گزارش از نبش خیابان سیزدهم؛

صف چشم‌های خیره مانده به تابلو معاملات سنگین‌تر شد

امروز با وجود آرایش حمایتی حقوقی‌ها برای جمع آوری سهام اما تداوم حضور پر تعداد فروشندگان سهام از سوی حقیقی‌ها در نهایت به بازاری کم فروغ انجامید که سرگشته از یافتن رد نقدینگی است.
تصویر صف چشم‌های خیره مانده به تابلو معاملات سنگین‌تر شد

به گزارش سایت خبری پرسون، بورس تهران امروز اگر چه با اُفت شدید حجم و ارزش معاملات سهام مواجه بود اما به مدد حقوقی‌های کم تعداد که در برابر حقیقی‌های فروشنده، آرایش حمایتی گرفته اند توانست نماگرهای خود را سبز پوش نماید. هر چند که در ادامه روند معاملات بازار، بر تعداد نظاره کنندگان بی تفاوت در کف بازار افزوده شد و فضایی از رخوت و سکون بر کلیت معاملات بازار حاکم شد.

این وضعیت در حالی همچنان به صیانت نماگرها در کانال ۱.۴۰۰ میلیون واحدی ادامه می‌دهد که بیش از هر چیز قاطبه فعالان بازار منتظر شنیده شدن صدای پای نقدینگی در مسیل خشکیده بازار سهام هستند. اتفاقی که باعث شده تا اغلب معامله گران حقیقی با فروش سهام به دنبال بازارهای کم ریسک تر از جمله ورود به صندوق‌های قابل معامله با درآمد ثابت و یا خرید و فروش آپارتمان‌های مسکن مهر در حومه تهران بویژه واحدهای به اصطلاح خام و واگذاری آن پس از نوسازی و تکمیل امکانات اولیه آن باشند.

در پایان معاملات امروز دوشنبه ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش ۴۰۱۱۲ واحدی واحدی به یک میلیون و ۴۲۷ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن اما با افزایش ۳۸۶ واحدی عدد ۳۸۰ هزار و ۳۶۲ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما در حالی با ۲۹۸۱ واحد کاهش روی رقم یک میلیون و ۶۸ هزار واحد درجا زد که شاخص بازار دوم با ۸.۳۷۳ واحد کاهش، به عدد ۲میلیون و ۸۰۴ هزار واحد رضایت داد.

در بورس تهران امروز۳ میلیارد و ۵۵۳ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۲۲۷ هزار و ۶۰۹ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۵۵۳ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۳۵ واحد افزایش به رقم ۱۸ هزار و ۷۳۸ واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۳ میلیارد و ۱۱۱ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۱۴۹ هزار میلیارد تومان معامله شد.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر رشد امروز شاخص کل بورس تهران به ترتیب نمادهای "فارس" با ۶۴۱و احد، "نوری" با ۳۳۵و احد و "فملی" با ۳۱۴ واحد افزایش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی "شفن" با ۳۶۵و احد، "وامید" با ۱۷۸ واحد، "های وب" با ۱۱۴ واحد کاهش، بالاترین تأثیر منفی بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

408547