این اشتباهات را در صرافی بایننس نکنید!

یکی از بهترین و معروف‌ترین صرافی‌های دنیا، صرافی بایننس (binance) است. اعتبار و امنیت بایننس سبب شده تا کاربران زیادی با این صرافی کار کنند و آن را به یکی از معروف‌ترین صرافی‌های روزدنیا تبدیل کنند.
تصویر این اشتباهات را در صرافی بایننس نکنید!

به گزارش سایت خبری پرسون، در این مقالۀ آکادمی راهبران فردا بنا داریم تا شما عزیزان را با صرافی بایننس بیشتر آشنا کنیم. یکی از سؤالات پرتکراری که بسیاری از عزیزان از کارشناسان راهبران فردا می‌پرسند، شیوۀ کار با صرافی بایننس است. برای بسیاری از دوستان این سؤال پیش‌می‌آید که چه کارهایی را در صرافی بایننس نباید انجام داد؟

تا انتهای این مقالۀ راهبران فردا همراه ما باشید.

آشنایی با صرافی بایننس

یکی از بهترین و معروف‌ترین صرافی‌های دنیا، صرافی بایننس (binance) است. اعتبار و امنیت بایننس سبب شده تا کاربران زیادی با این صرافی کار کنند و آن را به یکی از معروف‌ترین صرافی‌های روزدنیا تبدیل کنند.

شاید برای شما هم سؤال شود که binance چه معنایی دارد؟ این نام از ترکیب «Binary» و «Finance» تشکیل شده است. Binary به معنای صفر و یک و Finance به معنای امور مالی است.

بایننس در واقع واسطه‌ای است برای خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بین خریداران و فروشندگان. تیم توسعه قوی بایننس سبب شد تا در سال 2017 با برگزاری یک ICO، فروش توکن رسمی این صرافی که «BNB» نام دارد آغاز شود و 15میلیون دلار از این طریق سرمایه کسب کنند. این رمز ارز بر بستر «ERC-20» بود. البته بایننس تنها به تولید یک رمز ارز اکتفا نکرد.

صرافی بایننس پس‌ازمدتی شبکۀ بلاک چین خود را تحت عنوان شبکۀ بایننس راه اندازی کرد. در مرحلۀ بعد این پیشرفت‌های توقف ناپذیر، بایننس شبکۀ «Smart Chain» خود را ایجاد کرد که از اتریوم جا نماند و قراردادهای هوشمند در این شبکۀ اختصاصی بایننس ایجاد شود.

مطالب پیشنهادی: قراردادهای هوشمند چیست؟

یکی از ویژگی‌هایی که سبب شده تا کاربران بتوانند با بایننس ارتباط خوبی برقرار کنند، رابط کاربری ساده آن و همچنین پشتیبانی از زبان‌های مختلف است.

بنیان‌گذار این صرافی محبوب فردی است به نام «Changpeng Zhao» . اگر از دستۀ افرادی باشید که در زمینۀ ارز دیجیتال مشغول به فعالیت باشید، حتماً نام CZ را زیاد شنیده‌اید. او پیش از راه‌اندازی این صرافی، مدیر ارشد فنی صرافی «Okcoin» بوده و نباید از تأثیر چشم‌گیر شغل قبلی او در این صرافی غافل شد.

CZ یکی از ثروتمندترین افراد دنیا، در زمینۀ ارزهای دیجیتال است. او بایننس را ابتدا در کشور چین راه‌اندازی کرد.

CZ، این مرد چینی 44 سال سن دارد. چانگ پنگ ژائو را بسیاری بیل گیتس ارزهای دیجیتال نامیده‌اند.

زندگی نامه CZ

CZ در روز 10 سپتامبر سال 1977 و در شهر «جیانگسوی» چین متولد شده است. پدر و مادر CZ هر دو معلم بودند و همین امر سبب شده بود تا والدین Changpeng Zhao عقایدی مخالف عقاید حکومت چین داشته باشند.

والدین CZ در سن 12 سالگی او تصمیم گرفتند تا چین را ترک کرده و به کانادا مهاجرت کنند. این جابه‌جایی برای CZ شروع تحولات بزرگ بود.

بسیاری از افراد موفق دنیا دوران کودکی سختی را پشت سر گذاشته‌اند. CZ نیز از این قانون مستثنی نیست. او به علت شرایط مالی بدی که داشتند، با وجود سن کم در شیفت‌های شبانه مک دونالد و پمب بنزین کار می‌کرد.

