خبر مهم برای جاماندگان سهام عدالت

بنابر گفته سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، جاماندگان سهام عدالت به دو دسته تقسیم می‌شوند. الویت با دسته اول یعنی کسانی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند بود. این دسته نزدیک به سه میلیون نفر هستند .
تصویر خبر مهم برای جاماندگان سهام عدالت

به گزارش سایت خبری پرسون، درباره آخرین وضعیت جاماندگان سهام عدالت هم گفت: در بین جاماندگان دو دسته را داریم که دسته اول برمی‌گشت به گروه‌هایی که تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند دسته دوم در مورد سایر شش دهکی بود که در قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ آمده که آنها هم می‌توانند مشمول دریافت سهام عدالت قرار گیرند اما تعداد این افراد در سطح دوم بیشتر است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دولت باید تکالیف دیگری را هم در زمینه واگذاری سهام امسال انجام می‌داد اولویت را در دولت بر این قرار دادیم که در سریع‌ترین زمان ممکن برای گروه اول یعنی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی این کار را انجام دهیم که طبق اطلاعاتی که بین دستگاه‌ها رد و بدل شده قریب به سه میلیون نفر افرادی هستند که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند و مشمول دریافت سهام هم هستند ابتدا در خصوص این عده با فوریت مصوبه آماده شد که در کمیسیون اقتصادی دولت هم تصویب شده و در صف بررسی هیئت دولت قرار دارد. امیدواریم که در همین مردادماه مصوبه هیئت دولت را در این زمینه داشته باشیم.

خاندوزی گفت: در خصوص دسته دوم که تعداد زیادی از مردم هستند که در ۶ دهک اول درآمدی قرار دارند، لازم است اطلاعات دقیق‌تری را از این افراد داشته باشیم. در مورد افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی بانک اطلاعاتی نسبتاً خوبی در دستگاه‌ها وجود دارد اما در خصوص جمعیت دوم تا تکمیل بانک اطلاعات و اینکه ببینیم غیر از میزانی که باید به صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سازمان تامین اجتماعی سهام اختصاص دهیم چه میزان سهام باقی خواهد ماند، برای دسته دوم هم مصوبه را دنبال خواهیم کرد.

407622