صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

خطیبی گفت: کمیته راهبری و سامان‌دهی استفاده از ظرفیت‌های نخبگی و دانش‌بنیانی گروه صنعتی ایران‌خودرو به عنوان مرجع در این گروه صنعتی، استفاده از توان نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان را تسهیل و پی‌گیری خواهد کرد.
وزیر صمت با اشاره به نزدیکی‌های ایران و اندونزی گفت: امیدواریم بتوانیم روابط اقتصادی دو کشور را همپای روابط فرهنگی و سیاسی، تعمیق بخشیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در حکمی صدیف بیگ‌ زاده را به عنوان سرپرست سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان منصوب کرد.
مسعود امراللهی گفت: با توجه به استاندارد ۱۴ درصد رطوبت آرد استحصالی، وزن بیشتری از میزان استاندارد کم شده که به ضرر مصرف‌کننده نهایی یعنی نانواها است و با دستور به کارخانجات، مقرر شد خروجی بار با باسکول خروجی کارخانه چک و کسری بار آنجا حتما درج شود تا نانواها با توجه به اختلاف وزن موجود متضرر نشوند.
سریال مشکلات خودروسازان تمامی ندارد و صحبت از کیفیت و ایمنی دیگر خسته کننده شده است و مشکلی نیست که خودروسازان و خریداران از آن بی خبر باشند. تکلیف خریداران که مشخص است، ممنوعیت واردات خودرو و افزایش سرسام آور قیمت‌ها چاره ای جز خرید خودروی بی کیفیت داخلی جلوی پایشان نمی گذارد و خودروسازان هم به دلیل انحصار و همین اجبار مصرف کننده نه تنها تمایلی به اصلاح خودروهای خود ندارند بلکه دلیلی هم برای اینکار نمی بینند.
رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: پروانه کاربرد نشان استاندارد برای خودروسازان که دو ساله بود به یک ماه کاهش یافته تا پیوسته مورد رصد قرار گیرند.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی چهار سال گذشته نرخ تورم لوازم خانگی همواره بالای ۴۰ درصد بوده و حتی در مقاطعی تا حدود ۵۰ درصد نیز بالا رفته است.
عدم تشخیص مشکل خودرو به دلیل متخصص نبودن افرادی است که در این دولت بررسی امور خودرویی را به عهده گرفته‌ اند و هنوز بعد از 10 ماه نتوانسته‌اند متوجه شوند که باید چه کار کرد.
مهندس ایرج رخصتی سرپرست مدیریت عامل ذوب‌آهن اصفهان به همراه مهرداد تولاییان معاون بهره برداری، نمایندگان کارگران این شرکت در کمیته انضباطی و کمیته طبقه بندی مشاغل ۱۱ اردیبهشت ماه به مناسبت روز جهانی کارگر، با کارگران این مجتمع عظیم صنعتی در بخش های مختلف خط تولید دیدار و گفتگو کردند.
برخی از سایت‌های خارجی و ایرانی مدعی فروش ستاره در آسمان هستند. آنها می‌گویند می‌توانید یک ستاره را برای همیشه به نام خود کنید. قیمت آن هم از ۸۰۰ هزار تومان شروع می‌شود تا حدود پنج میلیون تومان. ارسال قولنامه خرید آن برای خریدار به سراسر ایران چهار روز طول می‌کشد.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: ۹۰ درصد بازار در انحصار دو خودروساز بزرگ کشور است و بزرگترین قطعه سازان هم با این خودروسازان شریک تجاری هستند.