اقتصاد کلان

اخبار اقتصاد کلان ایران اعم از تورم، اشتغال، بودجه، سیاست‌های پولی و مالی، نقدینگی، حقوق و دستمزد و ... را در حوزه اقتصاد کلان پرسون بخوانید.

سخنگوی دولت گفت: در صورتی که نتوانیم نفت را در بازار جهانی به فروش برسانیم پیش بینی شده است با مشارکت دادن مردم در خرید نفت و فروش داخلی این درآمد محقق شود.
قالیباف در نشست تقدیر از منتخبان جشنواره شهید مدرس:

ایران آنقدر ظرفیت دارد که می تواند ثبات اقتصادی را به کشور بازگرداند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با تمام سختی ها و مشکلات اقتصادی، ایران آنقدر ظرفیت دارد که در یک دوره ۵ ساله و با تصویب یک برنامه هفتم توسعه خوب و قوی، ثبات اقتصادی به کشور بازگردد.
روحانی در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مطرح شد:

این روزها شاهد سوء‌استفاده بدخواهان از اختلافات درونی هستیم

رییس جمهوری با بیان اینکه همه موظفیم آرامش کشور را حفظ و بر وحدت و یکپارچگی تاکید کنیم، گفت: شاهد بهره‌برداری و سوء استفاده بدخواهان ملت و کشور از اختلافات درون کشور هستیم.
فصل بودجه است و بازار تحلیل‌ها و انتقادات بر بودجه گرم اما بودجه تازه به مجلس داده شده است و هنوز نمیشود در خصوص آن به وضوح صحبت کرد.
در سی وسومین جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا که به ریاست نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهور برگزار شد، اعضای کارگروه با کلیات دستور العمل اعطای تسهیلات کرونایی مرحله دوم به همه کسب وکارها و فعالان آسیب دیده از کرونا در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه موافقت کردند.
علی اکبر نیکو اقبال، عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران، ضمن انتقاد به پایین بودن حداقل حقوق و همچنین غیر واقعی بودن پیش بینی دولت از فروش نفت در بودجه 1400، درباره اصول بودجه ریزی در شرایط رکود تورمی توضیحاتی ارائه داد و گفت: سیاست های ضد تورمی کاملا مشخص است و اصلاحات اقتصادی باید در راستای کاهش هزینه های زائد دولت باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش مالیات در بودجه ۱۴۰۰، گفت: باید گروه‌هایی که از تمکن مالی بالایی برخوردارند مالیات بیشتری پرداخت کنند؛ در این راستا دولت باید وضع مالیات بر خودرو و خانه‌های لوکس را مدنظر قرار دهد.
عاون اول رییس جمهوری با تاکید بر پیگیری جدی برای تامین کالاهای اساسی و دارو برای سه ماه پایانی سال، گفت: با دریافت‌کنندگان ارز ۴۲۰۰تومانی که کالا وارد نکردند، برخورد جدی می‌شود.
رئیس جمهور گفت: بودجه ارایه شده از سوی دولت با نگاه واقع‌بینانه نسبت به شرایط پیش‌رو در سال آینده و با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی کشور و منطبق بر نیازهای جامعه و مردم تدوین و تنظیم شده است.
وزیر اقتصاد تاکید کرد:

لزوم شفافیت در سیستم گزارشگری مالی

وزیر اقتصاد با انتشار پیامی، ضمن تبریک فرار رسیدن روز حسابدار به فعالان این عرصه، بر تقویت سیستم‌های الکترونیکی حسابداری و بهره گیری از حسابرسی الکترونیکی و هوشمند به منظور ارائه اطلاعات مناسب و کاهش عدم اطمینان در بازار سرمایه تاکید کرد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه رکود در بازار طلا بی سابقه بوده است گفت: کسانی که مصنوعات طلا خریداری می کنند در درازمدت دچار زیان نمی شوند.
مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده موسسه اعتباری ملل با رعایت پروتکل های بهداشتی براساس اعلام قبلی برگزار و به صورت زنده نیز جهت ملاحظه سهامداران محترم از طریق آدرس اینستاگرام موسسه پخش گردید.