات ناقص در ارتباط است. بنابر آمارهای «کدال»، تولید سه خودروساز بزرگ با افت ۳۱درصدی روبه‌رو شده است. طبق وعده دولت قرار است امسال ۶/ ۱میلیون دستگاه خودرو تولید شود.
سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت در نامه‌ای به کلیه مدیران شرکت‌های خودروسازی کشور اعلام کرده که عرضه خودرو فقط از طریق سامانه متمرکز انجام شود.
اجرای طرح کارت نان در استان زنجان به صورت پایلوت اجرایی شده است.