مقایسه سه کارگزاری شناخته شده فارکس که به ایرانیان خدمات می‌دهند

بازار ارزهای خارجی که با نام‌های فارکس یا FX نیز شناخته می‌شود، یک بازار 24 ساعت است که شبانه روز و پنج روز هفته فعالیت می‌کند. فارکس با حجم معاملات روزانه بیش از 6 تریلیون دلار، بزرگترین و نقدشونده ترین بازار مالی در جهان است.
تصویر مقایسه سه کارگزاری شناخته شده فارکس که به ایرانیان خدمات می‌دهند

به گزارش سایت خبری پرسون، معامله گران برای حضور در این بازار پویا و پر سرعت، به یک کارگزار قابل اعتماد و قابل اعتماد نیاز دارند. با وجود گزینه‌های بسیار زیاد، انتخاب گزینه مناسب می‌تواند دشوار باشد. هدف این مقایسه سه کارگزار فارکس ارائه بینش و اطلاعات ارزشمندی است تا به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک کند. ما ویژگی‌های کلیدی، خدمات و پیشنهادات هر کارگزار، از جمله پلتفرم‌ها، ابزارهای معاملاتی، پشتیبانی مشتری، رگولاتوری و هزینه‌ها را ارزیابی و مقایسه خواهیم کرد. چه یک معامله‌گر باتجربه باشید و چه تازه شروع به کار کرده‌اید، این مقایسه به شما درک روشنی از آنچه هر کارگزار ارائه می‌دهد به شما می‌دهد و به شما کمک می‌کند تعیین کنید کدام یک برای نیازها و اهداف تجاری شما بهترین است.

ما سه کارگزار فارکس شناخته شده آمارکتس، آلپاری و فیبو گروپ را با هم مقایسه خواهیم کرد. هر یک از این کارگزاران دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و خدمات منحصر به فرد هستند و همه آن‌ها مزایای مختلفی را برای معامله گران ارائه می‌دهند. در این مقایسه، ما به بررسی پلتفرم هر کارگزار، ابزار معاملاتی، پشتیبانی مشتری، مقررات و هزینه‌ها می‌پردازیم تا به شما کمک کنیم بفهمید چه چیزی آنها را متمایز می‌کند. در پایان این مقایسه، درک واضحی از آنچه هر کارگزار برای ارائه دارد و نحوه قرار گرفتن آنها در برابر یکدیگر خواهید داشت. هدف ما ارائه اطلاعات لازم برای تصمیم گیری آگاهانه و انتخاب کارگزاری است که به بهترین وجه با نیازها و اهداف فردی شما مطابقت دارد. چه یک معامله گر باتجربه باشید که به دنبال یک کارگزار جدید هستید یا تازه شروع به کار کرده‌اید، این مقایسه به شما کمک می‌کند تا کارگزار فارکس مناسب خود را پیدا کنید.

پلتفرم‌های معاملاتی

هر سه کارگزاری از پلتفرم معاملاتی متاتریدر نسخه 4 و 5 پشتیبانی می‌کنند و کاربران به راحتی در بخش حساب کاربری خود می‌توانند این نرم افزار را چه برای سیستم عامل‌های کامپیوتر و چه موبایل دانلود و استفاده نمایند. البته بروکر فیبو گروپ علاوه بر متاتریدر از پلتفرم CTrader نیز پشتیبانی می‌کند که این خود باعث برتری جزئی نسبت به دوتای دیگر می‌شود.

پشتیبانی فارسی

هر سه بروکر پشتیبانی به صورت زبان فارسی ارائه می‌دهند، هر سه به صورت 24 ساعته و همه روزه در حال پاسخ دهی به مشتریان هستند، هر سه بروکر راه‌های ارتباطی مختلفی از جمله پشتیبان تلگرام، تلفن و ایمیل دارند اما با این حال کیفیت و سرعت هر یک با دیگری متفاوت بوده است. در مجموع از بین این سه گزینه، بروکر آلپاری بهترین پشتیبانی را دارد و پشتیبانی این بروکر از سرعت و ادبیات قابل قبولی برخوردار است. در رده بعدی آمارکتس قرار دارد که پشتیبانی چت زنده آن نمره قابل قبولی می‌گیرد.

