بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: جاماندگان سهام عدالت باید این سهام را دریافت کنند اما شاید نتوان این کار را براساس سازوکار قبلی یا قیمت‌های سابق انجام داد.
طبق تصمیمات اخیر فرابورس؛

خرید خودکار عرضه اولیه لغو شد

شرکت‌های کارگزاری در بازار سرمایه مطابق تصمیمات شرکت فرابورس ایران، ملزم به حذف قرارداد خرید خودکار عرضه‌ اولیه در خدمات خود شده‌اند.
بورس انرژی ایران امروز میزبان عرضه گاز مایع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران می‌شود.
پس از چند هفته فردا، ۱۷ شهریورماه 2 عرضه اولیه هم در بازار بورس و هم بازار فرابورس خواهیم داشت.
بورس تهران جزئیات تغییر زمانبندی جلسه معاملاتی بازار صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله و اوراق بدهی از شنبه هفته آینده را منتشر کرد.
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: براساس پیش‌ بینی‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد که روند معاملات بازار سهام تا پایان سال جاری تحت تاثیر تورم موجود در اقتصاد کشور روزهای مثبتی را تجربه کند و صعودی باشد.
بورس دیروز با روندی اصلای مواجه شد و در پایان بازار شاخص کل بورس با روندی ریزشی در کانال یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحد قرار گرفت. وقوع ریزش و اصلاح در بازار از هفته گذشته پیش‌بینی شده بود و در ابتدای هفته جاری گروه فلزات اساسی بود که به‌عنوان اولین گروه بورس وارد جو اصلاحی شد.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به توضیحات ارائه شده و نشست‌های گذشته با رای نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی درخواست تحقیق و تفحص از شرکت شستا از سال ۱۳۹۲ الی ۱۳۹۹ تصویب شد.
تعداد ۴ میلیارد سهم شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان، پس فردا(چهارشنبه) با نماد معاملاتی "فجهان" در فرابورس ایران عرضه اولیه می‌شود.
تعداد ۲۲۵میلیون سهم شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی آریان کیمیا تک، پس فردا(چهارشنبه) با نماد معاملاتی "کیمیا تک" در بورس تهران عرضه اولیه می‌شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: رئیس جمهور با ارجاع موضوع اختصاص سهام برای جاماندگان سهام عدالت موافقت اولیه انجام داده است.
هیچ بازاری در بلندمدت نمی‌تواند حریف بازدهی بورس شود. شاید همین یک نکته کافی باشد تا اگر می‌خواهید سراغ سرمایه‌گذاری‌های عمری بروید و پولتان را برای چند سال پس‌انداز کنید، گزینه‌ای مطمئن‌تر از بازار سرمایه نداشته باشید.
مدیر پروژه کارت اعتباری سهام عدالت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، فروش سهام عدالت را اشتباه دانست و دریافت کارت اعتباری را گزینه مناسب و جایگزین آن بیان کرد.