تابلوی چراغ قرمز بورس!

در حالی که گمان می‌رفت بازار سرمایه به سمت تعادل حرکت کند، این بازار همچنان در مسیر سقوط قرار دارد.
تصویر تابلوی چراغ قرمز بورس!

به گزارش سایت خبری پرسون، بررسی معاملات بازار سهام نشان می‌دهد که ارزش کل معاملات در این بازار با ۳۱ درصد کاهش، از ۲۰۳ هزار و ۹۳۳ میلیارد ریال در هفته قبل تا ۱۴۰ هزار و ۳۹۴ میلیارد ریال در هفته جاری کاهش یافت. حجم کل معاملات در این بازار نیز کاهشی ۳۲.۷ درصدی را تجربه کرد و از ۲۹ هزار و ۸۳۶ میلیون سهم در هفته قبل به ۲۰ هزار و ۷۶ میلیون سهم در هفته جاری رسید.

بورس و چهار بازار قرمز!

طی هفته جاری، ارزش معاملات در بازار اول سهام با کاهشی ۴۰ درصدی از ۶۳ هزار و ۴۸۹ میلیارد ریال تا ۳۷ هزار و ۹۶۲ میلیارد ریال کاهش یافت. ارزش معاملات در بازار دوم سهام نیز ۲۳ درصد کاهش یافت و از ۶۳ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال در هفته قبل به ۴۹ هزار و ۲۴۲ میلیارد سهم در هفته جاری رسید. در بازار بدهی نیز ارزش معاملات با کاهشی هفت درصدی، از ۱۱ هزار و ۴۹۷ میلیارد ریال به ۱۰ هزار و ۷۳۵ میلیارد ریال کاهش یافت.

البته ارزش معاملات در بازار مشتقه رشدی ۴۶ درصدی را تجربه کرد و از ۳۴۴ میلیارد ریال در هفته قبل به ۵۰۳ میلیارد ریال در هفته جاری رسید. ارزش معاملات در صندوق های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز با سقوطی ۳۵.۲۸ درصدی، از ۳۷۵ هزار و ۳۶۹ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۲۱۰ هزار و ۳۳۹ میلیارد ریال در هفته جاری رسید.

شاخص در کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد درجا زد

شاخص کل بورس طی این هفته دو واحد کاهش را تجربه کرد. به طوری‌که با ۰.۱۳ درصد افت از یک میلیون و ۲۸۴ هزار واحد در هفته قبل به یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحد در هفته جاری رسید. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۰.۳۰ درصد کاهش یافت و از ۳۲۶ هزار و ۲۴۹ واحد در هفته قبل تا ۳۲۵ هزار و ۲۸۴ واحد در هفته جاری کاهش یافت.

منبع: ایسنا

384807