چانگ پنگ ژائو در رشتۀ علوم کامپیوتر در دانشگاه «مک گیل مونترال» تحصیلات دانشگاهی خود را آغاز کرد. او اندکی پس از فارق‌التحصیلی، د رتوکیو و سپس نیویورک مشغول به کار شد.

CZ در زمان کارآموزی، بر روی توسعۀ نرم افزار تطبیق سفارشات در معاملات بورس کار می‌کرد. همین امر نقطۀ عطفی برای شروع کار CZ در ارزهای دیجیتال شد.

سال 2005، CZ تصمیم گرفت تا کسب و کار خود را شروع کند. او ابتدا به چین بازگشت و شرکتی با نام « Fusion System » را تأسیس کرد. هدف این شرکت ایجاد زیر ساخت سیستم معاملاتی سریع برای بروکرها بود.

او کار حرفه‌ای خود را در ارزهای دیجیتال با سرپرستی تیم توسعۀ «Blockchain.info» آغاز کرد. این همکاری سبب آشنایی بیشتر او با افراد زیادی در زمینۀ ارزهای دیجیتال شد. او بعد از این کار، به عنوان مدیر ارشد فناوری صرافی Okcoin برگزیده شد و سپس صرافی بایننس را راه اندازی کرد.

آشنایی بیشتر با صرافی بایننس

یکی از ویژگی‌های مثبت و نکات قوت صرافی بایننس، ساختار شکنی است که CZ در آن انجام داده است. او خدمات جدید را در این صرافی عرضه کرد که سایر صرافی‌ها از آن برخوردار نبودند.

صرافی بایننس این امکان را به افراد داده بود تا ارزهای دیجیتال را به یکدیگر تبدیل کنند و یا حتی با جفت رمز ارز معامله انجام دهند.

CZ با اینکه ابتکار خلاقانه وجدیدی را در صرافی خود راه‌اندازی کرده بود اما رؤیای اصلی او، استقلال در بازار اقتصادی جهانی بود.

همانطور که در ابتدای این مقالۀ وب‌سایت راهبران فردا اشاره شد، ابتدا این صرافی در چین شروع به فعالیت کرد. CZ هشت ماه پس ا ز راه اندازی بایننس به یکی از بزرگترین صرافی‌های دنیا تبدیل شد. کار او آنچنان هم ساده نبود. او رقبای بسیاری داشت که از سال 2012 فعالیت‌های خود را آغاز کرده بودند.

یکی از بهترین اخباری که به گوش CZ رسیده بود، آگاهی ازتحریم ارزهای دیجیتال در کشور چین بود. او درست قبل از تحریم‌ها سرورهای خود را به ژاپن منتقل کرد.

البته ژاپن هم قوانین سخت‌گیرانه‌ای را اعمال کرده بود که سبب شد او بایننس را به مالتا انتقال دهد. (مالت جزیرۀ کوچکی است که در جنوب اروپا قرار دارد.)

یکی از قوانین نانوشته‌ای که در دنیا وجود دارد این است که وقتی فرد یا شرکتی موفقیتی به دست می‌آورد مطمئننا رقبای او به تماشا نمی‌نشینند و برای گرفتن جایگاه رقیب تلاش می‌کنند. اولین حملۀ هکری که به بایننس شد چیزی معادل 7000 بیت کوین بود که با توجه به قیمت آن زمان بیت کوین، ارزش 40 میلیون دلاری داشت، به سرقت رفت.

میزان کارمزد صرافی بایننس چقدر است؟

در این صرافی برای کاربران سطوح مختلفی در نظر گرفته شده است که میزان کارمزد هر فرد، با توجه به سطح کاربری است که در آن قرار دارد.

برای تشویق کاربران به استفاده از ارز اختصاصی بایننس، صرافی برای افرادی که در معاملات خود از این رمز ارز استفاده می‌کنند 25% کاهش کارمزد را در نظر گرفته است.

در این صرافی برای انجام عملیات واریز به حساب، کارمزد اخذ نمی‌شود. همراهان راهبران فردا حتماً به این نکته توجه داشته باشید که صرافی بایننس، برای برداشت از حساب در این صرافی، کارمزد با توجه به نوع ارز دیجیتال گرفته می‌شود.

بایننس از چه سفارشاتی پشتیبانی می‌کند؟

سفارش مارکت« Market Order»

در سفارشات مارکت اوردر، سفارش، بلافاصله با بهترین قیمت موجود در بازار، اجرایی می‌شود.

