اقتصاد کلان

اخبار اقتصاد کلان ایران اعم از تورم، اشتغال، بودجه، سیاست‌های پولی و مالی، نقدینگی، حقوق و دستمزد و ... را در حوزه اقتصاد کلان پرسون بخوانید.

فرشاد مومنی اظهار داشت: وقتی که شما می‌گویید می‌خواهیم 22 درصد تورم ایجاد کنیم و برآوردها این است که تورم قطعاً بین دو تا سه برابر خواهد شد، چه نتیجه ای حاصل می شود؟ به ویژه هنگامی که دستگاه‌های رسمی گزارش می‌دهند، نرخ بیکاری در شرایط کرونا و تحریم‌های بازگشته کاهش پیدا کرده است و مرکز پژوهش‌های مجلس گزارش می‌دهد بیکاری واقعی حول و حوش 12 درصدی که می‌گویید نیست بیش از 25 درصد است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه:

آمادگی تجّار آذربایجان‌غربی در مشارکت اقتصادی در جمهوری آذربایجان

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه با اعلام اینکه فعالان اقتصادی آذربایجان‌غربی آمادگی کافی برای مشارکت در بازسازی منطقه قره‌باغ و توسعه مراودات اقتصادی با جمهوری آذربایجان را دارند گفت: ظرفیت لازم نیز برای این بازسازی و توسعه مهیاست.

نماینده مردم بخش مرکزی هرمزگان بودجه‌ی ۱۴۰۰ را سراسر ایراد و سبب ایجاد مشکلات جدی در کشور دانست و گفت: در این بودجه نیز بار دیگر راهکاری برای بازگرداندن سهم ۵۰ درصدی مازاد درآمد مالیاتی به استان‌ها دیده نشده است.
وزیر صمت از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تک نرخی کردن ارز تصمیم بگیرند.
معاون اقتصادی رییس جمهوری از تفاهم دولت و مجلس برای اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم مقرر شد در این طرح معیشتی ۴۰ میلیون نفر یارانه کمک معیشتی دریافت کنند.
رئیس سازمان تجارت جهانی ایران در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

سوء مدیریت مشکل اقتصاد ایران / دولت سایه درآمریکا تصمیم گیرنده است

آخرین روزهای سکانداری ترامپ در کاخ سفید در حال اتمام است، به طوری که تا چند هفته دیگر ترامپ باید قدرت را در اختیار حزب رقیبش قرار دهد، حزب رقیبی که 5 سال پیش در توافق برجام شرکت کرد و بعد از روی کار آمدن ترامپ از برجام خارج شد و این روزها با روی کار آمدن جو بایدن رئیس جمهور جدید خبرها حکایت از بازگشت مجدد امریکایی ها به برجام می کند، به نوعی کاهش تحریم ها در راه است.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که لایحه بودجه به کار کارشناسی نیاز دارد، گفت که دولت بودجه را بر مبنای خوش بینی به حوادث سیاست خارجی در سال آینده تنظیم کرده است که توصیه میکنم لایحه را از مجلس بگیرد و اصلاحاتی بر روی آن اعمال کند.
مدیر برنامه مطالعات جهانی مرکز بررسی‌های استراتزیک ریاست جمهوری با تاکید بر این که اف ای تی اف با یک اراده سیاسی ملی قابل حل است، گفت: باید این مساله فارغ از گرایش‌های سیاسی و با توجه به نظرات کارشناسی ارائه شده بررسی و درمورد آن تصمیم گرفته شود.