اقتصاد کلان

اخبار اقتصاد کلان ایران اعم از تورم، اشتغال، بودجه، سیاست‌های پولی و مالی، نقدینگی، حقوق و دستمزد و ... را در حوزه اقتصاد کلان پرسون بخوانید.

وزیر اقتصاد با بیان این که شاهد عبور اقتصاد ایران از رکود هستیم گفت: امیدوار هستیم برای سال جاری شاهد رشد اقتصادی بالاتر از ۵.۵ درصد باشیم.
در جدیدترین نشست فعالان بخش خصوصی با جمعی از نمایندگان کمیسیون‌های اقتصادی مجلس خبر تفکیک وزارت صمت دوباره شنیده شد. در این نشست در کنار این خبر فعالان اقتصادی ضمن نقد وضع موجود بر انتخاب وزیر آشنا با حوزه‌ها اقتصادی تاکید کردند.
مسائل واقعی اقتصاد امروز ایران است که دولت چهاردهم در گام اول با نگاه حل مسائل اقتصاد و معیشت ایران به عنوان یک روی سکه و روی دوم، حل چالش های سیاسی و تنش های منطقه ای به نظر می تواند با نگاه به هر دو موضوع، در پایان این ۴ سال یا دولت چهاردهم، شاید بتواند یک کارنامه قابل قبولی از منظر ملت و کسانی که به دولت چهاردهم رای اعتماد دادند، ارائه دهد و باری از دوش ملت بردارد.
مراسم تحلیف رییس جمهوری جدید امروز در حالی برگزار شد که تعطیلی سراسری کشور، به دلیل مدیریت مصرف انرژی و البته حفظ سلات شهروندان توجه افکار عمومی به موضوع مهم ناترازی انرژی در ایران معطوف کرد.
قیمت طلا در آخرین لحظه معاملات در بازار جهانی به ۲ هزار و ۳۸۷ دلار رسید که رشد ۶۲ دلاری اونس طلا در طول یک ماه گذشته را نشان می‌دهد.
دولت در روزی تحویل پزشکیان می شود که به خاطر همین ناترازی انرژی کشور را «تعطیل» کردند و در شرایط تعطیلی به دولت چهاردهم تحویل می دهند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه‌ای به سرپرست ریاست جمهوری با اشاره به نهایی شدن حساب‌های ۴ماهه خزانه در پایان تیرماه ۱۴۰۳، اعلام کرد: بدهی خزانه بابت تنخواه بانک مرکزی صفر و خالص طلب خزانه از سازمان هدفمندی یارانه‌ها ۸ هزار میلیارد تومان است که با موجودی نقدی، ۱۸.۵ هزار میلیارد تومان مثبت خواهد بود.

نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به ۳ مردادماه با افزایش ۵ صدم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به ۲۳.۶۸ درصد رسید.
قیمت دلار از شانس بازگشت به کانال ۵۷ هزار تومان برخوردار است هرچند بعضی‌ها این پیش‌بینی را خوشبینانه می‌دانند و اعتقاد دارند با توجه به تعطیلی‌های غیرمنتظره ناشی از گرمای هوا نباید رویش حساب باز کنیم
مدیرعامل صندوق ملی مسکن گفت: منابع قرض‌الحسنه این صندوق در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد تا متقاضی مسکن حمایتی دهک یک تا ۴ تنها با آورده ۱۰۰ میلیون تومانی صاحب‌خانه می‌شود.
برخی فعالان بازار از اتمام روزهای حمایتی بانک مرکزی سخن گفته اند

منتظر گران شدن قیمت ارز باشیم؟

پس از چند روز تلاش کاهشی نرخ ارز در معاملات غیررسمی و معامله دلار در کانال ۵۷هزار تومانی، روز گذشته روند بازار مثبت شد و نرخ دلار به نیمه نخست کانال ۵۸هزار تومانی بازگشت. برخی از تحلیلگران کانال ۵۷هزار تومانی را بازه‌ای می‌دانند که بدون تلاش بازارساز نرخ دلار در آن قرار نخواهد گرفت.
رئیس سازمان برنامه و بودجه پس از دیدار با رئیس جمهور منتخب گفت: ما به عنوان مشاور حتماً در خدمت پزشکیان خواهیم بود؛ قرار بر این شد تا در باب مواردی که ایشان صلاح بدانند، مجدداً خدمتشان برسیم.
لیست گزینه‌های سکانداری وزارت اقتصاد نهایی در کمیته راهبردی انتخاب کابینه سیزدهم شد در این لیست افراد زیر حائز بیشترین آراء شده‌ و شانس بیشتری برای تصدی این وزارتخانه دارند.
اخیرا قرارداد پیمان پولی میان ایران و روسیه منعقد شد و بر اساس آن، از ابتدای شهریور ماه شبکه بانکی ایران به شبکه بانکی میر روسیه (سیستم پرداخت ملی روسیه) متصل می‌شود که بی‌شک می‌تواند نقش مهمی در حذف دلار از مبادلات تجاری و بانکی میان کشورها ایفا کند.
طبق اعلام بانک مرکزی، با دیپلماسی پولی و بانکی و افزایش وصول درآمد‌های نفتی و گازی کشور هم کمّیت و هم کیفیت دارایی‌های ارزی کشور افزایش یافته است.
بروکر لایت فارکس به عنوان یکی از بروکرهای معتبر در حوزه فارکس، فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدیدی را برای سرمایه ‌گذاران ایجاد کرده است. با ثبت ‌نام در این بروکر، سرمایه‌گذاران می‌توانند به تنوع بخشیدن به سبد سرمایه ‌گذاری خود بپردازند و از طریق معاملات مختلف، به کسب سود مناسب دست یابند.
سازمان آگهی های پرسون