سفارش استاپ لیمیت« Stop-Limit Order»

سفارشی شرطی است که در صورت رسیدن به STOP فعال می‌شود. به بیان ساده‌تر، این سفارشات زمانی معتبر می‌شوند که به سطح مشخصی برسند.

سفارش لیمیت« Limit Order»

درقیمتی که تریدر مشخص کرده است، اجرا می‌شود.

کاربران ایرانی برای ورود به بایننس چه نکاتی را باید رعایت کنند؟

همانطور که می‌دانید برای کاربران ایرانی در برخی از صرافی‌ها، محدودیت‌هایی تعیین شده است. برای کار با صرافی بایننس نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  1. در صورت استفاده از«VPN»، از «IP» آمریکا و آلمان استفاده نکنید.
  2. در هیچ زمانی با IP ایران به بایننس متصل نشوید و قبل از اتصال از VPS یا VPN استفاده کنید.
  3. اگر تا امروز با IP ایران وارد می‌شدید، سرمایه خود را از آن حساب خارج کرده و حساب جدیدی با رعایت نکات بالا ایجاد کنید.

البته بایننس از دسته صرافی‌هایی است که در صورت مشاهده اتصال IPهای ایرانی و آمریکایی، پیغام هشداری صادر می‌کند تا کاربران بتوانند سرمایه خود را خارج کنند.

توجه داشته باشید که برای احراز هویت دو عاملی (2FA) شماره موبایل خود را ندهید؛ زیرا در این صورت بایننس تشخیص می‌دهد شما ایرانی هستید و با مشکل مواجه می‌شوید. برای این کار از ابزارهایی مانند «گوگل آتنتیکیتور» (Google Authenticator) استفاده کنید.

برخی از فعالیت‌های بایننس

ایجاد آکادمی بایننس«Binance Academy»

بایننس برای افزایش سطح دانش و آگاهی کاربران در حوزۀ بلاک چین و ارزهای دیجیتال، در اواخر سال 2018 آکادمی آنلاینی با نام Binance Academy تأسیس کرد.

از جمله فعالیت‌های این آکادمی، برگزاری آموزش‌های مختلف در زمینۀ مسائل فنی، امنیتی و مالی در این صنعت است.

خیریه مبتنی بر بلاک چین

یکی از اقدامات جالب بایننس، ایجاد یک خیریه با کمک تکنولوژی بلاک چین است. در این خیریه افراد می‌توانند با رمزارزها در امور خیریه شرکت داشته باشند.

از ویژگی‌های این خیریه بلاک چین، شفافیت آن است. تمامی رمزارزهای پرداختی که به آدرس خیریه، پرداخت شده در صورت تمایل افراد نمایش داده می‌شود و همچنین میزان پرداختی به آدرس‌های خیریه و انتقال آن به مؤسسات نیازمند قابل مشاهده و شفاف است.

Binance Lab

بایننس اقدام به ایجاد مؤسسه پژوهشی و تحقیقاتی کرده که در زمینه تحلیل و بررسی پروژه‌ها و استارت آپ‌های مربوط به بلاک چین و رمز ارزها فعالیت می‌کند.

این مرکز پس‌از شناسایی پروژه‌های قوی، روی آن‌ها سرمایه‌گذاری نیز می‌کند.

تراست والت

این کیف پول موبایلی از محصولات بایننس است. تراست والت کلیدهای خصوصی کاربران را نزد خود نگه نمی‌دارد و با استفاده از لایه‌های امنیتی مختلف، تنها آن را بر روی گوشی کاربران ذخیره می‌کند.

کلام پایانی

کار در حوزۀ ارزهای دیجیتال نیاز به آموزش‌های لازم دارد. بگذارید با مثالی ساده بیان کنیم؛ اگر فردی دانش کار با صرافی بایننس را نداشته باشد به سادگی تمام سرمایه خود را از دست می‌دهد. صرافی بایننس به کاربران مهلت خروج سرمایه را می‌دهد و سخت‌گیری شدیدی ندارد. اما صرافی‌های بزرگ دیگری هستند که به محض اطلاع از ایرانی بودن کاربر، تمام سرمایۀ او را اخذ می‌کنند

برای مشاهده صفر تا صد آموزش، در بازار رمز ارزها همین الان اقدام کنید.

کلیک کنید

391505