بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

آقابزرگی در گفت‌و‌گو با پرسون؛

دولت اجازه اصلاح بازار سرمایه را نمی‌دهد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: ریشه اصلی وضعیت امروز بازار بورس به تبلیغات ناصحیح و آموزش اشتباه به مردم بازمی‌گردد. از هر فرصتی برای دعوت مردم به بازار با وعده سود استفاده شد و در شرایط فعلی که مردم ضرر کرده‌اند؛ آنها را به صبر و سال‌های آینده موکول می‌کنند.
صندوق پالایشی یکم، امروز ۳۱ فروردین را هم مثبت به پایان رساند و با ۱.۸۸ درصد رشد نسبت به دیروز به قیمت پایانی ۷۲ هزار و ۴۶۰ ریال رسید.
مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس از مصوبه تازه هیات مدیره سازمان بورس مبنی بر دسترسی تمام سهامداران به ۵ مظنه برتر خبر داد و گفت: مزیت اجرای این مصوبه دسترسی یکسان به اطلاعات برای تصمیم‌گیری های بهتر است.
سازمان بورس و اوراق بهادار در اطلاعیه ای آخرین مهلت تکمیل مدارک اشخاص حقیقی نامزدی هیأت مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت را اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ اعلام کرد.

رئیس سازمان بورس در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی، وجود نرخ‌های متعدد برای یک ارز در تسعیر را منجر به تضییع حقوق سهامداران حقیقی و حقوقی دانست و اصلاح صورتهای مالی از این بابت را خواستار شد.
مدیر بورس منطقه‌ای زنجان به داد و ستدهای انجام شده در بورس منطقه ای زنجان در هفته پیش اشاره کرد و گفت: ارزش این معاملات بالغ بر ۸۱۹ میلیارد و ۹۶ میلیون ریال رسید.

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال هفته جدید کاری می‌روند که در دو روز آخر هفته پیش نوسانات بازار تشدید شد و در روز چهارشنبه ۳ نشانه منفی مهم در معاملات بازار مشاهده شد.
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد که روند بازار سهام در هفته پیش رو با توجه به طرح جدید سازمان بورس مبنی بر انتشار اوراق توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری، هلدینگ‌ها و همچنین خرید سهام از طریق منابع حاصل از اوراق به سمت خروج از رکود و بهبود روند معاملات پیش برود.

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: مصوباتی که اخیرا در خصوص تزریق منابع مالی مخابره می‌شود و تصمیمی که برای دامنه نوسان گرفته شد، در جهش کاهش التهاب و کمک به ریزش کمتر بازار است. انتظار این است که در اردیبهشت ماه، تاثیر این مصوبات مشخص و به افزایش نقدینگی و بهبود شرایط بازار منجر شود.
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد:

راه اندازی مرکز ارتباط نهادهای مالی با هدف تسهیل فرآیندها

نهادهای مالی تابلوی راهنمای اتوبان بازار سرمایه هستند و یکی از مهمترین ابزارهای مدیریت و کنترل ریسک محسوب می شوند. با توجه به اهمیت موضوع سال جدید توسعه، تسهیل فرآیندها و افزایش شفافیت نهادهای مالی در دستور کار نهاد ناظر بازار سرمایه قرار گرفته و در گام اول این ماموریت مرکز ارتباط نهادهای مالی راه اندازی شد.
سخنگوی آزادسازی سهام عدالت، میزان دارایی مجموعه شرکتهای سهام عدالت را ۳۸۰ هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: متقاضیان تا شنبه ۲۸ فروردین برای ثبت نام در انتخابات فرصت دارند.

پس از صعود بورس و ورود پول حقیقی در روز گذشته فعالان بازار به صعود شاخص‌ها در آخرین روز کاری هفته امیدوار شده‌اند. برخی پیش بینی می کنند بورس امروز ۲۵ فروردین نیز سبز پوش بماند.
یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خواستار ورود مجلس به وضعیت بازار بورس شد و گفت که مال مردم در بورس از دست رفته و باید وضعیت آنها تعیین تکلیف شود.