اقتصاد کلان

اخبار اقتصاد کلان ایران اعم از تورم، اشتغال، بودجه، سیاست‌های پولی و مالی، نقدینگی، حقوق و دستمزد و ... را در حوزه اقتصاد کلان پرسون بخوانید.

طبق اعلام بانک مرکزی، در چهار ماهه اول سال جاری حدود ۵۸.۳ میلیارد تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۶۲.۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
دبیر انجمن واردکنندگان برنج او قیمت کنونی هر کیلو برنج هندی را ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان و قیمت برنج پاکستانی را ۴۰ تا ۴۳ هزار تومان اعلام‌کرد.
قرار شد اگر قیمت‌ها بر اساس شهریور ۱۴۰۰ اصلاح نشود، میزان یارانه نقدی بر اساس قیمت جدید تنظیم شود و اکنون باید لایحه اصلاح یارانه را به مجلس ارائه کنیم.
مگر رهبری نگفتند اسامی افراد قبل از رسیدگی قضایی منتشر نشود؟

نمایندگانی که گزارش غلط درباره فولاد مبارکه منتشر کردند، پیدا کنید

چند روز است رسانه‌های اهریمنی بهانه‌ای پیدا کرده‌اند برای متهم‌کردن جمهوری اسلامی به فساد سازمان یافته. مبنا را هم گزارش تحقیق و تفحص از تخلفات فولادمبارکه قرار داده‌اند. عده‌ای نیز در داخل ساده اندیشانه ویا مغرضانه خط خبری خناسان رسانه‌ای غرب را دنبال کردند.
روز گذشته مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشستی با حضور خبرنگاران گزارشی از عملکرد یک‌ساله خود ارائه کرد و به سوالات خبرنگاران درباره بودجه، ارز ترجیحی، رشد اقتصادی و دیگر برنامه‌های اقتصادی دولت پاسخ داد. او با بیان اینکه هنگام ابلاغ بودجه گرانی ناشی از جنگ اوکراین پیش‌بینی نشده بود، افزود: دولت در حال حاضر از محل حذف ارز۴۲۰۰ نه تنها درآمدی به دست نمی‌آورد، بلکه بیش از مقادیر تعیین‌شده در بودجه یارانه پرداخت می‌کند. میرکاظمی منابع پرداخت یارانه‌های نقدی به خانوارها را تشریح کرد.
کوپن راه‌حل امتحان شده 40 سال پیش برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر این روزها دوباره از سوی مجلسی‌ها مطرح شده تا درمانی موقت برای بهبود وضع معیشت مردم باشد.
قیمت طلا در روزهای گذشته با کاهش مواجه شده بود اما عصر روز گذشته روند بازار معکوس شد و قیمت ها افزایشی شد.
افزایش یارانه نقدی به ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان و حذف یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و یارانه معیشتی از اردیبهشت ماه امسال آغاز شد.
شهروندانی که در تیر ماه به فهرست یارانه بگیران اضافه شده‌اند ماه مرداد معوقات ماه‌های گذشته را دریافت کرده‌اند اما با کسانی که در مرداد به این فهرست اضافه شدند نحوه تسویه یارانه معیشتی چگونه خواهد بود؟
آمارهای منتشرشده از سوی صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد با آغاز فعالیت دولت سیزدهم در ایران ذخایر ارزی در دسترس ایران افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است که این امر نشان‌دهنده دیپلماسی فعال این دولت و موفقیت سیاست‌های آن در مقابله با تحریم‌های غیرقانونی آمریکاست.
معاون سیاست‌گذاری اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی ضمن تشریح آخرین وضعیت اجرای طرح یارانه نان از امکان اجرای طرح پایلوت کالابرگ از مهرماه خبر داد.