پیش بینی بازار سهام امروز 7 تیر

بورس تهران که شاخص کل آن به حمایت 1.5 میلیون واحدی بسیار نزدیک شده بود، دیروز با حمایت حقوقی ها مواجه شد و شاخص کل پایین تر از عدد 1.5 میلیون واحد نرفت.

به گزارش سایت خبری پرسون، دیروز حمایت روانی 1.5 میلیون واحدی شاخص کل بورس کار خودش را کرد و اجازه نداد شاخص پایین تر از این عدد برود. اما از آنجا که بازگشت بازار خیلی ضعیف بود، ممکن است امروز این حمایت شکسته شود.

با این حال حمایت از بازار خیلی ضعیف بود و شاخص کل دیروز کمتر از 3000 واحد رشد کرد که این رشد یک واکنش ضعیف به حمایت شاخص بود. به همین دلیل این احتمال وجود دارد که حمایت روانی 1.5 میلیون واحدی شکسته شده و شاخص وارد کانال 1.4 میلیون واحد شود.

موضوعی که احتمال شکسته شدن حمایت شاخص را افزایش می دهد، کاهش نرخ ارز است. پایین آمدن نرخ دلار موضوعی است که می تواند در سود شرکت های بورسی اثر بگذارد و از طرفی انتظارات تورمی را کاهش دهد که این موضوع منجر به کاهش قیمت سهام شرکت ها خواهد شد؛ به خصوص شرکت هایی که نسبت قیمت به درآمد بالایی دارند و مستعد اصلاح هستند.

رویدادهای مثبت اما کم اثر

ارزش معاملات خرد بازار سهام دیروز رشدی اندک داشت و از 3600 به 3750 میلیارد تومان رسید. این رشد که بسیار جزئی است، نمی تواند سیگنال خوبی برای امیدوار کردن سهامداران باشد.

البته شدت خروج پول حقیقی ها از بازار دیروز کم شد و از عدد 530 به 350 میلیارد تومان رسید که دلیل آن می تواند متعادل شدن شاخص کل باشد. اما با این حال هنوز خروج پول حقیقی ها از بازار به طور پیوسته اتفاق می افتد که نشان دهنده ناامیدی آن ها از صعودی شدن بورس است.

دیروز تعداد نمادهای منفی هم از 500 به 330 عدد رسید که این هم اتفاقی مثبت محسوب می شود. اما با این حساب به دلیل وجود چشم انداز نزولی بازار سهام، فعلا نمی توان این موضوع را دلگرم کننده دانست.

نگاه بورسی ها به نرخ دلار

قدرت خریداران حقیقی نیز دیروز افزایش یافت و از 0.79 به 0.92 رسید اما از آنجا که همچنان فروشندگان بازار پرزورتر هستند، رشد قدرت خریداران حقیقی در معاملات دیروز را می توان جزو نوسانات عادی بازار دانست.

برای بازار امروز مجددا افت قیمت ها پیش بینی می شود که البته احتمالا در ابتدای معاملات شاهد تعادل بیشتری خواهیم بود و در ادامه، با اعلام نرخ جدید ارز که احتمالا کاهشی باشد، مجددا فشار فروش به خصوص در سهام شرکت هایی که درآمد دلاری دارند ایجاد خواهد شد.

منبع: اکو ایران

403118