فیبو گروپ در این معیار اما در رده آخر جای می‌گیرد. علت آن گزارشات کاربران در تاخیر پاسخ دادن به سوالات آن‌ها بوده است.

رگولاتوری

همان طور که می‌دانید بروکرهای فارکس تحت نظارت سازمان‌های نظارتی هستند و حرکات و اعتبار آن‌ها زیر نظر است. اعتبار هر کارگزاری توسط مجوزهایی است که توسط این سازمان‌ها داده می‌شود. با این وجود این سازمان‌ها سلسله مراتبی در اعتبار و نظارت دارند. برخی از این نهادهای رگولاتوری در رده نهادهای بسیار معتبر و مشهور قرار می‌گیرند و برخی در رده نهادهای متوسط.

رگوله‌ها و مجوزهای بروکر آلپاری FSASVG و FINACOM هستند که جزء رگولاتوری‌های متوسط قرار می‌گیرند.

فیبوگروپ در طرف دیگر مجوزهای خود را از نهادهای CySEC و FSC دریافت کرده است که این‌ها نیز جزو نهادهای متوسط قرار دارند.

در نهایت، رگوله‌های بروکر آمارکتس نیز کاملا مشابه بروکر آلپاری است. پس می‌توان نتیجه گرفت که مجوزهای هر کدام از این 3 بروکر در یک رده قرار دارند.

اسپردها

اسپرد یا همان میزان کارمزد در واقع تفاوت قیمت خرید و فروش در چارت قیمتی است. اکثر بروکرها دارای اسپرد رقابتی برای جذب کاربران هستند. با این حال بروکرهای آلپاری و آمارکتس اسپردهای مشابه و نزدیک به یکدیگر دارند و مقدار آن بستگی به عامل‌های بسیاری دارد. از جمله: نماد معاملاتی و زمان معامله.

اسپرد در فیبوگروپ طبق بررسی‌ها و گزارشات کاربران، مقداری بالاتر از آن دو بروکر دیگر است اما فیبوگروپ یک نوع حساب معاملاتی را ارائه می‌کند که اسپرد حساب ثابت است و در طول زمان تغییری نمی‌کند.

نتیجه

هر یک از سه کارگزار فارکس که در این مقایسه ارزیابی شدند، نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند و هر کدام برای پاسخگویی به انواع معامله‌گران طراحی شده‌اند. پلتفرم، ابزارهای معاملاتی، پشتیبانی مشتری، مقررات و کارمزدهای هر کارگزار، همگی نقش مهمی در تعیین اینکه کدام یک برای شما بهترین است، ایفا می‌کنند. مقایسه ما ارزیابی جامع و بی‌طرفانه‌ای از پیشنهادات هر کارگزار ارائه کرده است و آنچه را که آنها را از یکدیگر متمایز می‌کند روشن کرده است. چه شما یک معامله گر باتجربه باشید که به دنبال یک کارگزار جدید هستید یا تازه شروع به کار کرده‌اید، این مقایسه اطلاعاتی را که برای تصمیم گیری آگاهانه و انتخاب بروکر فارکس نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد که به بهترین وجه با نیازها و اهداف فردی شما مطابقت دارد. در نهایت، بهترین کارگزار فارکس برای شما به سبک معاملاتی منحصر به فرد، سطح تجربه و اهداف مالی شما بستگی دارد. با یک کارگزار مناسب در کنار خود، می‌توانید از پتانسیل گسترده بازار فارکس بهره ببرید و معاملات خود را به سطح بعدی ببرید.

462044