بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۰۴ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۱۲۲.۹۵ واحد بسته شد.
دولت جدید در حالی روی کار آمد که تاکید زیادی بر "به تعادل رسیدن بازار سرمایه" دارد. اما کارشناسان معتقدند بدون اقداماتی در زمینه سیاست خارجی و کسری بودجه نمی‌توان به تحقق وعده‌های دولت امید داشت.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته‌ای که گذشت در ادامه روند صعودی خود و به دنبال برگزاری مراسم تنفیذ رییس جمهوری با ۹۰ هزار واحد افزایش نسبت به هفته گذشته با ثبت رقم یک‌میلیون و ۴۰۶ هزار واحدی به کار خود پایان داد.
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: آزاد‌سازی سهام عدالت در مرداد ۹۹ شتاب‌زده و بدون کارشناسی لازم صورت گرفت و در حال‌حاضر نیز در صورت آزادی سهام به صورت مستقیم به دلیل افزایش عرضه‌ها به‌نظر می‌رسد بازار واکنش منفی نشان دهد.
مدیر سرمایه‌‌گذاری شرکت بیمه ملت در خصوص بازگشایی نماد این شرکت پس از افزایش سرمایه گفت: باتوجه به این‌که شرکت‌های بیمه پیچیدگی‌های بیشتری در ماهیت فعالیت خود نسبت به شرکت‌ های تولیدی یا سرمایه‌ گذاری دارند طبیعی است که کلیه فعالیت‌های آنها از جمله افزایش سرمایه هم نیازمند طی کردن فرآیند طولانی‌تری باشد.
شاخص کل بورس تهران تحت تاثیر رشد نرخ دلار، نخستین روز معاملاتی هفته را با پرش ۶۶/ ۲درصدی آغاز کرد و با ثبت دومین رکورد رشد درصدی در سال جاری، تا محدوده یک‌میلیون و ۳۵۱هزار واحد پیشروی کرد. در این شرایط سهامداران خرد نیز پنجمین خرید پرمقدار خود در سال ۱۴۰۰ را رقم زدند. سهم ۶۰درصدی صنایع صادرات‌محور از کل ارزش بازار سهام سبب شده است تا تغییرات نرخ دلار و البته قیمت جهانی کالاها، نقش پررنگی در روند سودسازی این شرکت‌ها ایفا کند.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته‌ای که گذشت (چهارشنبه، ۶ مرداد ‌ماه) در کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد تداوم پیدا کرد و با پنج هزار واحد افزایش، به عدد یک‌میلیون و ۳۱۶ هزار واحد رسید و کمتر از یک درصد رشد داشت.
فعالان بازار سرمایه تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ فرصت دارند تا نسبت به درج اظهار نظرات خود پیرامون اساسنامه صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات در سایت سازمان بورس اقدام کنند.
مدیر اجرایی تاسیس بورس بین الملل مناطق آزاد گفت: بررسی‌های لازم در سازمان بورس انجام شده و در انتظار صدور مجوز شورای عالی بورس است تا اقدامات راه اندازی بورس بین الملل کیش انجام شود.

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۰۳ درصد افت نسبت به روز قبل و در سطح ۷۰۲۵.۴۳ واحد بسته شد.
یادداشت میهمان؛

منافع مردم یا منافع خواص

یادداشت/ طبق نتایج نظرسنجی ایسپا، ۲۱ درصد مردم بیان کردند در دو سال گذشته در بورس سرمایه‌ گذاری کرده‌ که از این گروه ۷۷.۱ درصدشان ضرر کرده‌اند!