بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

کارشناس بازار سرمایه گفت: زمانی که نرخ دلار افزایش می‌یابد، سهام بنگاه‌ها عمدتا رشد خوبی را تجربه می‌کنند.
از ابتدای سال تاکنون، متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات بازارسهام ( اول و دوم ) به ترتیب برابر با 568281 میلیون سهم و 3686105 میلیارد ریال بوده است.
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد: سود حاصل از بخش سهام صندوق های با درآمد ثابت در مدت پنج ماه گذشته ۸ هزار و ۷۷۸ میلیارد تومان است. در حال حاضر صندوق های با درآمد ثابت بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان ذخیره سود سهام دارند.
بر این اساس سهامداران شرکت‌های بیمه اتکایی امین، بانک سینا و داروسازی امین بیشترین رشد قیمت را در بورس اوراق بهادار داشتند و در مقابل دارندگان سهام شرکت‌های قند ثابت خراسان، ایران مرینوس و قند نیشابور بیشترین افت را تجربه کردند.
یک تحلیلگر بازار سرمایه گفت: اگر قیمت دلار توسط دولت جدید کنترل شود و ارزپاشی صورت بگیرد، روی بازار سرمایه تاثیر مثبت نمی‌گذارد اما اگر قیمت بالا رود که بعید است، بازار با هیجان به راه خودا ادمه می‌دهد.
مدیرعامل بورس انرژی ایران گفت: شرکت‌های توزیع، برق خود را از نیروگاه‌های برق در بازار شبکه و خارج از بورس خریداری می‌کنند، در حالی‌که باید از طریق بورس خریداری شود.
گزارش‌ها حاکی از آن است که محمد رضوانی‌فر مدیر عامل سابق شستا بعد از تغییر دولت و روی کار آمدن دولت جدید تلاش‌های زیادی را برای پیدا کردن جایگاهی در دولت جدید انجام داده است.
با برگزاری مجمع عمومی فوق العاده شرکت بیمه تعاون، رشد 233 درصدی سهام این شرکت محقق شد.
بازار مالی به عنوان یکی از بازارهای مطرح در اقتصاد، نقش مهمی در شکل گیری ساختار اقتصادی هر کشور دارد. پیشرفت و انسجام این بازار می‌تواند، نشان دهنده انظباط اقتصادی و چگونگی روند اقتصاد هر جامعه‌ای باشد. بنابراین شناخت بازار مالی در ایران ما را در آسیب شناسی اقتصادی کشور یاری خواهد کرد.
در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۴۱ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۷۰۸۷.۹۰ واحد بسته شد.
فردین آقابزرگی در گفت و گو با پرسون:

بازار سرمایه به سمت عقلانیت و بهبود حرکت می‌کند

یک کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: با استقرار دولت جدید و معرفی وزرای پیشنهادی انتظار عقلانیت، کارکرد و عملیات مناسب و بهبود یافته‌ای نسبت به سال‌های گذشته در بازار بورس پیش‌بینی می‌شود.
در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با ریزش ۱.۶۲ درصدی تا سطح ۲۷ هزار و ۵۲۳.۱۹ واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۰.۸ درصد پایین رفت و در سطح ۲۶ هزار و ۱۸۱.۴۶ واحد بسته شد.
پنجمین میز صنعت، با هدف بررسی مشکلات و چالش‌های پیش روی صنعت خودرو و ساخت قطعات با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس، مدیران عامل بورس تهران و فرابورس ایران و همچنین تعدادی از مدیران صنعت قطعه‌سازی و خودرو به صورت مجازی و ویدئوکنفرانس برگزار شد.
یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه جو بازار امروز با وجود اخبار تعطیلی عوض شد، مطرح کرد: وزیر اقتصاد پیشنهادی و روی کار آمدن او می‌تواند بیشترین تأثیر را روی بازار سرمایه بگذارد.